turbina do TD 1V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn lut 21, 2005 22:27

Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...

A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies :crazy:



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt lut 22, 2005 10:20

Krzylu co do wałków rozrządu to nie ma żadnej różnicy.Kolega ma niemiecką książkę katalogowo-serwisową i numer wałka w 1V jest na 99% taki sam jak w RA i SB (teraz nie pamiętam,ale wertowałem temat przed zakupem samochodu) ,poza tym głębokość otwarcia zaworów jest taka sama.Były różnice w wałku ale odnośnie starszych głowic (bez hydrauliki).
Co do wtrysków to faktycznie katalogowo są inne ale wydaje mi się że to nie kwestia ciśnienia (bo jest takie samo),tylko coś z głowicą.Któryś z kolegów pisał na forum że były dwa rodzaje głowic hydraulicznych z małą i dużą fort-kamerą i myślę że to może być powodem innego numeru końcówki wtrysku.Druga sprawa to fakt że po zdjęciu i założeniu głowicy w 1V ,jako w jedynym silniku nie dokonuje się dociągania glowicy po przejechaniu 1000km.W książkach pisze że jest inna uszczelka ,a mechanicy mówią że są zmiany w płaszczyżnie głowicy a ja niewiem co na ten temat myśleć.
Tłoki są standartowe,jak w TD Nadlewane denka (wzmacniane) i natrysk jest również.
Wniosek jest prosty:Zmiana pompy,zmiana turbo z kolektorami,KAT do kosza i to wszystko.Wtryski bym zostawił (ja tak zrobię).
Wojtas_18 Wiem że w książkach pisze że były pompy CAV ,ale ja takiej nigdy w życiu nie widziałem pod maską VW.
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2005 14:50 przez marek29, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt lut 22, 2005 11:25

dukem pisze:Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...

A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies :crazy:
ja mam JP silnik wiec... ano wlasnie jest turbina kata nie ma IC nie ma wiec wydaje mi sie ze ktos nabil numery silnika z muła bo powinien miec tylko 52KM

moze numery sa przytarte i jest JR ale nie patrzylem
jak poznac czy ma sie turbo KKK czy Garret??? mocniejsze czy slabsze??? a czym sie roznia pompy wtryskowe????

mam rozne dziwne rzeczy pod maska :D ale nie wiem dokladnie co...

a do IC to chyba turbo chlodzone woda powinno byc...

na spalanie nie narzekam jak go nie krece pow. 120 to w 5 sie miesci do 160 sie tez ladnie buja

pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 22, 2005 14:15

Co do jeszcze wczesniejszego postu:
Wydawalo mi sie ze porownywalismy 1V i JR a Ty mowisz ze walek jest taki sam jak w RA/SB czyli jednak nie jest taki jak w JR...a wniosek w stylu "zmiana pompy, turbo, kolektorow, ew. wtryskow i wywalenie katalizatora" wg mnie jest prawie jednoznaczny ze stwierdzeniem ze sa to zupelnie jednakowe silniki i wystarczy w nich zmienic polowe czesci zeby byly takie same...:crazy:
Zycze owocnego tworzenia...dodam ze jak bedziesz chcial z tego zrobic JR to czeka jeszcze napewno wymiana walka i wtryskow a jezeli RA/SB to zycze milej zabawy z obiegiem oleju dla turbiny...
Wedlug mnie te wszystkie zabiegi sa nie warte pieniedzy ktore bedzie trzeba na to wydac...lepiej sprzedac ten silnik i ktos sie bedzie z niego jeszcze cieszyl a za kase + wklad wlasny kupic cos mocniejszego...

A teraz odp na post kinga66:
Moze faktycznie to numery sa przytarte i to jest silnik JR...tym bardziej ze JP nie mialy Turbo...ewentualnie ktos cos dostawial i dlatego to tak jest...jezeli chodzi o rozpoznawanie rodzaju silnika po wygladzie to ja tez taki mocny nie jestem...JR- porownujac ze swoim pewnie bym jeszcze poznal ale inne to nie sadze...



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt lut 22, 2005 14:54

duken Jeżeli piszesz odnośnie mojego postu (bo trochę sie zamotałem) , to ja pisałem w całości o 1V i jego prównywałem do RA/SB (chodzi o wałek)



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt lut 22, 2005 15:34

wg ksiazki do diesli/turbodiesli jest tak:

silniki: JP-54KM, 1V-60KM, JR-70KM, RA-80KM, SB-80KM
pompa wtryskowa: 2 wartosci regulacyjne...
0,9 dla JP JR SB; 1,0 dla 1V RA; (czyzby 2 typy pomp?? dla JP i SB taka sama??)
ust. zaworów: 27-5 JP JR: 27-7 RA SB: 26-7 1V (rozne walki??)
wyprzedzenie zaplonu: 5-13 JP JR (do 85); 7-14 RA SB 1V (JP JR po 85)
turbo: brak-JP, chlodz. pow. JR 1V, chlod. woda RA SB (dodatkowa pompka chlodzenia na turbo)
IC: tylko RA SB

podobno jeszcze te turbodoladowane maja nadlewane tloki... wiec z JP nic sie nie zrobi chyba

czyli zeby zrobic:
z JR - SB trzeba miec IC, turbo na wode, (walek rozrzadu??), dodatkowa pompke do wodu na turbo i silnik po 85
z 1V - RA trzeba wywalic kata miec IC turbo na wode (walek rozrzadu??) dodatkowa pompke do wody na turbo

takie mi sie wnioski nasunely... :(

wiec chyba cokolwiek bym mial pod maska a mniemam ze JR nie da sie zrobic z tego ani RA ani SB bez wiekszej kasy


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 22, 2005 20:19

Mi sie tez wydaje ze to JR...moze poprostu numer starty albo nie nabity wyraznie...
A ten caly techniczny opis dowodzi ze 1V jest slabszym polaczeniem JR/MF i RA/SB bo wychodzi na to ze czesci maja pol na pol...ale i tak nie zmienia to faktu ze zeby zamienic 1V w ktorykolwiek z mocniejszych silnikow trzeba sie mocno napracowac i wydac mase kasy...



vudu
Pierwszy Sekretarz
Pierwszy Sekretarz
Posty: 146
Rejestracja: pt sie 27, 2004 08:52
Lokalizacja: Polen

Post autor: vudu » wt lut 22, 2005 22:01

kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....


[b] I sekretarz PZPR vwgolf.pl [/b]

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 22, 2005 22:29

vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
Mysle ze jednak sporo wspolnych cech i pewnie sporo czesci mozna w nich znalezc jednakowych ale sa na tyle rozne ze nie oplaca sie przerabianie jednego na drugi...

A teraz moje calkowicie prywatne pytanie: ktorym sie najlepiej jezdzi??:chytry:
Ostatnio zmieniony wt lut 22, 2005 22:31 przez dukem, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt lut 22, 2005 22:31

vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
hehehehe ale JP z turbina nie miales pewnie...

bo ja wlasnie poszedlem sprawdzic jak sie maja numery silnika...
przy zakupie nie robilem tego bo i tak w dowod nie pisza...
...i jak w morde strzelil *JP .........*
i to bardzo wyraznie widac... albo blok jest od JP albo mocno przytarte stare nr i nabite te bo bardzo wyraznie sa wybite...

a wiec pewnie ten moj bolid ma 70KM brak IC


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 22, 2005 22:34

Dziwna sprawa...a masz np naklejke w bagazniku?Bo jezeli tak to mozna sie upewnic czy to orginalny numer silnika w tym samochodzie...a jezeli numer bedzie sie zgadzal a silnik jest taki jak mowisz to znaczy ze byl swap i ktos bil numery...



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » śr lut 23, 2005 08:46

dziwna sprawa...
naklejek nie ma zeby smiesznie bylo... niby skladak... w sumie nie oczekiwalem zeby sie czesci zgadzaly z rocznikiem... bo wiadomo...
ojciec mial kadeta 1,3 z 80' a buda byla 79' zawiecha 83' plastiki 81' a silnik mial 70KM chyba nietypowa glowice mial (irmscher?? czy cos takiego)
wiec norma ze jak mam golfa skladaka to silnik moze byc z 88' buda 90' a reszta *#cenzura#* jak sie trafilo do reki...

mysle ze ktos sciagnal diesla mula a mial przy okazji silnik od TD (JR?) i wsadzil JR a nr przebil z JP ....albo wsadzil glowice i cale bebechy w blok od JP... nie wiem czy mozna odroznic jakos blok JP od JR??
a wydech jest na 100% z JR głowica jest z turbo i chlodnica jest ta dluzsza co w GTI szla i wlasnie w TD (przypadek??)

wg papierow wszystko OK brief jest OK nr silnika zgadzaja sie nr nadwozia tez... ale to nie jest ten silnik

teraz mi to zwisa bo nr silnika w deklach juz nie mam ale ciekawi mnie to co to za myk mam zrobiony


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw lut 24, 2005 00:43

ja bym stawial na swap i bicie
nie sadze zeby mozna bylo wszystko zmienic az tak zeby to wygladalo na inny silnik...duzo latwiej i taniej wymienic calosc i przebic...a prawdy pewnie juz nigdy sie nie dowiesz...chyba ze na bloku gdzies sie ostaly orginalne numery bo gdzies slyszalem ze zdazaly sie na dole tez...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości