[Mk3] Immobiliser w kluczyku - gdzie jest układ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[Mk3] Immobiliser w kluczyku - gdzie jest układ?

Post autor: nijou » pn wrz 25, 2006 17:58

Witam. Mam dla forumowiczów małą zagadkę. Do sprzedanego Golfa (mk3 rocznik 1995, GL) Niemiec dołączył złamany oryginalny kluczyk (drugi). Chcę go naprawić, a najfajniej by było zrobić składaną wersję ala Audi. Pytanie - gdzie jest schowany układ immobilisera? Plastik od kluczyka wygląda tak jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Na dole widać coś zalanego jakąś czarną masą, od tego idzie dookoła chyba przewód i wchodzi w miejsce, gdzie jest już zalane plastikiem. Czy immobiliser to jest to coś na dole czy na górze?

Druga rzecz: czy muszę ten układ wydłubać żeby zrobić kopię kluczyka, oraz ile kosztuje mniej więcej taka zabawa i kto mi to w 3mieście zrobi :)


pzdr > nijou

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn wrz 25, 2006 18:08

na dole obrazka tam gdzie niebieskie kreski niejednokrotnie pod gómka lub masa plastyczną , wygląda to jak tabletka antybiotyku i jest ok. 5mm długosci



nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: nijou » śr wrz 27, 2006 11:31

To jeszcze się dopytam - czy to, że kluczyk jest złamany, ma wpływ na niemożliwość uruchomienia Golfa nim?

Jest tak: jak włożę ten złamany kawałek kluczyka w obie plastikowe połówki obudowy, okręcę toto taśmą to mogę odpalić ale po 1 sek gaśnie. Czy immobiliser wysyła jakieś sygnały po kluczyku i musi być podłączony do metalowej części klucza?


pzdr > nijou

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr wrz 27, 2006 17:45

Wystarczy gdy jest w pobliżu stacyjki (wokół stacyjki tam gdzie wkładasz kluczyk jest czarna obwódka -pierścień- to jest czytnik jmobilajzera ) wystarcz gdy jest w pobliży odpalasz auto a potem możesz schować do kieszeni i wyciągnąć przy następnym uruchamianiu tak jeździłem bez stacyjki 4- tygodnie a zapalałem śrubokrętem tylko IMO miałem chwilkę w drugiej dłoni po próbie kradzieży .

Jeżeli gaśnie po 10-20 sekundach to oznaka że brak IMOB lub uszkodzony
Gdy chcesz wydłubać IMOB z innego kluczyka zalecam daleko posuniętą ostrożność i użycia drewnianej wykałaczki.
Sprawdz czy kabelki są wpięte do cewki (czytnik)IMOB



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 27, 2006 18:24

nie imo nie wysyła sygnału bo w MK3 gaśnie właśnie po sekundzie a w tym plastiku co masz na zdjęciu nie ma transpondera powinien być tam gdzie masz taki prostokątny otwór bo tam powinno jeszcze być podświetlenie , bateryjka i zaróweczka a ten plastik wygląda jakby ktoś go trzymał w ognisku



rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Post autor: rooboo » śr wrz 27, 2006 20:49

Wskocz na stronke kolegi RYDZU http://www.rydzu.cba.pl/ a dowiesz sie jak wygląda TRANSPONDER .... polecam stronke jest ciekawa i pouczająca a jak nie to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ransponder POZDR...


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » czw wrz 28, 2006 11:56

miś fazi pisze:bo tam powinno jeszcze być podświetlenie , bateryjka i zaróweczka
Nie zawsze jest

U mnie otworzyłem plastykową obudowe kluczyka i tam znajdował się czujnik IMO 5mmx8mm można go śmiało wyjąć i przełożyć do innego kluczyka.
Dorobienie nowego kluczyka z czujnikiem około 120 zł
a bez 18 zł

Pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: nijou » czw wrz 28, 2006 23:25

No i znalazłem transponder. Wyciąłem kawałek plastiku i wyjąłem, okazało się że kawałek obudowy tego układu jest skruszony ale flaki nienaruszone. Układ jest identyczny jak ten:

Obrazek

tylko ten mój nie ma napisu Thailand. Niestety, chyba jest zepsuty, bo pomimo tego że umieściłem go przy stacyjce auto gaśnie. Swoją drogą, co się może zepsuć w układzie zalanym w plastiku, bez zasilania???

Pytanie: szukać układu osobno (PHILIPS PCF7931XP), szukać klucza używki żeby wyjąć układ, czy od razu gnać do speca od klonowania żeby dorobił? Aha - czy dorobienie wymaga rozprucia kluczyka-wzorca żeby odczytać kod?


pzdr > nijou

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 29, 2006 08:55

to jest to samo co ma karta magnetyczna do bankomatu pętla na stacyjce odczytuje kod a jesteś pewny czy to aby ten sam kluczyk i transponder bo moze ktoś dorabiał z surowego klucza do stacyjki a nie zakodował Klucz musisz dorobić nowy i zakodować a kod odczytuje sie ze starego bez rozpruwania



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 552 gości