[mk3 1.8 GT] tarcie w silniku-wymieniac pompe wodna??HELP!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 1.8 GT] tarcie w silniku-wymieniac pompe wodna??HELP!!
witam mam taki problem jak silnik jest zimny silnik chodzi cichutko a jak sie rozgrzeje cos zaczyna sie trzec nei piszczec poluzowalem paski wszystkie bo wymienialem ostatnio pasek rozrzadu i wspomagania i rolke napinajaca i pomyslalem ze moze za mocno naciagnolem wiec poluzowalem je i dalej to samo, tak sie zastnawiam czy mzoe to byc np. jakiejs kiepskiej jakosci rolka napinajaca ?? no ale jak by to byla rolka to by caly czas tak sie tarlo a nei po rozgrzaniu , pasek rozrzadu daje sie przekreciec o wiecej niz 90 stopni , pasek od alternatora ugiecie 1cm pasek od wspomagania 0.5 cm wszystko tak jak zalecaja a mi mo tego cos sie trze ?? macie moze jakies pomysly ? czy to moze byc pompa wodna ?? czy ona chalasowala by caly czas czy takze tylko po rozgrzaniu a moze to taks ie trze pasek od alternatora ktoreg jeszcze neiw ymienilem (czy taki pasek moze chlasowac mimoz ze jest luznawy ?? mze jest za abrdzo wtarty i dlatego ?? ) prosze o jakies podpoweidzi bo nie wiem co robic
Ostatnio zmieniony wt wrz 19, 2006 13:20 przez czarny22, łącznie zmieniany 2 razy.
jest niedobrze jak pasem mozna obrócić więcej jak o 90 st, prawidłowo naciagniety pasek (zimny) powinien dać sie obr. tylko o 90 st. - jeżeli tak pozostawisz jak masz teraz to porozgrzaniu (min. wydłuza się porozgrzaniu) może ci przeskoczyc na zębach i wtedy bedzie niedobrze -- popraw to natychmiast, co do tego tarcia to zrób tak że pościagaj paski od alternatora i wspomy i odpal silnik (na chwilę) i zobacz co sie dzieje - być moze pompa wody lub wspom. hałasuje lub alternator, aha i zrób to w tym czasie kiedy to trze (czyli na ciepłym silniku)czarny22 pisze: pasek rozrzadu daje sie przekreciec o wiecej niz 90 stopni
...
a jeszcze sie zapytam dobrz jest jak sie pasek od rozrzadu reguluje na cieplym czy na zimnym ??bo jak byl mocno naciagniety to zaczolem go naciagac jak jeszcze byl cieply, nie wiem ale odnosze dziwne wrazenie ze to moze napinacz jaki trefny kupilem bo znim zmienilem paski rorzadu i wspomagania a i napinacz bylo ok to niby dlaczego teraz cus sie trze ??
a jak zachowuje sie zepsuta pompa wodna ?? jak wydaje dzwiek ?? bo moze to ona jest padnieta sam juz niewiem dzis odpalilem rano samochod i tak fajnie cichutko pracowal az milo bylo posluchac a pozniej zaczol sie ten chalas to jest dziwiek moze mi sie wydaje ale podobny do tarcia lozysk , ale skad ten dziwiek lozyskowy ?
i jeszcze jdno pytanie czy popsuta pompa wodna bedzie caly czas halasowala czy po rozgrzaniu tak jak u mnie ??
i jak najprościej i najszybciej zlac wode wukladize zeby nie zalac calego silnika ??
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 07:54 ]
i jeszcze powieze ze zauwarzylem nie wiem moze to normalne ale przy tych temperaturach co sa teraz zauwarzylemze jesli jade nawet spokojnie do 100 km/h to po zatrzymaniu wlanczas ei wentylator ?? temperatura jest odchylona od 90 stopni ale minimalnie moze o 1 milimetr czyli mozna by powiedziec ze ma te 90 stopni ale moze pompa wodna jest padnieta nie ma przeplywu wplynu w ukladzie i dltego sie wentyl wlancza ?? czy to normalne ze wetlatorek sie wlaczy nawet bez upalow i przy spokojnej jezdzie??
i jeszcze jdno pytanie czy popsuta pompa wodna bedzie caly czas halasowala czy po rozgrzaniu tak jak u mnie ??
i jak najprościej i najszybciej zlac wode wukladize zeby nie zalac calego silnika ??
[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 07:54 ]
i jeszcze powieze ze zauwarzylem nie wiem moze to normalne ale przy tych temperaturach co sa teraz zauwarzylemze jesli jade nawet spokojnie do 100 km/h to po zatrzymaniu wlanczas ei wentylator ?? temperatura jest odchylona od 90 stopni ale minimalnie moze o 1 milimetr czyli mozna by powiedziec ze ma te 90 stopni ale moze pompa wodna jest padnieta nie ma przeplywu wplynu w ukladzie i dltego sie wentyl wlancza ?? czy to normalne ze wetlatorek sie wlaczy nawet bez upalow i przy spokojnej jezdzie??
Normalne !. Jeżeli jedziesz to pęd powietrza+pompa wody zapewniają chłodzenie. Jeżeli staniesz to temperatura w chlodnicy wzrasta co powoduje załaczenie wlacznika termicznego i wentylator wymusi przeplyw powietrza przez chłodnicę, do czasu wystudzenia plynu do ok. 84 st i wyłączenia wyłącznika termicznego.czarny22 pisze: [ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 07:54 ]
i jeszcze powieze ze zauwarzylem nie wiem moze to normalne ale przy tych temperaturach co sa teraz zauwarzylemze jesli jade nawet spokojnie do 100 km/h to po zatrzymaniu wlanczas ei wentylator ?? temperatura jest odchylona od 90 stopni ale minimalnie moze o 1 milimetr czyli mozna by powiedziec ze ma te 90 stopni ale moze pompa wodna jest padnieta nie ma przeplywu wplynu w ukladzie i dltego sie wentyl wlancza ?? czy to normalne ze wetlatorek sie wlaczy nawet bez upalow i przy spokojnej jezdzie??
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i juz jakis czas sledze tematy, natrafilem na ten i chcialbym podzielic sie moimi spostrzezeniami. Otoz takie tarcie a nawet lekko metaliczny dzwiek mam u siebie na rozgrzanym silniku. Wczoraj wymienilem pompe wody a wczesniej alternator uciszylem i zmienialem rozrzad wszystko na przelomie 1 miesiaca wiec jeszcze nie wypracowalo sie na pewno. ale tarcie nie ustapilo. zdesperowany nasluchiwalem i juz zaczynalem sie do tego przyzwyczajac ale w akcie desperacji wzialem jakis srodek smarujacy w spray'u i psiknalem na kolo pasowe na wale a dokladnei na jego prawy bok patrzac od przodu. ku mojemu zdziwieniu szurum szurum ucichlo :] wnioskuje z tego ze to pewnie trze gdzies o obudowe rozrzadu ktora wlasnie w tym miejscu zachodzi na ten element.
Cześć!!!
Nie wiem czy ja Tobie w czymś pomogę ale napiszę swoje spostrzeżenie.
Mam golfa 2 z silnikiem 1.8 16v i przy wymianie paska rozrządu i napinacza mechanik sciągnął koło pasowe pompy wody które rozleciało się na dwa.
Co się okazało to koło pasowe jest zbudowane z dwóch (środek i ta bierznia dla paska)
Mniemam że praca takiego koła polega na tym iż w momencie odpalenia na zimnym silniku środek koła stoi w miejscu a zapieprza "bierznia" w momencie nagrzania się silnika środek koła dostaje temperatury i rozrzesza się metal i dociska do bierzni i pompa wody zaczyna się kręcić!
U mnie na zimnym silniku panuje cisza ale na gorącym słychać taki szum jakby właśnie coś z łożyskiem jakimś czy cóś. A to właśnie taki efekt daje to koło.
Nowe 400zł więc pozwalam mu szumić a jak się już wyszumi to mi kasę wyszumi z portfela:)
Nie wiem czy ja Tobie w czymś pomogę ale napiszę swoje spostrzeżenie.
Mam golfa 2 z silnikiem 1.8 16v i przy wymianie paska rozrządu i napinacza mechanik sciągnął koło pasowe pompy wody które rozleciało się na dwa.
Co się okazało to koło pasowe jest zbudowane z dwóch (środek i ta bierznia dla paska)
Mniemam że praca takiego koła polega na tym iż w momencie odpalenia na zimnym silniku środek koła stoi w miejscu a zapieprza "bierznia" w momencie nagrzania się silnika środek koła dostaje temperatury i rozrzesza się metal i dociska do bierzni i pompa wody zaczyna się kręcić!
U mnie na zimnym silniku panuje cisza ale na gorącym słychać taki szum jakby właśnie coś z łożyskiem jakimś czy cóś. A to właśnie taki efekt daje to koło.
Nowe 400zł więc pozwalam mu szumić a jak się już wyszumi to mi kasę wyszumi z portfela:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości