NM i KM - jak to sie ma do przyspieszenia?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » śr wrz 27, 2006 17:55

Na prostej to jakie kierowca może umiejętności pokazać - chyba kazdy głupek potrafi sie rozpędzić na prostej moim zdaniem stąd tez duża liczba wypadków w Polsce.


Bzdura, wystarczy obejżeć wyścigi na 1/4 mili by to zrozumieć.
A co do NM to głównie w normalnej eksploatacji służą one do tego żeby np. jadąc 110km/h na 5 biegu nie było trzeba redukować biegu aby samochód przyspieszał.
A diesle nigdy nie będą lepsze od benzyniaków dlaczego? Choćby dlatego że powiedzmy 2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci. No i zapominamy też o tym że cena ropy i benzyny jest prawie równa a nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna, a w zakupie zawsze będzie o kilkadziesiąt tysięcy droższy.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr wrz 27, 2006 21:36

zamioculcas pisze:A diesle nigdy nie będą lepsze od benzyniaków dlaczego? Choćby dlatego że powiedzmy 2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci. No i zapominamy też o tym że cena ropy i benzyny jest prawie równa a nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna, a w zakupie zawsze będzie o kilkadziesiąt tysięcy droższy.
hmmm... mozna jasniej Jaśnie Panie :P ?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » śr wrz 27, 2006 21:44

Corvax pisze:
zamioculcas pisze:A diesle nigdy nie będą lepsze od benzyniaków dlaczego? Choćby dlatego że powiedzmy 2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci. No i zapominamy też o tym że cena ropy i benzyny jest prawie równa a nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna, a w zakupie zawsze będzie o kilkadziesiąt tysięcy droższy.
hmmm... mozna jasniej Jaśnie Panie :P ?
A co jest niejasne :jezor: ?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 27, 2006 21:59

Z tym żużyciem paliwa jak u benzynowego i "kilkadziesiąt tysięcy droższy" to sporo przesadziłeś. Co do trwałości to też bym się nie zgodził. Nie ma reguły który silnik jest trwalszy - benzyna czy diesel. Kiedyś diesle były trwalsze bo osiągały mniejszą moc z 1l pojemności, mniej wysilony silnik przekładał się na jego długowieczność. Ale to się tyczy tylko słabych klekotów a te nie mogą się równać pod względem osiągów z przeciętnymi (a nawet słabymi) benzyniakami. Są tylko ekonomiczne i trwałe, nic więcej.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » śr wrz 27, 2006 23:15

diesle nigdy nie będą lepsze od benzyniaków dlaczego? Choćby dlatego że powiedzmy 2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci. No i zapominamy też o tym że cena ropy i benzyny jest prawie równa a nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna, a w zakupie zawsze będzie o kilkadziesiąt tysięcy droższy.
Ładne bzdury opowiadasz - nie jestem jakimś fanem Seata ale masz troche statystyk:
Na przykładzie nowych IBIZ
1.9 TDI 130KM 0-100km/h 9,3s Spalanie miasto-6,8l ;trasa 4,3l cena 75999zł
1,8 20V T 150KM 0-100 km/h 8,4s Spalanie miasto-10,8l ;trasa 6,3l cena 75999zł
Jeżdząc tak jak ja ok 30 tkm rocznie przez 5 lat tym dieselkiem i bezynką
1.9TDI (6,8+4,3)/2 = srednio 5,6l
1.8T (10,8+6,3)/2 = srednio 8,5l
Zakładając 50% miasto i 50% trasa.
Zaokrąglę do 3l/100km i nie wezme pod uwagę że ropa jest troche tańsza
10000km = 3lx100 = 300l na każdych 10tkm czyli przez 5 lat przy eksploatacji intensywnej (30tkm rocznie) wychodzi = 300l x 15 = 4500l wiecej na benzynie niż na TDi
Teraz to przeliczamy na cash = 4500x4zł(przyblizenie) = 18000zł wiecej na paliwko I co Ty na to?



Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » czw wrz 28, 2006 01:11

Zgoda czeny za ropniaka nie są równe jak za beznyne ale i cena utrzymania w jeździe jest też inna od beznyny na obecne czasy zakłada się gaz a czemu koszta jazdy. Ropniaki są tęz samochodami i też jeżdzą lecz przy normlanej jeździe są tanie w utrzymaniu bez żadnych kombinacji (lpg). Poprostu lejesz i jeździsz. Mam teraz 2.0 potwora mk3 i powiem szczeże gdybym miał kase to kupił bym ropniaka I to seata takiego najchętniej jak ma Tominator dlatego bo jeździłem takim autem i wiem co potrafi, co do golfa nie mam nic przeciw tylko tyle że za tą cene za jaka można kupić gola możńa kupić seata młodszego a z silnikiem gamy VW. Wiem też ze przy normalnej jeździe potrafi zrobić setkę taniej niż ja na lpg. A co do trwałości to nawet czołg da się zajechać jak się chce i nie szanuje. Disel to bardzo wdzieczne auto to nie to samo co kiedyś że jak się odpala to szyby się trzęsą i churadymu z tyłu. Mój kolega kupił ibizke tylko z 2000 roku miała 200 tys niedawno ją sprzedął przy przebiegu 270 i jedyne co wymienił to amorki i dwa razy rożąd. przy srednim spalaniu 5 litrów przy normalnej jeździe jak ja ganiał to wiecej niż 6 nie paliła a jaka beznyna ma takie koszta przy podobnych osiągach i podobenj mocy???? Żądna nie ma się co oszukiwać. A znowu przed zakupem Golfika byłem w niemczech Audi z 2006 2.0 dislem i gdzie się dało gnietliśmy cały czas u nas od 140-180 a w niemczech 200 nie schodziło i przy włączonej klimie i w 5 osób na 2400 kilometrów srednie wyszło 6,1 kolejny plus.


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw wrz 28, 2006 08:32

Moge tyle tylko dodac ze spedzilem ostatni miesiąc we francji i wiekszośc aut jakie widzialem to byly diesle - mowie o tych nowszych - owszem trafiaja sie benzyniaki ale raczej w klasie aut sportowych, lub pseudosportowych - sam bylem zaskoczony.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » czw wrz 28, 2006 13:15

http://www.honda.pl/szczegoly.php?aukcj ... =&grp=&pwd[41]=%2F6223132%2F6222670%2F6222671&grupa_p=41&strona=3

Tominator zobacz na cene accorda sport w dieslu i w benzynie:) róznica jest duuża i bedzie się zwracać zdecydowanie dłużej niz 200kkm, a zakładająć że przeciętny Polak jeździ 20 kkm rocznie to zwróci mu się to po około 10 latach, po tym czasie accord w dieslu będzie droższy od benzyniaka o jakieś 2-4 tysiące zł.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 28, 2006 14:12

Wiesz zawsze można odszukać taki przykład który zaprzeczy tak jak Ty na przykładzie Hondy ale najlepiej podam np VW skoro jestesmy na tym forum :bigok:
MK5 TDI 140KM Comfortline 6 biegów - 85,5tyś zł
MK5 FSI 150KM Comfortline 6 biegów - 78tyś zł
Różnica nie spełna 8 tyś zł
TDI spalanie trasa 4,5-4,8l , średnio 5,4-5,7l przy ostrym deptaniu 11,7-12,0l
FSI spalanie trasa 6,3-6,6l , średnio 7,6-8,0l , przy ostrym deptaniu 7,1-7,4l
Ostre deptanie jest mniej więcej porównywalne do spalania w mieście. Jak widzisz różnica w takich warunkach moze wynieść nawet 4,6l na 100KM,ale policzę Ci średnie oraz tak jak mówisz tkm przecietnego kierowcy czyli 20tkm rocznie
Róznica w spalaniu( 8,0-5,7) = 2,3l na 100km czyli 230l na każdych 10tkm
Zakładam krótki okres eksploatacji = 5lat
5x20tkm = 100tkm
230l x 10 = 2300l , pomijam jak zawsze ze ropa tańsza i licze po 4zł/l
2300x4= 9200zł
9200zł - 8000zł(TDI drozsze w zakupie) = 1200zł w kieszenie
Jeśli bym wział pod uwagę różnicę w cenie bezyny i ropy to jak nic 2000-2500zł jesteś do przodu



greg

Post autor: greg » czw wrz 28, 2006 14:35

zamioculcas pisze:A co jest niejasne
no dla mnie to to spalanie 2,0 TDI kontra 2,0FSI - różnica zużycia paliwa raczej jest wyraźna



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 15:13

zamioculcas pisze:2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci
ciekawe... jak na to wpadłeś ?

a kiedy rozleci się 1.8 T benzyna w wersji 180 km ? - czy idąc tym tokiem rozumowania przejedzie 2 razy mniej km niż 2.0 TDI 140km - 40 km wiecej a mniejsza pojemność... :P
zamioculcas pisze:nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna
a to jeszcze lepsze :) ile to jest niewiele 3 litry / 100 km ?



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » czw wrz 28, 2006 15:58

cowboy pisze:
zamioculcas pisze:2.0diesel o mocy 90km przejedzie 2 razy więcej kilometrów niz 2.0diesel 150km zanim się rozleci
ciekawe... jak na to wpadłeś ?

a kiedy rozleci się 1.8 T benzyna w wersji 180 km ? - czy idąc tym tokiem rozumowania przejedzie 2 razy mniej km niż 2.0 TDI 140km - 40 km wiecej a mniejsza pojemność... :P
zamioculcas pisze:nie oszukujmy się 150 konny diesel spali niewiele mniej niz 150 konna benzyna
a to jeszcze lepsze :) ile to jest niewiele 3 litry / 100 km ?
Nie od dzisiaj wiadomo że im silnik ma mniej mocy na 1 litro pojemności to tym więcej przejedzie km. Przykład 3.0diesel merca przy pojemnosci 3L zaledwie 90km mocy. Przebiegi powyżej 1mln km nie są mu straszne. Obecnie merc z pojemności 2,7L ma 170km też niewiele ale ten silnik nie przejedzie 500 000km.

A co do spalania to już na przykładzie hondy pokazałaem że mniejsze spalanie nie rekompensuje kasy wsadzonej w zakup samochodu, chyba że ktoś jeździ 50kkm rocznie i ma zamiar trzymać ten sam samochód przez więcej niż 6 lat.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 28, 2006 16:14

zamioculcas pisze:Obecnie merc z pojemności 2,7L ma 170km też niewiele ale ten silnik nie przejedzie 500 000km.
skąd wiesz ? były jakieś badania ?

kto przejeżdża 500 000 km autem ? po co takie rzeczy brać pod uwagę ?
zamioculcas pisze:co do spalania to już na przykładzie hondy pokazałaem że mniejsze spalanie nie rekompensuje kasy wsadzonej w zakup samochodu, chyba że ktoś jeździ 50kkm rocznie i ma zamiar trzymać ten sam samochód przez więcej niż 6 lat
ale co nas interesuje przykład Hondy na forum VW ?

W Accordzie róznica pomiedzy benzyną 2.0 a 2.4 różnica w cenie jest 25 tys PLN

2.4 benzyna kosztuje tyle co 2.2 CDTI

to się nazywa demagogia nie poparta faktami...

mój kolega ma 2.0 benzyna w Accordzie kombi, a drugi 2.0 HDI w Citroenie C5 kombi - jechali do Chorwacji obładowani w 4 osoby i Honda po górach nie dawała rady dieslowi, no i 2 x częściej zatrzymywała się na tankowanie :)

C5 spalił około 7, Accord ponad 12 - prędkość podrózna 160 km/h

auta w zakupie kosztowały podobnie...

silnik 2.2 Hondy CTDI pali podobno 5,5 :)

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 16:17 ]
zamioculcas pisze:Nie od dzisiaj wiadomo że im silnik ma mniej mocy na 1 litro pojemności to tym więcej przejedzie km
czyli maluch powinien jeździć milion kilometrów :) 21 km z 0,65 L :P

przecież TDI 90 KM 1Z i 150 KM ARL - to zupełni rózne silniki - ARL to nie jest 1Z z większą turbiną - ten silnik jest przystosowany do tej mocy...



Awatar użytkownika
zamioculcas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: zamioculcas » czw wrz 28, 2006 18:30

Dobra nie mam zamiaru się kłócić, kto ma diesla będzie zawsze mówił że diesel lepszy kto benzyne to benzyna. I tyle w tym temacie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości