[MKIII]Rozrząd - kolizyjny, czy nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GrEger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lip 18, 2006 21:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[MKIII]Rozrząd - kolizyjny, czy nie?

Post autor: GrEger » wt wrz 19, 2006 20:36

Jak w temacie... mam silnik 1.4 aex na wielopunktowym wtrysku. Czy w razie zerwania paska rozrządu grozi mi remont silnika, czy tylko nieplanowany postój i laweta? W miarę mozliwości finansowych wymieniam w swoim "swetrze" wszystko co trzeba, wciąż jednak nie zabrałem się za rozrząd, z racji tego że musiałem dosyć sporo wyłożyć na przepustnicę, sondę lambda, czujnik halla i katalizator (przez zaniedbanie poprzedniego właściciela posypały się kolejno). Samochód ma nieco ponad 80 tys. przebiegu.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 19, 2006 20:55

Kolizyjny i to nawet bardzo.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt wrz 19, 2006 22:17

A ten pasek to jest w nim od nowosci? Czy juz zmieniany byl?? Bo jak od nowosci to ja na twoim miejscu bym zasuwal o chlebie i wodzie, ale pasek bym wymienil :D

Tak na marginesie to widzielm kiedys sytuacje na warsztacie - przyszedl gosciu z synem i pytali sie ile bedzie kosztowal remoncik glowicy w nubirze 2.0 16V. Juz nie wazne ile im mechanik krzyknal za taka przyjemnosc, wazne czemu sie pytali. Jak sie okazalo nubirka miala 4 lata i przejechane niecale 60kkm i pasek sobie po prostu strzelil :hmm: . Niby w serwisowce zalecali wymiane paska co 70kkm, ale jak to powiedzial mechanik - max 3 lata na jednym pasku. Opinie na ten temat sa rozne, ale porownujac koszt wymiany paska i remontu glowicy to lepiej chyba zmieniac czesciej :bigok:

A tak na przyszlosc to jak kupujesz autko to zacznij od wymiany paska, nawet jak poprzedni wlasciciel mowi ci "dopiero co zmienialem" ( :grin: )

Pozdrowionka i zycze dlugiej i bezawaryjnej jazdy nowym "nabytkiem" :pub:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt wrz 19, 2006 23:47

Pasek się wymienia zawsze jak się kupi samochód i jest podejrzenie że nie był rzetelnie serwisowany. Jeśli ma tak mały przebieg, to rolki powinny być OK i wymienisz cały komplet np dopiero za 30-40 tys km (pasek+rolki). Pasek kosztuje zaledwie 4 dychy i go zmień najlepiej jutro. Brat jechał dziewczyny Peugeotem 406 mial zaledwie 50-60 tys km i nie zmieniony pasek 9 lat od nowości (kupiony w salonie) i- o zgrozo serwisowany w ASO!!!! Złoby nie wymienili paska przy żadnym z przeglądów, choć powinni :grrr: . Tak jest ufać ASO, w zyciu do ASO nie pojadę :grrr: Pasek sie urwal i kiepa- okolo 3-4 tys naprawa kosztowala.



Awatar użytkownika
GrEger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lip 18, 2006 21:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: GrEger » śr wrz 20, 2006 23:06

Heheh, że wymiana jest konieczna to wiem. Zamierzam to zrobić w przyszłym tygodniu, do tego czasu mam nadzieję nic się nie stanie. Z drugiej strony szkoda że w tak dobrym samochodzie nie pomyślano o niekolizyjnym rozrządzie, podczas gdy ma go np: Fiat Punto 1.2. Brak "pomyślunku", czy niemożność wynikająca z konstrukcji? ; ]



rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » śr wrz 20, 2006 23:22

A silnik 1,8 ABS jednopunkt?
Takze jest kolizyjny rozrząd?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr wrz 20, 2006 23:53

GrEger, W konstrukcji silnika nie to jest priorytetem. Kolizyjność czy bezkolizyjnosc zależy ow innych rzeczy, takich jak wymiary komory spalania, skok zaworów. Jeśli silnik z malej objetości skokowej ma mieć w miarę dużą moc, trzeba zwiększyć stopień sprężania (mniejsza obj komory spalania). Od zaworów zalezy napelnianie i oproznianie ze spalin, kolizyjnosc zalezy rowniez od kształtu komory spalania. Wszystkie silnikiwielozaworowe są kolizyjne. Dziś, wszystko podporządkowane jest emisji spalin.
Co do silników 1.8 to mam w Audi 90 km jest bezkolizyjny. Widzialem gdzieś wpisz w szukajce, ostatnio (góra tydzień). Podawali silnik 1.8 o jakiejś konkretnej kompresji, powyżej ktorego jedenósemki VW są kolizyjne (kolejny przykład żekolizyjność jest wynikiem innych wymagań srtawianych silnikowi).

[ Dodano: 21 Wrz 2006 00:09 ]
Sprawdziłęm i d*** zbita. rav0910, Tam kolega Pinhead napisal że jest kolizyjny. Ma mieć stopień sprężania pow 9:1, a Twój ma 10:1. Pilnuj paska ;)



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » czw wrz 21, 2006 00:41

mam silniczek abd (1.4 na monowtysku) zrobione 244tkm - pierwszy pasek zmieniony po 123tkm drugi po 238tkm nie ma żadnych rolek naoinających - napina pompa wody także narazie możesz śmiało mykać :)


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw wrz 21, 2006 00:54

vaclavo pisze:pierwszy pasek zmieniony po 123tkm drugi po 238tkm
Jeśli ABD jest kolizyjny to... "brawo dla chlopaka, ktory jezdzi na jednym pasku rozrzadu przez 138 i 115 tys km" powiedzieli by w reklamie ;)
vaclavo, Golf MK3 z motorem ABD był oferowany do 1995 roku, więc Twój ma 11 do 15 lat. Jeśli nie ma odpowiednich przebiegów, to co 4-5 lat się wymienia pasek, a u Ciebie to anwet pzrebieg był... co najmniej odpowiedni. NAstępnym razem wymień wcześniej, to dużo nie kosztuje.
Pozdr



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » czw wrz 21, 2006 01:16

vaclavo pisze:mam silniczek abd (1.4 na monowtysku) zrobione 244tkm - pierwszy pasek zmieniony po 123tkm drugi po 238tkm nie ma żadnych rolek naoinających - napina pompa wody także narazie możesz śmiało mykać :)
no to gratuluje pomyslu :okej: pompe wody zmienia sie razem z rozrzadem.zastanawiam sie jak pompa przy takich przebiegach pracuje-pewnie jak sucha pompa od wspomy :P ja na 1.3 rozrzad plus pompa (pompa baaardzo dobra) co 30tys. olej co 8tys...


One Man Crew

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » czw wrz 21, 2006 09:47

rav0910 pisze:A silnik 1,8 ABS jednopunkt?
Takze jest kolizyjny rozrząd?
ABS jest bezkolizyjny.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw wrz 21, 2006 09:52

ABS jest bezkolizyjny.
Znalazlem na forum, ze jest kolizyjny...

[ Dodano: 21 Wrz 2006 09:57 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... zkolizyjny



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości