Problem z ładowaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » śr wrz 20, 2006 22:08

Chyba myślimy o tym samym, ten nit należy obciąć i już.



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » czw wrz 21, 2006 09:36

my chyba mowimy o rożnych regulatorach. Ja mam alternator Valeo i u mnie końcówki szczotek sa zatopione w gumie wiec nie wiem jak mam gume lutować ale to juz chyba nie ważne jak wymienie ten regulator i wszystko bedzie dzialac to przyjdzie mi tylko podziekowac zasluzonym


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 21, 2006 18:36

szkoda zabawy w ymianę szczotek - moze być tak że za jakis czas padnie ci regulator i zabawa od nowa - lepiej wymień cały regulator ze szczotkotrzymaczem


:-k ...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 21, 2006 18:47

ja mam tak samo Valeo i nawet kupisz całe pierścienie na wirnik bo toczyć sie ich nie da tylko wymiana ja wiem ze rozebrać valeo to są pióra w tym alternatorze jak chcesz go rozebrać to musisz rozlutować kable od stojana a i tu są problemy bo kable dosyć ze lutowane to jeszcze zaciskane , mi sie udało ale następnym razem to wywale ten zabojadzki badziew i kupie niemiecki



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » czw wrz 21, 2006 20:12

wszystko naprawione, wymieniłem cały regulator. Bo co prawda dalo sie wylutować szczotli po odgieciu blaszek i podczas odginania jedna mi pekła. Za regulator dałem 50zł, jakos ten koszt przezyje. Dzieki wszystkim za pomoc


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pt wrz 22, 2006 14:14

Podepne sie troche pod temat.

Paniowie ja mam inny troche problem, czasami swieci mi sie kontrolka od ladowania. Dzis robilem pomiary i na aku mam 12.5V to dobrze?? Ponadto jak wyjalem regulator napiecia to byl tam taki luzny opornik. Niewiem do czego on jest, ale go przylutowalem, ale napiecie na aku sie nie zmienilo. Nowy regulator koszczi 60 dych i narazie mnie niestac... a pozatym ten ma jeszcze dobre szczoty... Potrzebny wogole jest ten opornik?? Na waszych zdjeciach tego niema. Ja mam altka BOSCHa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjecia sa nie wyrazne, bo robione komora pod garazem, ale chyba widac o co chodzi. Opornik byl tam gdzie lezy na 1 fotce, ale byl on calkiem luzny. Na lutach widac ze latal on juz dosyc dlugo, bo powycieralo sie juz troche lutu. Co w na to??? Co to moze byc??


Czas na jakiś zabytek :>

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 22, 2006 14:30

Pawlos pisze:Na lutach widac ze latal on juz dosyc dlugo, bo powycieralo sie juz troche lutu
i być może dlatego czasem świeciła kontrolka. Nie wiem co to jest, ale jeśli napięcie masz 12,5V, tzn., że nie masz ładowania- tyle to ma aku. Napięcie powinno wynosić ok 13.9 - 14.4V
Można dostać zamiennik za 29zeta, musiałem kupić ( boscha nie było) i działa.



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pt wrz 22, 2006 14:32

A gdzie sprawdzic napiecia na altku?? BO probowalem i nigdzie nie pokzywalo sie nic. Po wlutowaniu tego spowrotem, dalej mam na aku 12.5. Ale chyba kontrolka ladowania, powinna sie swiecic, jak nie laduje, a teraz nie swieci... Hmm... POMOCY!!!


Czas na jakiś zabytek :>

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 22, 2006 14:34

Pawlos pisze:A gdzie sprawdzic napiecia na altku
jeśli przyłożysz miernik do akumulatora na zgaszonym silniku to pokaże napięcie aku, jeśli na zapalonym to nap. ładowania.



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pt wrz 22, 2006 14:35

Ide sprobowac...


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pt wrz 22, 2006 14:44

No to i ja się pod temat podepnę , bo problem ciężki do rozgryzienia,
mam altka boscha i sprawa się ma tak, odpalam autko kontrolka ładowania gaśnie wszystko ładnie pięknie , pochodzi sobie troszkę na wolnych , i kontrolka się żarzy i teraz najlepsze , wystarczy włączyć dmuchawę na pierwszy stopień i kontrolka przestaje się żarzyć, wyłacze dmuchawę i znowu sie żarzy, można też włączyć światła bądż lekko przygazować i też już się nie żarzy , napięcie ładowania 14V , masa dobrze poprowadzona , akumulator nowy ma około rok , silnik diesla , kręci bez problemu rozrusznikiem .


co może być przyczyną ?? :chytry: zagadka strasznie nurtująca ,

a może przedładowanie?? za duży altek ?? aku ma 63Ah



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pt wrz 22, 2006 14:56

Ladowanie wrocilo. Na zaszonym 12.8 na wlaczonym silniku 13.8 :D :bigok:

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 14:57 ]
Ja tez mam 63Ah. Gdzies czytalem, ze moze cos z licznikiem byc, znaczy sie ze stykami.


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 22, 2006 18:37

w alternatorze są diody prostownicze i masz jeszcze 3 diody do wzbudzenia takie małe czarne zobacz czy któraś z nich nie ma przebicia



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » czw wrz 28, 2006 22:25

to i ja sie podepne pod temat - u mnie gasnie lampka ladowania dopiero po przegazowaniu na ok 3.2 tys obr, zaczyna tez dzialac obrotomierz (poniewaz nie dziala od razu po odpaleniu) i znika lampka ladowania.
Zglupialem - mam 2 altki , pozamienialem je reg napiecia ze szczotko3maczami i nic sie nie zmienilo.
aha - to diesel , alternator boscha - ten chyba jeden z najwiekszych...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości