[mk3] Żaluzje koło chłodnicy - do czego służą?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Żaluzje koło chłodnicy - do czego służą?
Do czego służą te żaluzje koło chłodnicy? To sie wogóle podczas jazdy otwiera czy coś? Jaką to ma funkcje?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak jedziesz szybko to się otwierają i poprawia się przepływ powietrza przez chłodnicę.
Jak stoisz są zamknięte i gdy włącza się wentylator to gorące powietrze dmuchane przez niego do komory silnika nie wraca na chłodnicę i nie pogarsza jej funkcji chłodzącej.
Jak stoisz są zamknięte i gdy włącza się wentylator to gorące powietrze dmuchane przez niego do komory silnika nie wraca na chłodnicę i nie pogarsza jej funkcji chłodzącej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Inna sprawa że to nie działa. Odsłonięta część chłodnicy i tak nie ma żadnego przepływu powietrza jeśli auto stoi w miejscu. Gdy włączy się wentylator to nawet dmuchając ciepłym powietrzem które wracało by na odsłoniętą chłodnice spowoduje zwiększenie wydajności chłodzenia. Bo nawet nagrzane powietrze ma dużo niższą temperature niż sama chłodnica.
=-Pinhead-=
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nieprawda ponieważ przy zamkniętych żeluzjach powierze leci wtedy tylko od przodu chłodnicy w tył. a przy otwartych ogrzane od silnika i od chłodnicy wdmuchiwane do komory silnika przez wentylator przy otwartych żaluzjach wracało by na chłodnicę i pogarszało chłodzenie.Pinhead pisze:Gdy włączy się wentylator to nawet dmuchając ciepłym powietrzem które wracało by na odsłoniętą chłodnice spowoduje zwiększenie wydajności chłodzenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Bardzo to naciągane jest. Skoro powietrze jest rozpędzone od przodu przez wentylator w strone tyłu samochodu to znacznie łatwiej jest mu wylecieć pod silnikiem niż robić zwrot o 180* i cisnąć się spowrotem przez chłodnice która stawia dodatkowy opór. Podczas jazdy te klapki też stawiają opór i to całkiem spory pogarszając chłodzenie podczas szybkiej jazdy czyli wtedy kiedy go najbardziej potrzeba.
=-Pinhead-=
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 21:56
- Lokalizacja: Gniezno/Londyn
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 114 gości