Mokra uszczelka pod głowicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mokra uszczelka pod głowicą
Witam! Kolega niedawno kupił golfa 1.6 ABU. Na uszczelce jest jakiś płyn (olej?)! Przed wymianą oleju było tylko troche, ale po wymianie oleju na półsyntetyk (z mineralnego - bo poprzedni wydawał się gęściejszy) znacznie go przybyło!!! Poza tym poszła uszczelka pod pokrywą zaworów - czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
Jakie mogą być tego konsekwencje?
Jakie mogą być tego konsekwencje?
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 21:29 przez zylo, łącznie zmieniany 1 raz.
nie inaczej, to sa skutki lania do starego silnika półsyntetyka lub syntetyka, olej syntetyczny jest rzadszy i dodatkowo ma własciwości myjące silnik, pytasz czym to grozi?? -- ano spadkiem ciśnienia w cylintrach, ubytkiem oleju jak i na tym przykładzie nieszczelnościę na uszczelcezylo pisze: czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
...
jeden z kolegów powiedział, że takie 'pocenie' się uszczelki pod głowicą jest normalne i występuje we wszystkich golfachdziejo pisze:wymienić uszczelkę pod pokrywa skoro się poci ! wytrzeć do sucha i wtedy zobaczyć czy wyciek się pojawia nadal może to własnie zuzyta uszcelka pod pokrywa zaworów powoduje ślady olejuzylo pisze:uszczelka pod pokrywą zaworów - czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
[ Dodano: 22 Wrz 2006 20:15 ]
jutro zajmiemy się pokrywą zaworów
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
kolega bzdury pleciezylo pisze:eden z kolegów powiedział, że takie 'pocenie' się uszczelki pod głowicą jest normalne i występuje we wszystkich golfach
może on niewie coto antyperspirant dlatego uważa że pocenie jest normalne także dla silnika
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Nie zgodziłbym sie z tą "urban legend".misiek10111 pisze:nie inaczej, to sa skutki lania do starego silnika półsyntetyka lub syntetyka, olej syntetyczny jest rzadszy i dodatkowo ma własciwości myjące silnik, pytasz czym to grozi?? -- ano spadkiem ciśnienia w cylintrach, ubytkiem oleju jak i na tym przykładzie nieszczelnościę na uszczelce
Gorący olej czy minerał czy full syntetyk jest i tak rzadki. Dołóż do tego cisnienie oleju w układzie smarowania przekraczającye 2 - 4 bary (to bardzo dużo, np opona ma nabite 2 bary a wiecie z jakim hukiem strzela jak wulkanizatorowi się nie chce czekać i zdejmuje ją z felgi zanim powietrze z niej zejdzie całkiem).
Przy takim ciśnieniu i temperaturze 90 stopni jeżeli uszczelka się poci to najgorszy minerał nie pomoże i dalej bedzie ciekło. Trzeba po prostu naprawić.
Osobiście nie wierzę by przy cisnieniu ponad 2 bary nagar mógł cokolwiek uszczelniać.
Również i o wypłukiwaniu nagaru decyduje liczba TBN a nie baza oleju.
Konto usunięte.
zgadza się że zaden olej nie uszczelni wycieku ale ja kolega napisał zylo wyciek sie powiekszył po zmianie oleju na syntetyk, oczywiscie nie chodzi tu o ponowne tylko zalanie olejem tylko trzeba usunąć tą usterkęCefaloid pisze:Przy takim ciśnieniu i temperaturze 90 stopni jeżeli uszczelka się poci to najgorszy minerał nie pomoże i dalej bedzie ciekło. Trzeba po prostu naprawić.
...
a więc wymienić uszczelkę, czy też nie przejmować się bo to tylko 'pocenie'?
[ Dodano: 22 Wrz 2006 20:44 ]
[ Dodano: 22 Wrz 2006 20:44 ]
myślałem, że planowanie trzeba zrobić zawsze!misiek10111 pisze:czasami trzeba zrobić planowanie głowicy (wyrównać ja)zylo pisze:dodam, że problem nie znika nawet po wymianie uszczelni pod głowicą!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości