[MK3] Problem z odpalaniem po krotkiej jezdzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krisu84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt maja 05, 2006 22:15
Lokalizacja: JAWORZNO

[MK3] Problem z odpalaniem po krotkiej jezdzie

Post autor: Krisu84 » sob wrz 30, 2006 23:49

Witam... od jakiegos czasu zdarza sie ze auto po przejechaniu odcinka ok.2km przy probie ponownego odpalenia niestety nie odpala... po 3,4 probach lub po czasie ok. 15min odpali... czasami jadac trafie na korek to na wolnych obrotach go dlawi... dzis wymienilem filtr paliwa i w sumie myslalem ze bedzie dobrze ale niestety nie jest... czy trzeba odczekac jakis czas po wymianie filtra? jezeli mozecie mi pomoc to bede wdzieczny...
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 19:44 przez Krisu84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 30, 2006 23:52

Jeśli to byłby filtr to powinno natychmiast przejść. No, może po przejechaniu 1-2 km max w extremalnej sytuacji.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob wrz 30, 2006 23:57

Krisu84, tu problem nie będzie w filtrze. Pierwsze trzebaby sprawdzić czujnik halla i czujnik temp. a potem przepustnice . Pod komputer też moznaby podpiąc czy nie ma jakiegoś błędu.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Krisu84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt maja 05, 2006 22:15
Lokalizacja: JAWORZNO

Post autor: Krisu84 » ndz paź 01, 2006 01:06

Dodatkowo dorzuce ze od jakiegos czasu wskaznik paliwa nie dziala :(



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 01:26

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... mpa+plywak
To nie powinno być powiązane.



Awatar użytkownika
Krisu84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt maja 05, 2006 22:15
Lokalizacja: JAWORZNO

Post autor: Krisu84 » ndz paź 01, 2006 13:23

A czy te czujniki moge w jakikolwiek sposob sprawdzic sam?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 13:48

Krisu84 pisze:A czy te czujniki moge w jakikolwiek sposob sprawdzic sam?
Jak masz multimetr to owszem możesz


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 14:18

Zrób tak, jak tam, kolega napisał- połącz na chwilkę te 2 cieńsze przewody (na tyle, abyś zobaczył czy drgnie w ogóle), jeśli wskaźnik zareague, to usterki trzeba szukać w baku (pływak, albo ten potencjometr przy pływaku) Najdalej 2-3 dni temu czytałem tu na forum, że to kosztuje około 50 zł i nie trzeba wymieniać razem z pompą.
Qrde chciałem Ci to znaleźć było bardzo fajnie opisane , ale siedzialem z 20 min w nocy i teraz też na szukajce, wpisywałem róóóóóóóóóóóóżne kombinacje słów i :ass: !! Nie mogę tego znaleźć :( Nie wiem gdzie się to podziało.
Więc zrób tak, jak napisali w tym temacie co masz link, jeśli wskaźnik się podniesie (włączony zapłon musi być) to otworzysz nowy temat: "Wskaźnik paliwa nic nie wskazuje", a w opisie do tematu dasz, że sam wskźnik działa, ale uszkodzone jest cioś w baku.
Napewno ci, których wypowiedzi nie udało sie odnaleźć powiedzą CI co i jak masz zrobic :bigok:
Pozdro :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 14:23

Grzesiekk1982, ale mnie to się wydaje że problem ze wskaźnikiem paliwa, jest tak przy okazji problemów z silnikiem. Chyba że w momencie jak zaczyna wariować wskaźnik to również źle działa pompa paliwa i dlatego silnik gaśnie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 14:33

Adamtd,
Być może, bo:
Krisu84 pisze:przy probie ponownego odpalenia niestety nie odpala... po 3,4 probach lub po czasie ok. 15min odpali... czasami jadac trafie na korek to na wolnych obrotach go dlawi
te rzeczy mogą być związane z niesprawną pompą.
Ale jeśli pływak i pompa są oddzielnie zasilane? To wtedy teoretycznie powinny dzialać niezależnie? Jak myslisz?



Awatar użytkownika
Krisu84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt maja 05, 2006 22:15
Lokalizacja: JAWORZNO

Post autor: Krisu84 » ndz paź 01, 2006 15:00

hmmm problem wskaznika paliwa mozna pominac, a co z czujnikami temperatury i halla? moge sam cos podzialac czy lepiej sie nie zabierac?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 15:10

Krisu84 pisze:hmmm problem wskaznika paliwa mozna pominac, a co z czujnikami temperatury i halla? moge sam cos podzialac czy lepiej sie nie zabierac?
Za chwilę wkleję wytyczne...

[ Dodano: 01 Paź 2006 15:15 ]
CZUJNIK HALLA:

Specyfikacje
napięcie zasilania: 12V, informacje o kształcie fali: jałowa praca silnika

Działanie
Skrzydełka żaluzji zamocowane na tłoku obrotowym przechodzą przez czujnik Halla, który wykrywa zmianę pola magnetycznego i przesyła sygnał do zespołu sterowania.

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.

Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon.
Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy dodatnią lub sygnałową końcówką złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om.

Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU.
Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora.
Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Porównać z pokazanym obrazem.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 15:31

Krisu84, a co to masz za silnik? ABU czy inny??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 15:32

CZUJNIK TEMPETARURY POWIERRZA:

Działanie
Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

Specyfikacje
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Diagnostyka:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.

Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza a ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uziemienie: Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

__________________________________________________________________________________________
Wszystkie skopiowane wytyczne odnoszą się do czujników silnika ABU. Nie podałeś jaki masz, a ten jest najpopularniejszy moim zdaniem :) Mam nadzieję, że coś się z tego przyda. Jak amsz multimetr, to możesz się zabierać za pomiary :bigok:
Pozdrawiam.

[ Dodano: 01 Paź 2006 15:37 ]
Adamtd pisze:ABU czy inny??
Masz rację. Szkoda, że nie podał. Skopiowalem mu właśnie dla ABU. Chyba jest najpopularniejszy.
Krisu84, zaglądnij na naklejkę pod wykładziną bagażnika, tam będzie symbom motoru. AEA AKS AFT ABU AEE AEK- chyba wszystkie 1.6 jakie byly w Golfie MK3



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości