[mk3] Co nalać do układu chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Co nalać do układu chłodzenia
Witam małymi krokami zbliża się do nas zima i w związku z tym chciałbym zmienić płyn w układzie chłodzenia o nie mam pojęcia, co teraz mam tam nalane. Powiedzcie ci będzie najlepsze do mojego auta i jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu z góry dzięki
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]
Wiem że Dynagel jest tani ale ja bym ci polecił orginał koncentrat VW -koszt zalania to jakieś 75-90 zł.
Ja teraz tak zrobiłem -zalałem orginał i wiem że mam spokuj na lata gdyz orginał nie podlega wymianie (różowawy )płyn .
Zapomniałem dodać ten koncentrat wystepuje w 1,5 l butelkach-jedna kosztuje 30-35 zł zależy gdzie .
Ja teraz tak zrobiłem -zalałem orginał i wiem że mam spokuj na lata gdyz orginał nie podlega wymianie (różowawy )płyn .
Zapomniałem dodać ten koncentrat wystepuje w 1,5 l butelkach-jedna kosztuje 30-35 zł zależy gdzie .
spek przy zlewaniu płynu odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i jak zlejesz płyn dolnym wężem od chłodnicy odczekaj trochę aż w miarę wszystko zlecilolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
to załóż wąż i dobrze załóż spowrotem opaskę na ten wąż
później zalewaj płynem jaki Ci proponują koledzy z Forum
przy odpowietrzaniu wcale nie trzeba tak robić jak napisał lolo_golf ponieważ płyn przez nagrzewnice płynie cały czas
a to że może robić ciepło i zimno w autku to
masz regulację zpecjalną przesłoną na wężach doprowadzających płyn do nagrzewnicy nie ma możliwości zamknięcia jej obiegu !
tak było napewno w niekórych modelach MK1 (bo miałem taki 13 letni 15 lat temu ) był trójnik do którego dochodziła
linka regulacyjna i ona na trójniku zamykała przez ręczną regulację w środku auta dopły :-)w płynu iwtedy tak to działało,
było podobnie w polonezach a teraz niestety nie jakbyś zamknął obie i niebyłoby trójnika który by skrócił obieg to
rozsadziłoby węże (chyba łapiesz o co chodzi )
z odpowietrzaniem też nie ma potrzeby odkręcania korka układ jest samoodpowietrzający (tak jest napisane w
mądrych książkach "Sam naprawiam" , a najlepiej jak zalejesz to nie zakrecaj korka a czekaj aż się zagrzeje i wtedy
zakręć pojeździj i jak dobrze ostygnie dolej tyle co trzeba i na tym koniec
robiłem to kilkadziesiąt razy, chociaż nie powiem zapowietrzenia się zdarzają ale tak w życiu nie słyszałem
żeby odpowietrzać a w dodatku można się poparzyć albo stracić połowę płynu który nalałeś przed rozgrzaniem auta
Halo niech i ja cos podpowiem,tekcop ma 100% racji,oryginal jest co prawda najdrozszym rozwiazaniem ale przynosi niewatpliwie najwiecej korzysci.Jak bylo napisane oryginal nie podlega wymianie,ma wszystkie wlasnosci zabezpieczajace silnik bo tu przeciez nie chodzi tylko o zabezpieczenie ukladu przed mrozem.Byle do wiosny.
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja zawsze mam Borygo zielone
Nie wiem jak inne środki, ale nigdy jeszcze z Borygo problemów niw miałem - nawet w ostatnią dość srogą zimę
Nie wiem jak inne środki, ale nigdy jeszcze z Borygo problemów niw miałem - nawet w ostatnią dość srogą zimę
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
powyżej zły przykład odpowietrznialolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
a tutaj dzięki dziejoz innego tamtu z forum wrzutka z książki, czyli prawie tak jak ja napisałem (mój sposób jest deczko szybszy, bo przy odkręconym korku wychodzi więcej i szybciej powietrza z układu)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości