[MK4 ATF] Jaki olej?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
[MK4 ATF] Jaki olej?
Witam wszystkich!
Mam Volkswagena Golfa rocznik 2000. W czasie ostatniej rutynowej kontroli płynów stwierdziłem ubytek oleju w zbiorniczku wyrównawczym wspomagania układu kierowniczego.
Jak już pisałem autko ma 6 lat a olej w układzie ma barwę słomkową, względnie jasnozłotą.
Chciałbym się dowiedzieć jakim olejem zalany jest fabrycznie ten układ i jakie wymagania musi spełniać olej na dolewkę.
Sprzedawca na stacji benzynowej proponował mi olej Orlen Hipol ATF z tym, że jest barwy czerwonej i nie jestem pewien czy mogę nim uzupełnić brak.
Z góry dziekuję za pomoc
Pozdrawiam!
Mam Volkswagena Golfa rocznik 2000. W czasie ostatniej rutynowej kontroli płynów stwierdziłem ubytek oleju w zbiorniczku wyrównawczym wspomagania układu kierowniczego.
Jak już pisałem autko ma 6 lat a olej w układzie ma barwę słomkową, względnie jasnozłotą.
Chciałbym się dowiedzieć jakim olejem zalany jest fabrycznie ten układ i jakie wymagania musi spełniać olej na dolewkę.
Sprzedawca na stacji benzynowej proponował mi olej Orlen Hipol ATF z tym, że jest barwy czerwonej i nie jestem pewien czy mogę nim uzupełnić brak.
Z góry dziekuję za pomoc
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 20:13 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Tak.
Wiem, że DEXTRON tylko ma kilka oznaczeń np. Dextron II lub Dextron III. Generalnie to taki sam olej jak do automatycznych skrzyń biegów z tym, że nie wiem jaki dokładnie dobrać.
Z tego co wiem to ten Orlen Hipol to olej klasy Dextron III właśnie do automatów i wspomagania.
Pozdrawiam!
Wiem, że DEXTRON tylko ma kilka oznaczeń np. Dextron II lub Dextron III. Generalnie to taki sam olej jak do automatycznych skrzyń biegów z tym, że nie wiem jaki dokładnie dobrać.
Z tego co wiem to ten Orlen Hipol to olej klasy Dextron III właśnie do automatów i wspomagania.
Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Nie.
Zbiornik jak wszystko całkowicie oryginalny, włącznie z nic nie mówiącym zielonym korkiem.
Szukałem w instrukcji obsługi - nic, w książce napraw jest napisane tylko jak sprawdzać i że należy używać oleju Dextron. Ale nic więcej.
A nie naleję do powiedzmy syntetyka mineralnego bo zrobi się kapuśniak a tego wolałbym uniknąć.
Pozdrawiam!
Zbiornik jak wszystko całkowicie oryginalny, włącznie z nic nie mówiącym zielonym korkiem.
Szukałem w instrukcji obsługi - nic, w książce napraw jest napisane tylko jak sprawdzać i że należy używać oleju Dextron. Ale nic więcej.
A nie naleję do powiedzmy syntetyka mineralnego bo zrobi się kapuśniak a tego wolałbym uniknąć.
Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
a jednak, u mnie korek jest takze zielony (oryginalny) a płyn moglbym powiedziec ze tez ma kolor "słomkowy" na pewno nie jest to zielań (chyba ze jest to jakaś nieznana mi odmiana zieleni )Buli fan VW pisze:W moim jest taki właśnie słomkowy. Zaciągnąłem go do strzykawki dla pewności bo też myślałem, że jest zielony - to pewnie przez ten kolor korka
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Szperałem troszkę w necie i okazało się, że na przykład oleje Mobil do układów wspomagania i szkrzyń automatycznych Dextron syntetyczne mają kolor czerwony.
Pytanie czy oleje są barwione w zależności od tego czy olej jest syntetyczny czy też półsyntetyczny lub mineralny; czy też jest indywidualną sprawą producenta.
Swoją drogą to spodziewałbym się zalania nowego autka olejem syntetycznym, ale jak już pisałem ani w instrukcji ani tym bardziej na korku nic nie ma na ten temat.
Dobrze, że chociaż narysowali na korku symbol kierownicy i kropli
Trochę szkoda mi wydawać wielkie pieniądze na "porady" w ASO a chcę tylko dolać nieco do zbiorniczka bo z pustego i Salomon nie naleje
Pozdrawiam!
Pytanie czy oleje są barwione w zależności od tego czy olej jest syntetyczny czy też półsyntetyczny lub mineralny; czy też jest indywidualną sprawą producenta.
Swoją drogą to spodziewałbym się zalania nowego autka olejem syntetycznym, ale jak już pisałem ani w instrukcji ani tym bardziej na korku nic nie ma na ten temat.
Dobrze, że chociaż narysowali na korku symbol kierownicy i kropli
Trochę szkoda mi wydawać wielkie pieniądze na "porady" w ASO a chcę tylko dolać nieco do zbiorniczka bo z pustego i Salomon nie naleje
Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości