[mk3] Jestem zażenowany :(:(:(:(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt paź 03, 2006 18:42

Atomic10, Nie sama moc świadczy o nowoczesności silnika. A że w VW ciągneli 8 zaworową technologie i pakowali ją nawet do GTi to ciężko nazwać zaletą.
Jednak jest to zaleta dzisiaj na rynku starych aut używanych bo 8V są tanie w zakupie, eksploatacji i gazowaniu. Tyle tylko że te 8V nie można wrzucać do jednego worka, były lepsze 8V i gorsze 8V.
Co do porównania do 1.6 75KM to http://66.249.93.104/translate_c?hl=de& ... uage_tools wskazuje że osiągi w mkIII przy 1.6 75KM a 1.8 75KM są identyczne przy 0-80 i 0-100km/h. Do tego 1.8 75KM ma niższy v-max :-)

kamil.wilk Bo jest tani w zakupie, tani w eksploatacji i trwały a silnik RP ma akceptowalne osiągi i się łatwo gazuje.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt paź 03, 2006 18:56

Fakty sa takie ze VW musi sie dostosowac do rynków w których jest liderem sprzedazy i tak tez sprawa miała sie z rynkiem niemieckim. Jesli było zapotrzebowanie na taki produkt jakim jest golf z motorem AAM to dlaczego by go nie sprzedawac. Jak widac wyprodukowano duzo takich modeli, a sam silnik był pordukowany do 2000 roku. Nie wszyscy producenci potrafią sprzedac rocznie ponad 600tys egz. danego modelu. A VW to potrafił mimo takiej konkurencji na rynku.
Kazdy dobiera silnik wg własnych wymagań. Uwazam ze golfy z tym silnikiem miały wziecie głownie u starszej klienteli. To fakt 1,8 i 75PS to rzeczywiscie w dzisiejszych czasach smieszna kombinacja ale jeszcze dziwniejsze jest to ze ta owa kombinacja sprawdza sie chodzby w połaczeniu z LPG.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt paź 03, 2006 19:04

Dajcie spokój już z tym lpg, tak samo dobrze gazują się inne silniki 8V. Nie można też oceniać jakości produktu po ilości jego sprzedarzy. Jeśli była by taka zależność to za super auta można by uznać Fiata 126p, Lanosa, Matiza itp. bo najlepiej sprzedaje się to co jest tanie i najbardziej uniwesalne (nie ma to nic wspólnego z "najlepsze").
Fakty mówią same za siebie co AAM reprezentuje dzisiaj na tle konkurencji w tej samej klasie i cenie (1.6 75KM, 1.8 90KM). Rozumie że podejście "chwale co mam" jest bardzo popularne ale może pora zejść na ziemie i odróżnić stwierdzenie "jestem zadowolony" od stwierdzenia że AAM to udany silnik.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » wt paź 03, 2006 19:16

nie porownuj aut nowych z wytworem dalekiej przeszlosci...



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt paź 03, 2006 19:22

Nie wiem czy zauważyłeś (chyba nie) ale nie porównuje aut tylko marketing a ten się nie zmienił. Wysoka sprzedaż nie ma przełożenia na wysoką jakość. Najbardziej idzie to co tanie i uniwesalne a jakość jest na dalszym planie. Tak było 20 lat temu i tak samo jest dzisiaj.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » wt paź 03, 2006 20:03

Wiekszosc z was (ci ktorzy posiadaja AAM) pisza ze jest niezawodny i nie do zdarcia bo nie jest wysilony, ja sie z tym nie zgodze bo jak ja bym mial 75 KM i chcial bym ostro pojezdzi czyli krecic silnik na kazdym biegu do co najmniej 6000 to taki silnik dlugo nie wytrzyma, a taki ABS wcale nie musi wchodzic na takie wysokie obroty zeby szedl rowno z AAM, moje zdanie jest takie ze te 90 KM w mk3 to minimum, wczesniej mialem 1.4 totalna porazka, wiekszosc z was przy zakupie mk3 AAM byla nieswiadoma tych 75 KM sami tak piszecie, ja szczeze powiem ze jak ja kupowalem mk3 1.4 to nie patrzylem na moc bo spodziewalem sie co najmniej 75 KM, ale silniki vw sprowadzily mnie na ziemie teraz za kazdym razem bede patrzyl na KM a nie na pojemnosc, dla mnie to jest chore zrobic 2 takie same silniki o roznych pojemnosciach 1.6 i 1.8


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » wt paź 03, 2006 20:15

maro pisze:Wiekszosc z was (ci ktorzy posiadaja AAM) pisza ze jest niezawodny i nie do zdarcia bo nie jest wysilony, ja sie z tym nie zgodze bo jak ja bym mial 75 KM i chcial bym ostro pojezdzi czyli krecic silnik na kazdym biegu do co najmniej 6000 to taki silnik dlugo nie wytrzyma, a taki ABS wcale nie musi wchodzic na takie wysokie obroty zeby szedl rowno z AAM, moje zdanie jest takie ze te 90 KM w mk3 to minimum, wczesniej mialem 1.4 totalna porazka, wiekszosc z was przy zakupie mk3 AAM byla nieswiadoma tych 75 KM sami tak piszecie, ja szczeze powiem ze jak ja kupowalem mk3 1.4 to nie patrzylem na moc bo spodziewalem sie co najmniej 75 KM, ale silniki vw sprowadzily mnie na ziemie teraz za kazdym razem bede patrzyl na KM a nie na pojemnosc, dla mnie to jest chore zrobic 2 takie same silniki o roznych pojemnosciach 1.6 i 1.8

No to mylisz się kolego, moze się już powtarzam ale powiem to po raz kolejny. Rok jezdzenia ostrego lub bardzo ostrego, cięcia co 2 dzień, 2 paki na budziku i wiele aut o wiekszej mocy oglądało mój tył I ANI MILIEMTRA OLEJU NIE ZESZŁO Z PODZIAŁKI OLEJOWEJ. I naprawdę wiesz mi nie mówię tego dlatego żeby jakos dodać plusów mojemu silnikowi ( fakt jest taki, że mimo wszystko 90 koni by mi bardziej podchodziło), może mam jakoś wybitnie żywy motor, ale naprawde... nawet moj brat który ma BMW E36 w coupecie powiedział ze ładnie się zbiera. Jezdził tym samochodem 3 tygodnie kiedy byłem za granicą i ciął sie z kumplem ktory ma golfa 1,9 TDI 90km i bedziesz mi wierzył czy nie mam dalekim tyle czy wierzysz czy nie, ale TDI dostał po dupie O pół długosci samochodu.
Silnik zbiera się od początku ładnie, bez rewelacji wiadomo to ma tylko 75 kucy, ale idzie w kazdym przedziale obrotów ładnie do przodu, dopiero ma lekką zadzyszkę przy 5,500-5.700. Tyle na ten temat



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 03, 2006 20:19

heheh widze ze dyskusja sie kręci... :D to dobrze... byle sie nei kłucić...
wszak wszyscy jeżdzimy vw i z jakiś tam względów sie na nei zdecydowaliśmy i każdy chwali to co ma.... ok ... ale trzeba przyznać .. jak to pinhead podkreślał... ze są udane "manewry" ze strony vw i są klapy totalne..... ta produkcja aam'a do 2000r...hmm.... można by to nazwać... konserwatyzmem... bo w sumie 75 konny silnik 1.8 w aucie z 2000r to raczej dla mnei zart.... nigdy bym sie nie zdecydował...
Apropos spalania.... 9 -10 litrów beny w zamian za mizerne osiągi to stanowczo nie ten kierunek myślenia..... to tak jakby chwalić silniki poloneza!! .... :) heheh
i drugie apropos... spalanie gazu.... to nie od silnika (w tym przypadku aam) zależy łatwość dostosowania do spalania gazu.... od tego jest sterownik silnika- jak wiemy w vw to Bosch - to dzięki jego zobojętnieniu.. (nazwe to "tolerancją" ) na jakość i rodzaj spalanego paliwa , tak łatwo te silniki przystosować do LPG. I tu jest prawda... najłatwiej... sterowniki boscha są "wszystkopalne" :D .. na 2 miejscu są francuzi ze swoimi siemensami... najbardziej wybredne są japońce.... kto próbowal zagazować japońca ten wie..ocb.

to nie jest zaden atak z mojej strony na techniczne zacofanie vw... poprostu inny (moze bardziej trzeźwy) punkt widzenia.
Lubie vw , robi w miare solidne auta (teraz :) ) lecz bez wyrazu ... nie wybija sie ponad reszte niczym szczególnym ... poprostu... auto. :D



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » wt paź 03, 2006 20:21

Nie no ale z tym tdi to juz przesadziles wiem bo moj starszy ma 1.9 tdi 90 KM w Octavi ktora jest ciezsza od mk3, ja tez mam 90 KM i ida rowno ale do pewnego momentu, potem wychodzi tdi, sorry ze nie wieze ale na logike 75 KM a 90 KM i jeszcze ten moment ktory tdi daje juz przewage na niskich obrotach :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

fibolek

Post autor: fibolek » wt paź 03, 2006 20:23

Przede wszystkim te silniki "słabsze mocowo" pakowane do Goferów i nie tylko są jednostkami bardzo wytrzymałymi.I nie zgodzę się z opiniami niektórych że ten 75 konny Gofer nie ucieknie 16v vectrze.
Wierzcie lub nie ale ja swoim Mk2 z motorem 1.6(Pierburg 2E2) zasilanym gazem ciągłem równo z BMW 5 z turbawką,poległem przy szybkosciach powyrzej 150km?h.
Są to fajne jednostki nie wysilone dajace popis do przeróbek.Ja u siebie(jak jeszcze miałem Gofera) zwiększyłem sprężanie do 13 barów na każdym garze,szedł jak przecinak do tego zmieniłem dolot oraz wylot(wydech) no i pogrzeabałem w Pierbusiu wygar miał.
Ale skrzynkia była słaba tzn długo i powolnie kręciła tak na 3ce mogłem od 10km/jechać aż do bagatela 80-90.



Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » wt paź 03, 2006 20:28

WilQ, może Twój AAM jest jakiś podkręcony? :) Mój dostaje zadyszki tuż po 5000 rpm i właściwie nie ma sensu nawet na tyle go kręcić, 4500 max i zmiana biegu. Ciągnie ładnie od samego dołu i to jest jego plus.

Mam porównanie z Clio II 1.4 98KM, też 140Nm, tylko @ 2800. Waży tonę, czyli jak MK3. Porównując osiągi z AAM - Clio jest całkiem szybkie (100 w 10,5 wg katalogu), ale tylko jak się je wysoko kręci, 3500 to minimum i dopiero zaczyna śmigać, w okolicach 2000rpm można sobie wcisnąć do dechy, a auto i tak ślamazarnie przyspiesza. W Golfie natomiast nie kręci się silnika tak wysoko, za to zbiera się od dołu i nie ma tego słabiutkiego przyspieszenia na niskich obrotach. 2000-2500, dodaje się gazu i od razu czuje, że auto jedzie. Szczerze - wolę jeździć Golfem... Żeby nie było, że Golf jest we wszystkim lepszy - Clio ma gdzieś górki, Golf puchnie. :)


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 03, 2006 20:32

Pi, no to cała technologia 16V ... 3a kręcic wysoko... mi tam to pasuje :) hehe



Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » wt paź 03, 2006 20:55

Pi pisze:WilQ, może Twój AAM jest jakiś podkręcony? :) Mój dostaje zadyszki tuż po 5000 rpm i właściwie nie ma sensu nawet na tyle go kręcić, 4500 max i zmiana biegu. Ciągnie ładnie od samego dołu i to jest jego plus.

Mam porównanie z Clio II 1.4 98KM, też 140Nm, tylko @ 2800. Waży tonę, czyli jak MK3. Porównując osiągi z AAM - Clio jest całkiem szybkie (100 w 10,5 wg katalogu), ale tylko jak się je wysoko kręci, 3500 to minimum i dopiero zaczyna śmigać, w okolicach 2000rpm można sobie wcisnąć do dechy, a auto i tak ślamazarnie przyspiesza. W Golfie natomiast nie kręci się silnika tak wysoko, za to zbiera się od dołu i nie ma tego słabiutkiego przyspieszenia na niskich obrotach. 2000-2500, dodaje się gazu i od razu czuje, że auto jedzie. Szczerze - wolę jeździć Golfem... Żeby nie było, że Golf jest we wszystkim lepszy - Clio ma gdzieś górki, Golf puchnie. :)
Ok zrobie 0-100 filmik i pokarze jak to wygląda, umieszcze go tutaj za pare dni



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt paź 03, 2006 21:24

No i się zaczyna idealizowanie swojego. Temat argumentów za i przeciw AAM zszedł na dalszy plan. Za to zaraz się dowiemy że AAM to szpryca tylko ciut wolniejsza od VR6, super osiągi i super niskie spalanie i oleju nic nie bierze. Wiem jakie osiągi ma AAM w mkIII i wiem jak działa 90KM w mkIII. Różnica jest conajmniej spora. Jeśli dla kogoś AAM jest dynamiczny to jak nazwać ABS'a ? Potwór ? ;-) AAM i 14(!!!)s do 100km/h mówią same za siebie ! I to w nowym silniku bez gazu. A jeśli dla kogoś te 14s jest wystarczające to powtórze to raz jeszcze... to samo będzie miał w 1.6 75KM a dodatkowo otrzyma niższe spalanie, niższe stawki OC i o 4km/h większy v-max. I jak to napisał maro słabszy AAM trzeba kręcić na wyższe obroty aby jechał tak samo jak ABS. Wyższe obroty to szybsze zużycie silnika i większa konsumpcja oleju. Tak działają silniki spalinowe.
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 12:30 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości