[Passat B3] Pompa wspomagania się kończy - chyba ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

[Passat B3] Pompa wspomagania się kończy - chyba ???

Post autor: radek_GL » pn mar 13, 2006 06:56

Co może być przyczyną że jak skręcam koła na maxa to kółko od pompy wspomagania staje i piszczy jak dam prawie do końca działa normalnie pompę też słychać że pracuje, łożyska jakieś czy coś innego
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 20:23 przez radek_GL, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » pn mar 13, 2006 09:31

Konczy sie pompa.Mam podobnie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pn mar 13, 2006 09:37

sprawdź jeszcze czy masz płyn w zbiorniczku.. a jak jest to pewnie pompa pada powoli... ja niedawno wymieniałem (ze szrotu 250pln lub regeneracja 350pln)


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
radek_GL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Czarne
Kontakt:

Post autor: radek_GL » pn mar 13, 2006 09:56

Baltazar pisze:sprawdź jeszcze czy masz płyn w zbiorniczku.. a jak jest to pewnie pompa pada powoli... ja niedawno wymieniałem (ze szrotu 250pln lub regeneracja 350pln)
płynu mam ponad stan a bardziej boxolu może wlać normalnego oleju do pompy ???

a pompy nie da się zregenerować jakoś ???



Awatar użytkownika
cruc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 14:55
Lokalizacja: warm-maz.
Kontakt:

Post autor: cruc » pn mar 13, 2006 10:48

Goscie regeneruja pompy wymieniaja łożyska,uszczelniacze i jeszcze cos tam.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn mar 13, 2006 15:10

Ludzie!!!Za 300 PLN to kupi nową - zamiennik!
A regeneracja jest prosta jak budowa cepa - swego czasu były zestawy w sklepach do tego po jakies 30PLN a traz ich niema ostatnio ale łozysko i uszczelki dobierze w pierwszym lepszym sklepie z tego typu asortymentem!! Z narzędzi potrzeba tylko sciągacz, zestaw kluczy, podnośnik(lepiej kanał)! Ponadto w/w części (na podstawie wymontowanych z pompy w sklepie dobierzesz co trzeba!) troche czasu i z płynów to 1l płynu DEXTRON II i ze 2 bronksy ;-)
Nie jest to takie trudne jak by sie wydawało a mechanicy zerują na niewiedzy!!!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn mar 13, 2006 17:14

ja mam nadzieje ze moje jeszcze pojezdzi , mialem przypadek niedawno z kraweznikiem i sie kolanko urwalo ktore do pompy wchodzi, chwile jechalem z lejacym sie plynem :( pozniej kupilem na stacji i na odcinku 30 km co kilka km stawalem i dolewalem. Teraz jak mi sie auto zagrzeje to cos z tych okolic zaczyna halasowac ale mam nadzieje ze to nie pompa wspomagania tylko wody ( wskazywala by na to ze tylko jak sie zagrzeje to wyje ) mam juz pompe wody ale czekam na cieple dni tzn kolo lipca chyba :) bo nie chce mi sie wymieniac na dworze :( piszczenie i to ze kolko staje to moze byc oznaka ze byc moze pasek jest nie dociagniety no ale sie moge mylic :) pozdrawiam


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

flatron14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: flatron14 » wt mar 14, 2006 12:55

Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » śr mar 15, 2006 09:26

czasami pomaga wymiana w łożysku. koszt jest nie wielki



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pn kwie 24, 2006 17:11

flatron14 pisze:Płynu nie możesz mieć ponad stan bo efekty są takie same jak zbyt mało.
Przed wymianą pompy proponuję wymianę płynu bo czasami różni właściciele autka mogli dolewać różnych płynów, które ze sobą się nie mieszają. Poziom płynu przy zimnym silniku powinien być troszkę powyżej min. bo po rozgrzaniu urośnie. Jeśli to nie pomoże to niestety ale musisz pomyśleć o pompie. Pozdrawiam.
Nie interesuje ciebie stan plynu po rozgrzaniu. Musisz dbac o to zeby na zimnym silniku stan byl miedzy minimum a maksimum. Tak wiec moze byc rownie dobrze pod maksimum.
To samo tyczy sie oleju, plynu chlodniczego i hamulcowego.


Pozdrawiam,
Piotrek

fronius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 23:33
Lokalizacja: SĘDZISZÓW

Post autor: fronius » śr paź 04, 2006 20:06

Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm



bogdan pirat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
Lokalizacja: Połomia

Post autor: bogdan pirat » śr paź 04, 2006 20:53

kolego radek naciag sobie troche pasek klinowy od pompy bo gdy pompa daje na max to cieżej chodzi i pasek się slizga i poszczy :blush:



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr paź 04, 2006 20:57

fronius pisze:Panowie bez prblemu da sie zregenerowac Pompe. udowodnil to kumplowi naprawilem pompe od polo 1.4 twierdzil mechanik ze to nie mozliwe. potrzebne sa uszczelniac(6zl) oring(50gr) i lozysko ceny nie znam. czas naparwy około 30 min jak jest wszystko(miałem dodatkowo prase i tokarke dorobilem tulejki zeby wycisnac wszystko) Wrazie pytan prosze e-mai gmariusz@poczta.fm
pełna prawda,pompę można zrobić bo jest to pompa łopatkowa(odśrodkowa) z kompensacją mechaniczną(sprężyna), O-Ring-zakup to nie problem,dobieże się w sklepach z hydrauliką siłową,może w motoryzacyjnych też ale nie dam głowy koszt 30-80 gr, zimmering tak jak piszesz,ja kupuję w FOTA(ci od hydrauliki siłowej niemają bo jest on "nietypowy-samochodowy" z normy calowej(dla utrudnienia), łożysko to koszt 10-20 złotych(lepiej wziąć droższe a nie pchać się w chiński szmelc dla paru złotych


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » czw paź 05, 2006 09:46

Jeżeli padło łożysko od strony koła pasowego to da sie łatwo naprawic. Ale jeżeli padło łozyskowanie tylnej częsci pompy to lipa. Wirnik pompy pracuje tam na łożysku igiełkowym i sie wyrabia. Trzeba by stoczyc wirnik i bawic sie we wprasowanei i szlifowanie tulejki pod łożysko igiełkowe. Samo łożysko igielkowe wprasowane jest w pokrywe tylna pompy. Nie wiem jak takie łożysko wyciągnąc bez rozwalenia pokrywy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości