[mk3] Co nalać do układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk3] Co nalać do układu chłodzenia

Post autor: spek » śr wrz 20, 2006 16:08

Witam małymi krokami zbliża się do nas zima i w związku z tym chciałbym zmienić płyn w układzie chłodzenia o nie mam pojęcia, co teraz mam tam nalane. Powiedzcie ci będzie najlepsze do mojego auta i jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu z góry dzięki :pub:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr wrz 20, 2006 16:26

Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...



tekcop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 19, 2006 10:12
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: tekcop » śr wrz 20, 2006 16:44

Wiem że Dynagel jest tani ale ja bym ci polecił orginał koncentrat VW -koszt zalania to jakieś 75-90 zł.
Ja teraz tak zrobiłem -zalałem orginał i wiem że mam spokuj na lata gdyz orginał nie podlega wymianie (różowawy )płyn .


Zapomniałem dodać ten koncentrat wystepuje w 1,5 l butelkach-jedna kosztuje 30-35 zł zależy gdzie .



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr wrz 20, 2006 18:01

borygo, petrygo lub koncentrat rozrobiony z wodą destylowaną (np: jak na foto)


:-k ...

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » śr wrz 20, 2006 18:54

Texaco też jest niezły i niedrogi.


VR6 + STAG 300

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 19:15

lolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
spek przy zlewaniu płynu odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i jak zlejesz płyn dolnym wężem od chłodnicy odczekaj trochę aż w miarę wszystko zleci
to załóż wąż i dobrze załóż spowrotem opaskę na ten wąż
później zalewaj płynem jaki Ci proponują koledzy z Forum
przy odpowietrzaniu wcale nie trzeba tak robić jak napisał lolo_golf ponieważ płyn przez nagrzewnice płynie cały czas
a to że może robić ciepło i zimno w autku to
masz regulację zpecjalną przesłoną na wężach doprowadzających płyn do nagrzewnicy nie ma możliwości zamknięcia jej obiegu !
tak było napewno w niekórych modelach MK1 (bo miałem taki 13 letni 15 lat temu :-)) był trójnik do którego dochodziła
linka regulacyjna i ona na trójniku zamykała przez ręczną regulację w środku auta dopły :-)w płynu iwtedy tak to działało,
było podobnie w polonezach a teraz niestety nie jakbyś zamknął obie i niebyłoby trójnika który by skrócił obieg to
rozsadziłoby węże (chyba łapiesz o co chodzi )
z odpowietrzaniem też nie ma potrzeby odkręcania korka układ jest samoodpowietrzający (tak jest napisane w
mądrych książkach "Sam naprawiam" , a najlepiej jak zalejesz to nie zakrecaj korka a czekaj aż się zagrzeje i wtedy
zakręć pojeździj i jak dobrze ostygnie dolej tyle co trzeba i na tym koniec
robiłem to kilkadziesiąt razy, chociaż nie powiem zapowietrzenia się zdarzają ale tak w życiu nie słyszałem
żeby odpowietrzać a w dodatku można się poparzyć albo stracić połowę płynu który nalałeś przed rozgrzaniem auta



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » śr wrz 20, 2006 19:36

ja zmieniłem jakiś tydzień temu na dynagel2000 50zł zapłaciłem za płyn


Lubię gdy murzyn bije w kokos

kiepe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:35
Lokalizacja: Germania

Post autor: kiepe » śr wrz 20, 2006 20:25

Halo niech i ja cos podpowiem,tekcop ma 100% racji,oryginal jest co prawda najdrozszym rozwiazaniem ale przynosi niewatpliwie najwiecej korzysci.Jak bylo napisane oryginal nie podlega wymianie,ma wszystkie wlasnosci zabezpieczajace silnik bo tu przeciez nie chodzi tylko o zabezpieczenie ukladu przed mrozem.Byle do wiosny.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 20:54

ja używam od kilku lat w swoich autkach koncentrat "ALMATIN" który jest oczywiście bezporoblemowy, mieszalny z innymi i "nieżrący"
jest koloru jasno-przezroczysto żółtego,
cena jego nie pamiętam ale chyba coś ok.37zł za butelkę 1,5l. koncentratu



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » czw wrz 21, 2006 00:38

Ja zawsze mam Borygo zielone ;)
Nie wiem jak inne środki, ale nigdy jeszcze z Borygo problemów niw miałem - nawet w ostatnią dość srogą zimę ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » czw wrz 21, 2006 11:21

Od poczatku śmigam na borygu i roznicy nie widze tylko pozostaje roznica w cenie a to jest chyba tez troche wazne pozdro


GG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw wrz 21, 2006 15:28

lolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
powyżej zły przykład odpowietrznia

a tutaj dzięki dziejoz innego tamtu z forum wrzutka z książki, czyli prawie tak jak ja napisałem (mój sposób jest deczko szybszy, bo przy odkręconym korku wychodzi więcej i szybciej powietrza z układu)

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 287 gości