[MK3] Lampy Sonar E11

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

[MK3] Lampy Sonar E11

Post autor: naian » wt paź 03, 2006 10:53

Witam! Zakupilem na allegro lampy na przod firmy Sonar oznaczone homologacja E11. Podjechalem na stacje diagnostyczna w celu ich ustawienia ale facet powiedzial mi ze nie mozna ich ustawic poniewaz sa ta lampy "angielskie" i nie ma mozliwosci poprawnego ich wyregulowania. Mam pytanie czy moze to byc prawda a jesli tak to czy mozna cos z tym zrobic zeby ukierunkowac sie w miare dobrze. Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » wt paź 03, 2006 11:07

naian pisze:czy moze to byc prawda
tak
naian pisze:jesli tak to czy mozna cos z tym zrobic zeby ukierunkowac sie w miare dobrze
raczej nie. Światła mają struge skierowaną bardziej w lewą strone. Światła "europejskie" bardziej na prawo. Powód, zapobiega to w pewnym stopniu oślepianiu kierowców jadących z przeciwka.


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt paź 03, 2006 11:52



Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Sławekvwgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Sławekvwgolf » wt paź 03, 2006 11:58

juby pisze:Powód, zapobiega to w pewnym stopniu oślepianiu kierowców jadących z przeciwka.
Dokładnie tak a pobocze nie będzie wogule oświetlone. Słyszałem że w amerykańcach gość w opolu to przerabiał może anglika też przerobi ale za ile i czy jeszcze to robi to nie mam pojęcia.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt paź 03, 2006 14:37

naian, o tym jak układa się światło decyduje konstrukcja żarówki i rowki na szkle. Być może w Twoim przypadku sprawę rozwiąże wymiana samych szkieł. Było już coś na ten temat, chodziło o wymianę rozbitego szkła.



naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

Post autor: naian » wt paź 03, 2006 15:14

bodzio_j, ale jak to zrobic? w tych lampach sa soczewki. tak myslalem zeby je jakos przekrecic tylko nei wiem czy da rade. zobacz jak one wygladaja podaje link http://www.allegro.pl/item130593012_lam ... zewki.html



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt paź 03, 2006 15:28

Te światła to zupełnie inna sprawa. Nie wiem czy taki manewr przejdzie. Szkło jest zupełnie gładkie. Nie mam pomysłu.......boję się, ze wywaliłeś kasę w .....3.14



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 03, 2006 16:41

Ten sprzedawca ma sporo pozytywów na allegro. Jeśli mu zależy na kupcach to powineś się z nim dogadać co do zwrotu lub wymiany. Nie odpuszczaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

Post autor: naian » wt paź 03, 2006 16:47

no tak tylko ze od czasu jak mu powiedzialem ze mi one nie pasuja nie odbiera telefonu... ma ktos jakies doswiadczenie co mozna gosciowi "zrobic" w takich przypadkach? slyszalem za na allegro jest jakis program pomocy kupujacym ze mozna nawet 300zl odszkodowania dostac. ktos cokolwiek wie o tym?



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » wt paź 03, 2006 17:54

mam tez lampy sonar swieca super i nikogo nie oslepiaja tylko niewiem jakrozpoznac wersje angielksa a jak europejska.......



naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

Post autor: naian » wt paź 03, 2006 17:56

tomekzabrze pisze:mam tez lampy sonar swieca super i nikogo nie oslepiaja tylko niewiem jakrozpoznac wersje angielksa a jak europejska.......

Moglbys spisac wszystko co jest na lampach? Lacznie z zaznaczeniem w ktorych kierunkach sa strzalki.

[ Dodano: Wto Paź 03, 2006 20:00 ]
Witam ponownie! Sprawdzilem u kolegi ktory ma takie same lampy kupione tez na allegro ale u innego goscia i co dziwne wszystkie oznaczenia na szklach sa identyczne!!! Nawet sa tego samego producenta!!! Juz nie wiem co o tym myslec? Prosze o Wasza opinie...
Ostatnio zmieniony wt paź 03, 2006 21:13 przez naian, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » wt paź 03, 2006 20:52

U mnie jest regulacja w kazda strone soczewki 4 sruby sa i sie reguluje a nie spisze ci dokaldnie co tam pisze bo mam brewke nalejona



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 04, 2006 00:20

naian pisze:Moglbys spisac wszystko co jest na lampach? Lacznie z zaznaczeniem w ktorych kierunkach sa strzalki.
Jeśli na reflektorze JEST strzałka w lewo <---, to są do ruchu lewostronnego, jeśli nie ma strzałki to prawostronny. Inną możliwośćią jest tylko strzałka taka <----> dla reflektorów nadających się do obu systemów, jakkolwiek by to miało działać (napewno najnowocześniejsze reflektory adaptacyjne, wątpię, żeby w starszych była taka możliwość).

Granicę światła i cienia w reflektorach soczewkowych usyzkije się poprzez przesłonę, zamontowaną między odbłyśnikiem reflektora, a soczewką skupiającą.

Teraz jest pytanie o co tu chodzi:

Są 2 możliwości:
1. Allbo reflektor jest TYLKO homologowany w Wielkiej Brytanii, dziś juz na ten temat się wypowiadałem na forum, na temat żarówek, pozwolę sobie skopiować:

Cała sprawa wygląda tak:
Firmy produkujące te żarówki, reflektory, lapmy lexuski itp z Chin, Hongkongu, Tajwanu homologują je w Europie we własnych, utworzonych przez siebie instytutach badawczych. Instytuty te, uzyskały uprawnienia do homologowania na rynek europejski. Wcześniej wszystko sprzedawano z homologacją europejską E11 czyli z Wielkiej Brytanii. Po sprawdzeniu tego w Niemczech, (miały w tym udział europejskie koncerny-konkurencja), Unia upomniała Wielką Brytanię, nie pamiętam dokładnie kiedy, ale było to gdzieś na początku roku chyba i wszelkie produkty zostały poddane ponownej weryfikacji, której jak widać nie przeszły.
(w tym co pisałem chodziło o niebieskie chinskie żarówki z homologacją E11)

Jeśli tak jest, to diagnosta ustawiający światłą dał d**y
Coś mu nie chciało wyjść, przeczytał E11 i pomyślał, że to z Anglii...

2. Możliwość że lampy są do ruchu lewostronnego. Nie mylić z homologacją E11, bo to niec nie znaczy, przecież w Anglii samochody Niemieckie też mają E1, bo procedury przechodziły w Niemczech, a one są ważne na całą UE!!!! Jeśli tak jest, to ten wytatuowany umięśniony imbecyl dokładnie wiedział, że sprzedaje lampy, które przywiózł wracając z pracy w Anglii, zapewne dlatego nnie odbiera komórki.

[ Dodano: 04 Paź 2006 00:51 ]
tomekzabrze pisze:mam tez lampy sonar swieca super i nikogo nie oslepiaja tylko niewiem jakrozpoznac wersje angielksa a jak europejska.......
Właśnie po tych strzałkach.
Jeśli dalej będą wątpliwośći to podjedź do ściany i włącz światłą mijania. Nawet w dzień.
Jak linie światłocienia będą wznosić się ku prawej stronie to masz "nasze", jeśli ku lewej, to masz "wyspiarskie".
Looknij tu, co powinieneś zobaczyć jeśli lampy są do naszego ruchu prawostronnego
http://vwgolf.pl/index.php?id=poradaswiatla

[ Dodano: 04 Paź 2006 01:06 ]
bodzio_j pisze:Być może w Twoim przypadku sprawę rozwiąże wymiana samych szkieł
Wydaje mi się, że nawet w tradycyjnym reflektorze H4 do MK3 nie było by OK, tam są odbłyśniki tzw wieloparaboloidalne. Każdy wycinek odbłyśnika, kieruje swoją wiązkę światła w inne miejsce na drodze. Oznacza to, że fragment odblyśnika w prawym reflektorze rzuca większą wiązkę światła na prawe pobocze (w GB na odwrót- lewy na lewe).
Dlatego wydaje mi się, że nawet i odbłyśniki mogą nie być identyczne dla prawo- i lewostronnych lamp.
Co innego w MK2, gdzie odbłyśniki są symetryczne (względem pionowej płaszczyzny, równoległej do osi samochodu, przechodzącej przez odbłyśnik).



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr paź 04, 2006 08:35

Grzesiekk1982 pisze:Firmy produkujące te żarówki, reflektory, lapmy lexuski itp z Chin, Hongkongu, Tajwanu homologują je w Europie we własnych, utworzonych przez siebie instytutach badawczych. Instytuty te, uzyskały uprawnienia do homologowania na rynek europejski. Wcześniej wszystko sprzedawano z homologacją europejską E11 czyli z Wielkiej Brytanii. Po sprawdzeniu tego w Niemczech, (miały w tym udział europejskie koncerny-konkurencja), Unia upomniała Wielką Brytanię, nie pamiętam dokładnie kiedy, ale było to gdzieś na początku roku chyba i wszelkie produkty zostały poddane ponownej weryfikacji, której jak widać nie przeszły.
Niezupełnie jest tak jak piszesz - homologacja odbywa sie w HongKongu - jest to zaszłoś z czasów kiedy HK należał do UK, homologacja tych wynalazków w Europie byłaby o tyle niemożliwa, że jakośc wykonania tych reflektorów nie gwarantuje utrzymania wymaganych norm. W HK obowiazywała taka sama homologacja jak w UK czyli E11 - tyle tylko że procedury jej uzyskania odbywały sie inaczej niż w europie :) - cos jak u nas przeglądy samochodów :P.

I teraz cały bajer polega na tym ze wg DYREKTYWY RADY UE z dnia 27 lipca 1976 r.

w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących reflektorów pojazdów silnikowych spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania w pojazdach silnikowych oraz żarówek do tych reflektorów (76/761/EWG):

Artykuł 1

1. Każde Państwo Członkowskie przyznaje homologację EWG części dla dowolnego typu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania, które spełniają wymagania konstrukcyjne oraz testowe ustanowione w załączniku I i VI, a także dla wszelkiego typu żarówek do tych reflektorów, które spełniają wymagania konstrukcyjne i testowe ustanowione w załączniku III i VI.

2. Państwo Członkowskie, które przyznało homologację EWG części, podejmuje środki wymagane w celu sprawdzenia, czy modele produkcyjne są zgodne z typem homologowanym, tak dalece jak jest to konieczne i w miarę potrzeb współpracuje z właściwymi władzami pozostałych Państw Członkowskich. Taka kontrola jest ograniczona do kontroli na miejscu.

Artykuł 2

Państwa Członkowskie, dla każdego typu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, któremu przyznają homologację na podstawie art. 1, wydają producentowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi znak homologacji EWG części zgodny ze wzorem przedstawionym w załączniku VI.

Państwa Członkowskie podejmują wszelkie właściwe środki w celu zapobieżenia używania znaków powodujących pomyłki w odróżnianiu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, które uzyskały homologację na podstawie art. 1, od innych urządzeń.

Artykuł 3

1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów z powodu ich konstrukcji lub sposobu działania, jeżeli posiadają one znak homologacji EWG części.

2. Jednakże Państwo Członkowskie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów posiadających znak homologacji EWG części, które nie w pełni odpowiadają homologowanemu typowi.

Państwo to bezzwłocznie powiadamia pozostałe Państwa Członkowskie oraz Komisję o podjętych środkach, przedstawiając powody swojej decyzji.

Artykuł 5

1. W przypadku gdy Państwo Członkowskie, które przyznało homologację EWG części stwierdzi, że pewna ilość reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, posiadających ten sam znak homologacji EWG części nie jest zgodna z homologowanym typem, podejmuje ono niezbędne środki w celu zagwarantowania, że modele produkcyjne odpowiadają homologowanemu typowi. Właściwe władze tego państwa powiadamiają inne Państwa Członkowskie o przyjętych środkach, które w przypadku trwałego braku zgodności z typem, mogą prowadzić do cofnięcia homologacji EWG części. Wspomniane władze podejmują takie same środki, jeśli zostały poinformowane przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o takim braku zgodności.

i teraz co istotne:

5.4. Reflektory zaprojektowane tak, by spełniały wymagania zarówno Państw Członkowskich, w którym obowiązuje ruch prawostronny, jak i tych, w których obowiązuje ruch lewostronny, mogą być dostosowane do danego rodzaju ruchu poprzez ich odpowiednie fabryczne wyregulowanie w czasie wyposażania pojazdu lub ustawiane przez kierowcę. Takie fabryczne wyregulowanie lub ustawienie przez kierowcę powinno polegać, na przykład, na umieszczeniu układu optycznego pod danym kątem na pojeździe lub ustawienie żarówki pod danym kątem w stosunku do układu optycznego. We wszystkich przypadkach występują jedynie dwa dokładnie odróżniające się położenia: jedno dla prawostronnego kierunku jazdy, a drugie dla lewostronnego kierunku jazdy. Konstrukcja powinna uniemożliwiać nieuważne przestawienie reflektorów z jednej pozycji do drugiej lub umieszczenia ich w pozycji pośredniej. W przypadku, gdy przewidziano dwa różne położenia żarówki, elementy służące mocowaniu żarówek w reflektorach muszą być tak zaprojektowane i wykonane, aby w każdej z dwu pozycji żarówka była mocowana z taką samą dokładnością, jaka jest wymagana dla lamp przeznaczonych wyłącznie dla danego rodzaju ruchu.

Zgodność z wymaganiami niniejszej sekcji jest sprawdzana wzrokowo i, w miarę potrzeby, poprzez próbny montaż.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 325 gości