turbina do TD 1V
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...
A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies
A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies
Krzylu co do wałków rozrządu to nie ma żadnej różnicy.Kolega ma niemiecką książkę katalogowo-serwisową i numer wałka w 1V jest na 99% taki sam jak w RA i SB (teraz nie pamiętam,ale wertowałem temat przed zakupem samochodu) ,poza tym głębokość otwarcia zaworów jest taka sama.Były różnice w wałku ale odnośnie starszych głowic (bez hydrauliki).
Co do wtrysków to faktycznie katalogowo są inne ale wydaje mi się że to nie kwestia ciśnienia (bo jest takie samo),tylko coś z głowicą.Któryś z kolegów pisał na forum że były dwa rodzaje głowic hydraulicznych z małą i dużą fort-kamerą i myślę że to może być powodem innego numeru końcówki wtrysku.Druga sprawa to fakt że po zdjęciu i założeniu głowicy w 1V ,jako w jedynym silniku nie dokonuje się dociągania glowicy po przejechaniu 1000km.W książkach pisze że jest inna uszczelka ,a mechanicy mówią że są zmiany w płaszczyżnie głowicy a ja niewiem co na ten temat myśleć.
Tłoki są standartowe,jak w TD Nadlewane denka (wzmacniane) i natrysk jest również.
Wniosek jest prosty:Zmiana pompy,zmiana turbo z kolektorami,KAT do kosza i to wszystko.Wtryski bym zostawił (ja tak zrobię).
Wojtas_18 Wiem że w książkach pisze że były pompy CAV ,ale ja takiej nigdy w życiu nie widziałem pod maską VW.
Co do wtrysków to faktycznie katalogowo są inne ale wydaje mi się że to nie kwestia ciśnienia (bo jest takie samo),tylko coś z głowicą.Któryś z kolegów pisał na forum że były dwa rodzaje głowic hydraulicznych z małą i dużą fort-kamerą i myślę że to może być powodem innego numeru końcówki wtrysku.Druga sprawa to fakt że po zdjęciu i założeniu głowicy w 1V ,jako w jedynym silniku nie dokonuje się dociągania glowicy po przejechaniu 1000km.W książkach pisze że jest inna uszczelka ,a mechanicy mówią że są zmiany w płaszczyżnie głowicy a ja niewiem co na ten temat myśleć.
Tłoki są standartowe,jak w TD Nadlewane denka (wzmacniane) i natrysk jest również.
Wniosek jest prosty:Zmiana pompy,zmiana turbo z kolektorami,KAT do kosza i to wszystko.Wtryski bym zostawił (ja tak zrobię).
Wojtas_18 Wiem że w książkach pisze że były pompy CAV ,ale ja takiej nigdy w życiu nie widziałem pod maską VW.
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2005 14:50 przez marek29, łącznie zmieniany 1 raz.
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
ja mam JP silnik wiec... ano wlasnie jest turbina kata nie ma IC nie ma wiec wydaje mi sie ze ktos nabil numery silnika z muła bo powinien miec tylko 52KMdukem pisze:Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...
A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies
moze numery sa przytarte i jest JR ale nie patrzylem
jak poznac czy ma sie turbo KKK czy Garret??? mocniejsze czy slabsze??? a czym sie roznia pompy wtryskowe????
mam rozne dziwne rzeczy pod maska ale nie wiem dokladnie co...
a do IC to chyba turbo chlodzone woda powinno byc...
na spalanie nie narzekam jak go nie krece pow. 120 to w 5 sie miesci do 160 sie tez ladnie buja
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Co do jeszcze wczesniejszego postu:
Wydawalo mi sie ze porownywalismy 1V i JR a Ty mowisz ze walek jest taki sam jak w RA/SB czyli jednak nie jest taki jak w JR...a wniosek w stylu "zmiana pompy, turbo, kolektorow, ew. wtryskow i wywalenie katalizatora" wg mnie jest prawie jednoznaczny ze stwierdzeniem ze sa to zupelnie jednakowe silniki i wystarczy w nich zmienic polowe czesci zeby byly takie same...
Zycze owocnego tworzenia...dodam ze jak bedziesz chcial z tego zrobic JR to czeka jeszcze napewno wymiana walka i wtryskow a jezeli RA/SB to zycze milej zabawy z obiegiem oleju dla turbiny...
Wedlug mnie te wszystkie zabiegi sa nie warte pieniedzy ktore bedzie trzeba na to wydac...lepiej sprzedac ten silnik i ktos sie bedzie z niego jeszcze cieszyl a za kase + wklad wlasny kupic cos mocniejszego...
A teraz odp na post kinga66:
Moze faktycznie to numery sa przytarte i to jest silnik JR...tym bardziej ze JP nie mialy Turbo...ewentualnie ktos cos dostawial i dlatego to tak jest...jezeli chodzi o rozpoznawanie rodzaju silnika po wygladzie to ja tez taki mocny nie jestem...JR- porownujac ze swoim pewnie bym jeszcze poznal ale inne to nie sadze...
Wydawalo mi sie ze porownywalismy 1V i JR a Ty mowisz ze walek jest taki sam jak w RA/SB czyli jednak nie jest taki jak w JR...a wniosek w stylu "zmiana pompy, turbo, kolektorow, ew. wtryskow i wywalenie katalizatora" wg mnie jest prawie jednoznaczny ze stwierdzeniem ze sa to zupelnie jednakowe silniki i wystarczy w nich zmienic polowe czesci zeby byly takie same...
Zycze owocnego tworzenia...dodam ze jak bedziesz chcial z tego zrobic JR to czeka jeszcze napewno wymiana walka i wtryskow a jezeli RA/SB to zycze milej zabawy z obiegiem oleju dla turbiny...
Wedlug mnie te wszystkie zabiegi sa nie warte pieniedzy ktore bedzie trzeba na to wydac...lepiej sprzedac ten silnik i ktos sie bedzie z niego jeszcze cieszyl a za kase + wklad wlasny kupic cos mocniejszego...
A teraz odp na post kinga66:
Moze faktycznie to numery sa przytarte i to jest silnik JR...tym bardziej ze JP nie mialy Turbo...ewentualnie ktos cos dostawial i dlatego to tak jest...jezeli chodzi o rozpoznawanie rodzaju silnika po wygladzie to ja tez taki mocny nie jestem...JR- porownujac ze swoim pewnie bym jeszcze poznal ale inne to nie sadze...
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
wg ksiazki do diesli/turbodiesli jest tak:
silniki: JP-54KM, 1V-60KM, JR-70KM, RA-80KM, SB-80KM
pompa wtryskowa: 2 wartosci regulacyjne...
0,9 dla JP JR SB; 1,0 dla 1V RA; (czyzby 2 typy pomp?? dla JP i SB taka sama??)
ust. zaworów: 27-5 JP JR: 27-7 RA SB: 26-7 1V (rozne walki??)
wyprzedzenie zaplonu: 5-13 JP JR (do 85); 7-14 RA SB 1V (JP JR po 85)
turbo: brak-JP, chlodz. pow. JR 1V, chlod. woda RA SB (dodatkowa pompka chlodzenia na turbo)
IC: tylko RA SB
podobno jeszcze te turbodoladowane maja nadlewane tloki... wiec z JP nic sie nie zrobi chyba
czyli zeby zrobic:
z JR - SB trzeba miec IC, turbo na wode, (walek rozrzadu??), dodatkowa pompke do wodu na turbo i silnik po 85
z 1V - RA trzeba wywalic kata miec IC turbo na wode (walek rozrzadu??) dodatkowa pompke do wody na turbo
takie mi sie wnioski nasunely...
wiec chyba cokolwiek bym mial pod maska a mniemam ze JR nie da sie zrobic z tego ani RA ani SB bez wiekszej kasy
silniki: JP-54KM, 1V-60KM, JR-70KM, RA-80KM, SB-80KM
pompa wtryskowa: 2 wartosci regulacyjne...
0,9 dla JP JR SB; 1,0 dla 1V RA; (czyzby 2 typy pomp?? dla JP i SB taka sama??)
ust. zaworów: 27-5 JP JR: 27-7 RA SB: 26-7 1V (rozne walki??)
wyprzedzenie zaplonu: 5-13 JP JR (do 85); 7-14 RA SB 1V (JP JR po 85)
turbo: brak-JP, chlodz. pow. JR 1V, chlod. woda RA SB (dodatkowa pompka chlodzenia na turbo)
IC: tylko RA SB
podobno jeszcze te turbodoladowane maja nadlewane tloki... wiec z JP nic sie nie zrobi chyba
czyli zeby zrobic:
z JR - SB trzeba miec IC, turbo na wode, (walek rozrzadu??), dodatkowa pompke do wodu na turbo i silnik po 85
z 1V - RA trzeba wywalic kata miec IC turbo na wode (walek rozrzadu??) dodatkowa pompke do wody na turbo
takie mi sie wnioski nasunely...
wiec chyba cokolwiek bym mial pod maska a mniemam ze JR nie da sie zrobic z tego ani RA ani SB bez wiekszej kasy
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Mi sie tez wydaje ze to JR...moze poprostu numer starty albo nie nabity wyraznie...
A ten caly techniczny opis dowodzi ze 1V jest slabszym polaczeniem JR/MF i RA/SB bo wychodzi na to ze czesci maja pol na pol...ale i tak nie zmienia to faktu ze zeby zamienic 1V w ktorykolwiek z mocniejszych silnikow trzeba sie mocno napracowac i wydac mase kasy...
A ten caly techniczny opis dowodzi ze 1V jest slabszym polaczeniem JR/MF i RA/SB bo wychodzi na to ze czesci maja pol na pol...ale i tak nie zmienia to faktu ze zeby zamienic 1V w ktorykolwiek z mocniejszych silnikow trzeba sie mocno napracowac i wydac mase kasy...
Mysle ze jednak sporo wspolnych cech i pewnie sporo czesci mozna w nich znalezc jednakowych ale sa na tyle rozne ze nie oplaca sie przerabianie jednego na drugi...vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
A teraz moje calkowicie prywatne pytanie: ktorym sie najlepiej jezdzi??:chytry:
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2005 22:31 przez dukem, łącznie zmieniany 1 raz.
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
hehehehe ale JP z turbina nie miales pewnie...vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
bo ja wlasnie poszedlem sprawdzic jak sie maja numery silnika...
przy zakupie nie robilem tego bo i tak w dowod nie pisza...
...i jak w morde strzelil *JP .........*
i to bardzo wyraznie widac... albo blok jest od JP albo mocno przytarte stare nr i nabite te bo bardzo wyraznie sa wybite...
a wiec pewnie ten moj bolid ma 70KM brak IC
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
dziwna sprawa...
naklejek nie ma zeby smiesznie bylo... niby skladak... w sumie nie oczekiwalem zeby sie czesci zgadzaly z rocznikiem... bo wiadomo...
ojciec mial kadeta 1,3 z 80' a buda byla 79' zawiecha 83' plastiki 81' a silnik mial 70KM chyba nietypowa glowice mial (irmscher?? czy cos takiego)
wiec norma ze jak mam golfa skladaka to silnik moze byc z 88' buda 90' a reszta *#cenzura#* jak sie trafilo do reki...
mysle ze ktos sciagnal diesla mula a mial przy okazji silnik od TD (JR?) i wsadzil JR a nr przebil z JP ....albo wsadzil glowice i cale bebechy w blok od JP... nie wiem czy mozna odroznic jakos blok JP od JR??
a wydech jest na 100% z JR głowica jest z turbo i chlodnica jest ta dluzsza co w GTI szla i wlasnie w TD (przypadek??)
wg papierow wszystko OK brief jest OK nr silnika zgadzaja sie nr nadwozia tez... ale to nie jest ten silnik
teraz mi to zwisa bo nr silnika w deklach juz nie mam ale ciekawi mnie to co to za myk mam zrobiony
naklejek nie ma zeby smiesznie bylo... niby skladak... w sumie nie oczekiwalem zeby sie czesci zgadzaly z rocznikiem... bo wiadomo...
ojciec mial kadeta 1,3 z 80' a buda byla 79' zawiecha 83' plastiki 81' a silnik mial 70KM chyba nietypowa glowice mial (irmscher?? czy cos takiego)
wiec norma ze jak mam golfa skladaka to silnik moze byc z 88' buda 90' a reszta *#cenzura#* jak sie trafilo do reki...
mysle ze ktos sciagnal diesla mula a mial przy okazji silnik od TD (JR?) i wsadzil JR a nr przebil z JP ....albo wsadzil glowice i cale bebechy w blok od JP... nie wiem czy mozna odroznic jakos blok JP od JR??
a wydech jest na 100% z JR głowica jest z turbo i chlodnica jest ta dluzsza co w GTI szla i wlasnie w TD (przypadek??)
wg papierow wszystko OK brief jest OK nr silnika zgadzaja sie nr nadwozia tez... ale to nie jest ten silnik
teraz mi to zwisa bo nr silnika w deklach juz nie mam ale ciekawi mnie to co to za myk mam zrobiony
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
ja bym stawial na swap i bicie
nie sadze zeby mozna bylo wszystko zmienic az tak zeby to wygladalo na inny silnik...duzo latwiej i taniej wymienic calosc i przebic...a prawdy pewnie juz nigdy sie nie dowiesz...chyba ze na bloku gdzies sie ostaly orginalne numery bo gdzies slyszalem ze zdazaly sie na dole tez...
nie sadze zeby mozna bylo wszystko zmienic az tak zeby to wygladalo na inny silnik...duzo latwiej i taniej wymienic calosc i przebic...a prawdy pewnie juz nigdy sie nie dowiesz...chyba ze na bloku gdzies sie ostaly orginalne numery bo gdzies slyszalem ze zdazaly sie na dole tez...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 216 gości