Mokra uszczelka pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Mokra uszczelka pod głowicą

Post autor: zylo » pt wrz 22, 2006 19:58

Witam! Kolega niedawno kupił golfa 1.6 ABU. Na uszczelce jest jakiś płyn (olej?)! Przed wymianą oleju było tylko troche, ale po wymianie oleju na półsyntetyk (z mineralnego - bo poprzedni wydawał się gęściejszy) znacznie go przybyło!!! Poza tym poszła uszczelka pod pokrywą zaworów - czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???

Jakie mogą być tego konsekwencje?
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 21:29 przez zylo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 22, 2006 20:06

zylo pisze:uszczelka pod pokrywą zaworów - czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
wymienić uszczelkę pod pokrywa skoro się poci ! wytrzeć do sucha i wtedy zobaczyć czy wyciek się pojawia nadal może to własnie zuzyta uszcelka pod pokrywa zaworów powoduje ślady oleju



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 22, 2006 20:08

zylo pisze: czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
nie inaczej, to sa skutki lania do starego silnika półsyntetyka lub syntetyka, olej syntetyczny jest rzadszy i dodatkowo ma własciwości myjące silnik, pytasz czym to grozi?? -- ano spadkiem ciśnienia w cylintrach, ubytkiem oleju jak i na tym przykładzie nieszczelnościę na uszczelce


:-k ...

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » pt wrz 22, 2006 20:14

dziejo pisze:
zylo pisze:uszczelka pod pokrywą zaworów - czyżby doszło do rozszczelnienia silnika???
wymienić uszczelkę pod pokrywa skoro się poci ! wytrzeć do sucha i wtedy zobaczyć czy wyciek się pojawia nadal może to własnie zuzyta uszcelka pod pokrywa zaworów powoduje ślady oleju
jeden z kolegów powiedział, że takie 'pocenie' się uszczelki pod głowicą jest normalne i występuje we wszystkich golfach

[ Dodano: 22 Wrz 2006 20:15 ]
jutro zajmiemy się pokrywą zaworów



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 22, 2006 20:17

zylo pisze:jutro zajmiemy się pokrywą zaworów
to w końcu o którą uszczelkę chodzi -- pod głowicą czy pod pokrywą głowicy??? :bajer:


:-k ...

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt wrz 22, 2006 20:18

zylo pisze:eden z kolegów powiedział, że takie 'pocenie' się uszczelki pod głowicą jest normalne i występuje we wszystkich golfach
kolega bzdury plecie
może on niewie coto antyperspirant dlatego uważa że pocenie jest normalne także dla silnika :rotfl:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt wrz 22, 2006 20:19

misiek10111 pisze:nie inaczej, to sa skutki lania do starego silnika półsyntetyka lub syntetyka, olej syntetyczny jest rzadszy i dodatkowo ma własciwości myjące silnik, pytasz czym to grozi?? -- ano spadkiem ciśnienia w cylintrach, ubytkiem oleju jak i na tym przykładzie nieszczelnościę na uszczelce
Nie zgodziłbym sie z tą "urban legend".
Gorący olej czy minerał czy full syntetyk jest i tak rzadki. Dołóż do tego cisnienie oleju w układzie smarowania przekraczającye 2 - 4 bary (to bardzo dużo, np opona ma nabite 2 bary a wiecie z jakim hukiem strzela jak wulkanizatorowi się nie chce czekać i zdejmuje ją z felgi zanim powietrze z niej zejdzie całkiem).
Przy takim ciśnieniu i temperaturze 90 stopni jeżeli uszczelka się poci to najgorszy minerał nie pomoże i dalej bedzie ciekło. Trzeba po prostu naprawić.
Osobiście nie wierzę by przy cisnieniu ponad 2 bary nagar mógł cokolwiek uszczelniać.
Również i o wypłukiwaniu nagaru decyduje liczba TBN a nie baza oleju.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 22, 2006 20:19

zylo pisze:występuje we wszystkich golfach
nie we wszystkich drogi kolego!



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 22, 2006 20:21

Cefaloid pisze:Przy takim ciśnieniu i temperaturze 90 stopni jeżeli uszczelka się poci to najgorszy minerał nie pomoże i dalej bedzie ciekło. Trzeba po prostu naprawić.
zgadza się że zaden olej nie uszczelni wycieku ale ja kolega napisał zylo wyciek sie powiekszył po zmianie oleju na syntetyk, oczywiscie nie chodzi tu o ponowne tylko zalanie olejem tylko trzeba usunąć tą usterkę


:-k ...

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » pt wrz 22, 2006 20:28

misiek10111 pisze:
zylo pisze:jutro zajmiemy się pokrywą zaworów
to w końcu o którą uszczelkę chodzi -- pod głowicą czy pod pokrywą głowicy??? :bajer:
oczywiście pod głowicą - jak w temacie! pod pokrywą przy okazji



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 22, 2006 20:29

zylo pisze:oczywiście pod głowicą - jak w temacie! pod pokrywą przy okazji
aha - wszystko jasne


:-k ...

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » pt wrz 22, 2006 20:30

dziejo pisze:
zylo pisze:występuje we wszystkich golfach
nie we wszystkich drogi kolego!
dodam, że problem nie znika nawet po wymianie uszczelni pod głowicą!!! - przynajmniej tak twierdzi kolega 'doświadczony mechanik' :grin:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt wrz 22, 2006 20:39

zylo pisze:dodam, że problem nie znika nawet po wymianie uszczelni pod głowicą!!!
czasami trzeba zrobić planowanie głowicy (wyrównać ja)


:-k ...

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » pt wrz 22, 2006 20:42

a więc wymienić uszczelkę, czy też nie przejmować się bo to tylko 'pocenie'?

[ Dodano: 22 Wrz 2006 20:44 ]
misiek10111 pisze:
zylo pisze:dodam, że problem nie znika nawet po wymianie uszczelni pod głowicą!!!
czasami trzeba zrobić planowanie głowicy (wyrównać ja)
myślałem, że planowanie trzeba zrobić zawsze!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 499 gości