Termostat i temperatura wody. Silnik 1Z
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Termostat i temperatura wody. Silnik 1Z
Cześć. Moje auto to MK3 GT TDI. Mam wątpliwości dotyczące działania termostatu. Bardzo rzadko włącza się wentylator na chłodnicy(muszę na postoju go wkręcać jakieś 10do 15 minut). Podczas jazdy w trasie 120km/h temp. wody nie przekracza 70 stopni. Czy to normalne tym typie silnika? Czy silnik pracuje niedogrzany? Ojciec ma ten sam model tyle że rok młodszy `95 i ma wyższe temperatury to samo u kolesi. Mam jeszcze kilka pytań do speców od TDI. Po wypruciu katalizatora auto lekko dymi na niebiesko co mnie dziwi gdyż nie bierze oleju (zero dolewek między wymianami a gdzieś czytałem że turbodiesle lubią łyknąć ok 300g oleju na 10tys.) czy to wina braku kata? Wku.... mnie też terkotanie jakiegoś zaworu obok filtru paliwa które zanika na wyższych obrotach, czy oznacza to usterkę tego "zaworu" i jaki ma on wpływ na pracę silnika. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego auta i zmieniłem całkiem swój stosunek do Dieseli, zawsze myślałem że benzynka górą. Kuzyn Astrą II 1.6 16V na 1000metrów został mocno w tyle a jak wysiadł z fury to miał mocno głupi wyraz twarzy :kac: . Max wyciągnąłem z niego 196km/h i muszę przyznać że w porównaniu do golfów moich kumpli (takie same motory) mój ma naprawdę dużo lepszą dynamikę. Miałem problem przy niskich temperaturach(rano i po pracy) , silnik zaraz po odpaleniu pracował nierówno przez około 5 sekund i możecie uwierzyć lub nie po założeniu magnetyzerów powietrza i paliwa Made In Home silnik startuje równiuśko, wielu uważa że działanie magnetyzerów to bzdura. Jakie są koszta jeśli chodzi o chip do tego silnika? Chciałbym mu dodać trochę mocy a tuning mechaniczny odpada hajs mnie trochę boli. Napiszcie gdzie można zassać wszelkie materiały dotyczące silnika 1Z byłbym bardzo wdzięczny. A i jeszcze jedno. W moim aucie turbina gwiżdże dosyś cicho a spotkałem się z 1Z gdzie gwizdanie było naprawdę głośne, czy wiecie od czego to zależy? Pozdrawiam.
- tomileszek
- VW.tomi.pl
- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 22:24
- Lokalizacja: Kłobuck
- Kontakt:
Moze
Moze to cos Ci pomoze.
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=6739&highlight=
Ja mam podobny problem jak Ty ale i duzo osob tutaj na forum.Wymienilem termostat i mam znow problem z temperatura.Jednak dzis zauwazylem (nawet cieplo jak na tegoroczna zime) ze termostat po przejechaniu 25 km osiagnal 70 a potem 90 i tak juz mi sie utrzymywalo niezaleznie od predkosci jazdy.Po przyjezdzie do domu i postoju na wolnych orotach w garazu (male przegazowki tez byly) nawet wlaczyl mi sie wentylator (chcialem go sprawdzic czy dziala) a wiec osiagnal te 100 stopni (nawet zgadzalo sie z czujnikiem ktorego tez podejrzewalem.Smie twierdzic ze niekiedy nagrzanie samochodu zalezy od ilosci mrozu na dworze oraz predkosci jazdy. (przedtem nie bralem tego pod uwage bo wiel osob tak mowilo ze to nie maluch)
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=6739&highlight=
Ja mam podobny problem jak Ty ale i duzo osob tutaj na forum.Wymienilem termostat i mam znow problem z temperatura.Jednak dzis zauwazylem (nawet cieplo jak na tegoroczna zime) ze termostat po przejechaniu 25 km osiagnal 70 a potem 90 i tak juz mi sie utrzymywalo niezaleznie od predkosci jazdy.Po przyjezdzie do domu i postoju na wolnych orotach w garazu (male przegazowki tez byly) nawet wlaczyl mi sie wentylator (chcialem go sprawdzic czy dziala) a wiec osiagnal te 100 stopni (nawet zgadzalo sie z czujnikiem ktorego tez podejrzewalem.Smie twierdzic ze niekiedy nagrzanie samochodu zalezy od ilosci mrozu na dworze oraz predkosci jazdy. (przedtem nie bralem tego pod uwage bo wiel osob tak mowilo ze to nie maluch)
Dude wher's your car?
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: Moze
Sprobuj pojezdzic bardzo dynamicznie, przeciagajac biegi - temperatura powinna duzo szybciej osiagnac 90 niz przy normalnej jezdzie.tomileszek pisze:Smie twierdzic ze niekiedy nagrzanie samochodu zalezy od ilosci mrozu na dworze oraz predkosci jazdy. (przedtem nie bralem tego pod uwage bo wiel osob tak mowilo ze to nie maluch)
Pozdro
Gitner
Jak sprawdzic czy termostat trzyma znajdziesz na forum, byc może jest padnięty. TDi ma wysoką sprawnoś i w związku z tym długo się nagrzewa. Mi wentylator nigdy się nie włącza, chyba że włącze klimę . Co do rady Gitnera, to nie polecam. Pałowanie silnika na zimno to nie jest dobry sposób. Ja stosuję zasadę że dopuki temperatura nie znajdzie się na srodku skali nie przekraczam 2500obr. Jak jest zimna oliwka to cierpi turbawka, a należy pamiętac że temperatura oleju nie ma za wiele wspólnego z temp. cieczy chłodzącej - olej nagrzewa się dłużej.
Zawór który Ci terkocze to N75 - ma terkotac . To zawór sterujący pracą turbiny.
Co do dymienia to dymi cały czas czy tylko na zimnym?.
Na temat magnetyzerów się nie wypowiadam, w Boga wierzę, w magnetyzery nie , choc jedno i drugie w praktyce nie do udowodnienia.
Kiepski start silnika -> świece, rozrząd, kąt wtrysku itp...
Wirus jakieś 1500pln z hamownią, boxów nie polecam.
Ja tam lubie jak turbina gwiżdze, nawet czasem radia nie właczam , a gwiżdze u mnie całkiem głośno
Zawór który Ci terkocze to N75 - ma terkotac . To zawór sterujący pracą turbiny.
Co do dymienia to dymi cały czas czy tylko na zimnym?.
Na temat magnetyzerów się nie wypowiadam, w Boga wierzę, w magnetyzery nie , choc jedno i drugie w praktyce nie do udowodnienia.
Kiepski start silnika -> świece, rozrząd, kąt wtrysku itp...
Wirus jakieś 1500pln z hamownią, boxów nie polecam.
Ja tam lubie jak turbina gwiżdze, nawet czasem radia nie właczam , a gwiżdze u mnie całkiem głośno
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Ja nie pisalem ze palowanie jest OK. Pisalem tylko jak szybko osiagnac temperature bez wskazania na koniecznosc. Sam caly czas stosuje zasade o ktorej wspomniales..Corvax pisze:Co do rady Gitnera, to nie polecam. Pałowanie silnika na zimno to nie jest dobry sposób. Ja stosuję zasadę że dopuki temperatura nie znajdzie się na srodku skali nie przekraczam 2500obr.
Pozdro
Gitner
turbinka świszczy ?? Tzn wiem ze swiszczy ale u mnie to jest w ogole nieslyszalne, a tez mam tdi 1Z 90KM. Wymienilem w zeszlym tygodniu termostat, bo najpierw tak jak kolega pisal dochodzil tylko do 70st i to mnie jeszcze nie martwilo, ale jak wskazoweczka przestala sie w ogole podnosic to wymienilem i teraz ladnie osiaga optymalne 90st.
A jezeli chodzi o chiptuning to pisalem kiedys do kolesia z master's tuning. Zastanawialem sie miedzy nimi, a mtm w bielsku. Jakby na to nie patrzec mtm ma dosc spore doswiadczenie z silnikami vw, ale jezeli chodzi o 1Z to chyba master's guruje . Z tego co pamietam to koles odpisal mi ze najpierw trzeba sprawdzic tloki, a pozniej zalezni od stanu silinika ustawiaja na program od 110KM do ponad 120. Jezeli stan samochodu jest kiepski to odstepuja od zabiegu. Koszt tej zabawy to 1300zl, ale za to frajda z jazdy musi byc nieoceniona. Dlatego zbieram...
pozdrawiam
A jezeli chodzi o chiptuning to pisalem kiedys do kolesia z master's tuning. Zastanawialem sie miedzy nimi, a mtm w bielsku. Jakby na to nie patrzec mtm ma dosc spore doswiadczenie z silnikami vw, ale jezeli chodzi o 1Z to chyba master's guruje . Z tego co pamietam to koles odpisal mi ze najpierw trzeba sprawdzic tloki, a pozniej zalezni od stanu silinika ustawiaja na program od 110KM do ponad 120. Jezeli stan samochodu jest kiepski to odstepuja od zabiegu. Koszt tej zabawy to 1300zl, ale za to frajda z jazdy musi byc nieoceniona. Dlatego zbieram...
pozdrawiam
Śmiem twierdzic że niewiele to da jak puszcza termostat. Jeszcze jedna sprawa to ustawianie temperatury nawiewu do kabiny - na zimnym silniku nalezy temp. ustawic na minimum, podkręcic dopiero jak sie silnik nagrzeje. Fajna sprawa z tdi polega na tym że na nagrzanym silniku (90stopni) na postoju wystarczy właczyc dmuchawe i temp na maksa i za chwile będziemy mieli zimny silnikGitner pisze:
Ja nie pisalem ze palowanie jest OK. Pisalem tylko jak szybko osiagnac temperature bez wskazania na koniecznosc. Sam caly czas stosuje zasade o ktorej wspomniales..
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Wyłączałem ogrzewanie.
Dzisiaj wracając z pracy wyłączyłem ogrzewanie, szyby zaparowane na maxa i dalej niska temp. Przejechałek ok. 15km 3-4 bieg i temperatura ok. 60 stopni. Pod garażem dotykałem węże od chłodnicy. Górny miał ok.60stopni natomiast dolny ledwo ciepły. Czy wymienić ten termostat? Ile kosztuje nowy?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Ja zmienilem bo mi nie wychodzil poza 4 pierwsze kreski a jak wymienilem to grzeje super a wskazowka jest na godzinie 12.
Koszt termostatu to 37.40 zl
Koszt termostatu to 37.40 zl
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
moj TDI AHU 90ps tez troche przykapca rano
ale tylko jak lekko da sie gazu,a pozniej przestaje,moja teoria jest taka ze turbina lekko puszcza olej juz no bo wkoncu ma najechane 260 tys to ma prawo,i po calej nocy wszyutsko scieka pod intercooler w to kolanko powrotne,czyli najnizszy punkt tych rur,i jak sie rano zapali to on dostanie tego olejju kila mimilitrow i dlatego kopci,a od zmiany do zmiany ubyutkow nie widac,na miarce,ale sciagalem wze od rurbiny i byly dos mocno zatluszczone,a raczej pokryte cenka warstwa oleju,ale silnik pracuje bez zazutu i kopa tez ma dobrego,mimo to planuje niedlugo wymiane turbiny na jakas mocniejsza
ale tylko jak lekko da sie gazu,a pozniej przestaje,moja teoria jest taka ze turbina lekko puszcza olej juz no bo wkoncu ma najechane 260 tys to ma prawo,i po calej nocy wszyutsko scieka pod intercooler w to kolanko powrotne,czyli najnizszy punkt tych rur,i jak sie rano zapali to on dostanie tego olejju kila mimilitrow i dlatego kopci,a od zmiany do zmiany ubyutkow nie widac,na miarce,ale sciagalem wze od rurbiny i byly dos mocno zatluszczone,a raczej pokryte cenka warstwa oleju,ale silnik pracuje bez zazutu i kopa tez ma dobrego,mimo to planuje niedlugo wymiane turbiny na jakas mocniejsza
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Wymieniłem termostat :)
Włożyłem nowy Wahlera i jest spoko, wskazówka temp przed 90stopni i tak trzyma. Dostęp do termostatu całkiem do dupy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 382 gości