Czujnik HALLA (ABU 1,6)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lysyrobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
Lokalizacja: JORDANÓW

Post autor: lysyrobek » sob wrz 23, 2006 19:18

rozwaliłem cały stary czujnik i niestety nigdzie nie widze zadnych oznaczeń. Czujnik jaki ja mam ma ozn 1 230 329 062



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 23, 2006 20:56

lysyrobek pisze:rozwaliłem cały stary czujnik i niestety nigdzie nie widze zadnych oznaczeń.
ale sam czujnik jak nie to też nie ma tragedii popatrz w środku w Twoim musi być coś podobnego... jesli tak to rozlutuj rozwal kupuj któryś z tych albo ze dwa i podłóż i spradz wtedy jak zapala
identycznego możesz nie kupić ale z takich podobnych można dopasować generalnie w środku mają podobną budowę i zasadę działania, próbuj !!! nic już wiecej nie zepsujesz ;-)
Obrazek
Obrazek
lysyrobek pisze: Czujnik jaki ja mam ma ozn 1 230 329 062
to nr katalogowy całego czujnika ...



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob wrz 23, 2006 23:16

Ja tylko tak krótko. Oczywiście że czujnik halla moze być uszkodzony i nie koniecznie od razu musi unieruchomić auto na amen. Uszkodzenie czujnika halla objawia się np. gwałtownym podniesiem obrotów samoczynnie na biegu jałowym, czasem nawet brakiem mocy w pewnym zakresie obrotów, zgaśnie w czasie jazdy na chwile ale zapali-to najczęszczeobjawy uszkodzenia.pozdro



Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » ndz wrz 24, 2006 00:59

Jacenty jestes pewien ze tak jest ? Bo ja mam wlasnie takie problemy z moim ABU - czasami (najczesciej jak jest wilgotno) potrafi zgasnac w czasie jazdy i nie odpalic jakis czas(chwile do tygodnia). Jak postoi ... to sam sie naprawia. Bylem u wielu elektrykow i mowili ze hall jest ok. Juz tak mam od 2 lat i nikt nie potrafi dojsc przyczyny. ... z Twojej wypowiedzi wynika ze moglby to byc hall. Tylko czy Ty to wiesz z wlasnego lub prawie wlasnego doswiadczenia czy gdzies przeczytales?
Sory ze tak pytam ale informacja jest dla mnie wazna - juz wiele teori slyszalem.



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » ndz wrz 24, 2006 02:39

Może sie mylę, ale jak nie jesteś pewien czy to Hall czy nie, to moze go sprawdz i będziesz wiedział ;)


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » ndz wrz 24, 2006 09:31

Ja mam taki sam problem. Auto po prostu gaśnie. Czasami przy 120 km/h czasem przy 60 a czasem na biegu jałowym. Raz odpala od razu a raz dopiero po dłuższej chwili. W układzie zapłonowym mam wymienione już wszystko (kable WN, świece, kopólkę aparatu i palec) poza Hallem i cewką. Cewkę odrzucam bo jakby ona padła to w ogóle by auto nie odpaliło. Pozostał więc tylko Hall. Kosztuje nowy 130 zł i facet w sklepie powiedział że sprzedają tego sporo bo często pada - między innymi sprzedają to Policji do wyeksploatowanych Passatów i Vento. Ja mam taki plan że wpierw podjadę do elektryka żeby sprawdził mi kable do Halla a jeśli okażą się ok to chyba kupię nowy czujnik.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » ndz wrz 24, 2006 22:27

Kolec pisze:Może sie mylę, ale jak nie jesteś pewien czy to Hall czy nie, to moze go sprawdz i będziesz wiedział ;)
Nawet nie wiesz jakbym chcial - ale jak juz odpali i podjade do elektryka to sie okazuje ze wszsytko jest ok. Auto spedzilo juz caly dzien u elektrykaa i wsyzstko w nim przebadal. Nawet powiedzialem zeby przyjzeli sie dokladnie Hallowi - powiedzieli ze nic nie jest zepsute.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn wrz 25, 2006 10:25

Panowie - widzę że poważny temat się rozwinął dobrze że ludzie się tak produkują, bo vw-ny golfy będą nadal jeździć dzięki temu. POZDRAWIAM.
(lejem - Ciebie szczególnie -dzięki) :bigok:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 25, 2006 12:38

Paweł_G pisze:Ja mam taki plan że wpierw podjadę do elektryka żeby sprawdził mi kable do Halla a jeśli okażą się ok to chyba kupię nowy czujnik.
halla możecie sami sprawdzić i raczej diagnoza po tym daje niemal 100% pewność uszkodzenia lub nieuszkodzenia tego czujnika (a najlepiej jak samochód nie zapala i domysły macie że to powód halla i zaczynacie grzebac tam a nie np. przy paliwie) ...
opis sprawdzenia jest opisany na 1 stronie problemu, ponadto wiele cennych informacji można znaleźć na forum www.elektorda.pl
warto zajrzeć poczytać i pobadać samemu a ewentualnie z wynikami udać się do dobrego elektromechanika !



Awatar użytkownika
w00dnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 31, 2009 01:45
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: w00dnik » sob sty 30, 2010 04:00

Podepne sie pod temat ;)

Wiec moj problem jest nastepujacy.

Na zimnym silniku pali na dotyk, gdy silnik sie zagrzeje i go zgasze to nie odpale go do momentu gdy sie wychlodzi silnik(ewentualnie na popych). Kreci i kreci rozrusznikiem ale na tym sie konczy. Tak jakby nie podawal wogole iskry. Sadzilem ze to czujnik halla jak sie tak naczytalem ale z tego co tu piszecie to gdyby to byl hall to auto by wogole nie odpalilo tak ?

Bardzo prosze o pomoc.


moje czerwone GTI :) - viewtopic.php?f=88&t=367271" onclick="window.open(this.href);return false;

lysyrobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
Lokalizacja: JORDANÓW

Post autor: lysyrobek » sob sty 30, 2010 10:23

Witam
Generalnie od czasu jak mi samochód gasł i wymieniłem czujnik halla mam święty spokój:)
ale jedyna rzecz jaką pamiętam był motyw z obrotomierzem bo gdy czujnik halla nie działał zauważyłem ze przy kreceniu rozrusznikiem wskazówka w ogóle sie nie wychyla. Silnik kreci a wskazówka nawet o milimetr sie nie rusza i to samo miałem jak zostawiłem auto u mechanika i w jakiś magiczny sposób urwal jeden z kabli idących do czujnika halla zalutował byle jak, auto nagle w trasie mi zgasło i nic a wskazówka znowu sie nie ruszała i od razu szukałem przy czujniku i znalazłem kabel urwan także przyglądnij sie wskazówce jak auto nie chce zapalić a iskre łatwo sprawdzisz po prostu sciągnij kabel z jednej swiecy i włóż inną swiece i bedziesz widzial czy jest iskra jak kręcisz czy nie ma.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
w00dnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 31, 2009 01:45
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: w00dnik » pn lut 01, 2010 08:46

ok sprawdze to ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 187 gości