[mk4] Jak długo spływa olej do misy??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

[mk4] Jak długo spływa olej do misy??

Post autor: martines » sob wrz 30, 2006 18:47

Witam dziś przejechałem 300 km ciągłej drogi przed wyjazdem mierzyłem olej i była na bagnecie połowa po powrocie jakas godzinka i okazało się że jest połowa połowy :( Jechałem non stop 120 - 140. Wczesniej olej mierzyłem na zimnym po nocy a teraz w sumie jeszcze na gorącym motorze! Czy wszystek olej mógł jeszcze nie spłynąć z bloku do misy??Temp. silnika ok 70 stopni.



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob wrz 30, 2006 18:53

hmm , nie mozliwe że po godzinie nie spłynął cały do misy. Olej po rozgrzaniu jest rzadszy i szybciej spływa. Dla pewności sprawdź za jakiś czas stan.

EDIT

gdzieś na forum był temat własnie o MK IV 16V i dużo osób wypowiadało się na jego temat. Niestety ale jego wadą jest własnie branie oleju...



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » sob wrz 30, 2006 19:06

niestety o tym wiem! podobno na forum tez ktos w 1.4 16V wymienił uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy! Jaki jest tego tajnik nie wiem...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob wrz 30, 2006 19:07

martines, jedyny miarodajny pomiar poziomu oleju to zrobić to właśnie po nocy. Pomimo, że gorący olej jest rzadki, to może nie spłynąć całkowicie. Ćwiartka miarki to nie jest aż tak dużo.



aegiss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr cze 14, 2006 09:35
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: aegiss » sob wrz 30, 2006 22:37

martines pisze:podobno na forum tez ktos w 1.4 16V wymienił uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy! Jaki jest tego tajnik nie wiem...
nie wiem jak w mk4 ale w mk3 da sie to zrobic(1.8 8v na pewno),wczoraj odebrałem auto od mechanika własnie po wymianie uszczelniaczy na zaworach - zobaczymy teraz czy bedzie dalej olej brał.


Nie pytaj próżno,bo nikt sie nie dowie.Jaki nam koniec szykują bogowie.

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob wrz 30, 2006 22:47

Witam.

W moim golfie też mam taki problem. Kiedyś na autostradzie zapaliła mi się nawet kontolka! Natomiast w spokojnej jeździe nie jest już taki łapczywy.

Przyzwyczaiłem się do tego bo ma tak od początku.

Olej po prostu się spalił i w misce go już nie będzie. Jest to po prostu taki feler w tym silniku. Trzeba z tym żyć - choć czasem trudno gdy zalewa się syntetykiem; i wozić zawsze ze sobą ze pół litra...oleju :mrgreen:

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 30, 2006 23:18

Po godzinie to dawno już można robić pomiar.martines Silnik nie może brać tyle oleju co w Twoim przypadku. Wymiana uszczelniaczy się kłania. Droga impreza, ale potem jak ręką ujął.
Robiłem to już kiedyś tyle że w poprzednim aucie i nigdy nie żałowałem wydanych pieniędzy dla tego namawiam Cię!
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » ndz paź 01, 2006 00:13

bodzio_j pisze:Ćwiartka miarki to nie jest aż tak dużo.
To będzie około 0,2l/300km i jakieś ponad 0,6l/1000km :-k .Nie powiem zeby to było niewiele.Mój 20 letni diesel bierze mniej.



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » ndz paź 01, 2006 21:15

Niestety te silniki tak mają,ja wymieniłem olej na półsyntetyk i przez 600km ani grama,ale jazda tylko po mieście na niewielkich obrotach,wyjazd na trase i jazda kilkadziesiąt kilometrów około 130km/h i już silnik konsumuje olej i to niemało,nie sądze aby to były uszczelniacze zaworów,bardziej wygląda to na pierścienie olejowe,znam gościa który kupił swojego z takim silnikiem z salonu i jemu łyka olej od nowości i jest to starszy pan a więc nie młodziak z ciężką nogą,trzeba z tym żyć jak ktoś napisał i tyle



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz paź 01, 2006 21:31

Corso pisze:znam gościa który kupił swojego z takim silnikiem z salonu i jemu łyka olej od nowości i jest to starszy pan a więc nie młodziak z ciężką nogą,trzeba z tym żyć
To raczej przypadek do bezwzględnej reklamacji a nie do spokojnego życia sobie z tym



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pn paź 02, 2006 17:08

Może i do reklamacji ale w instrukcji przewidziane jest że spalanie 1L oleju na 1000km mieści się w normie :mlotek:



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pn paź 02, 2006 17:45

Mógłby ktos opatentować te branie oleju w 1.4 16V to bym mu dał za to NOBLA. Pierscienie nie widzi mi się wymieniać.



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » wt paź 03, 2006 10:08

Dobrze wiedzieć,żeby w przszłości omijać te silniki



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » wt paź 03, 2006 14:43

heh co sie martwisz mojego szwagra alfa romeo salonowa do dzis lyka 1-1,5 litra oleju na 1000km....do tego jeszcze przy 50 tys poszedl rozrzad i 4 zawory sie pogiely


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 367 gości