Kabelek idący od cewki MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Kabelek idący od cewki MK3

Post autor: Paweł_G » wt wrz 19, 2006 08:43

Witam
Ostatnio moja golfina ciągle gaśnie - zarówno na wysokich obrotach jak i niskich. Mam wymienione świece, kable WN kopółkę i palec aparatu zapłonowego. Ale wczoraj zauważyłem że ten płaski kabel przykręcony do obudowy cewki zapłonowej swobodnie sobie zwisa gdzieś pomiędzy wężami układu chłodzenia. Jest on zakończony taką końcówką do przykręcenia na śrubę. I moje pytanie brzmi gdzie to cholerstwo przykręcić - do którejś z rzędu śrub w korpusie głowicy? Co to jest za kabel - wygląda na jakąś mase? Czy mogło mieć to wpływ na to że auto gasło?
Dzięki serdecznie


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » wt wrz 19, 2006 09:40

To jest masa cewki zapłonowej.
Ma być przykręcona jedną ze śrub pokrywy zaworów do silnika.
Ew dowolną inną śrubą do silnika tak, by zamknąć obieg prądu świec.

Tak naprawdę ten prąd gdzieś tam już płynie boby nie palił ale warto to dokręcić.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt wrz 19, 2006 09:48

ten płaski przewód to MASA do KAROSERII WEWNąTRZ KOMORY SILNIKA musisz miec tam w poblizu cewki śrubę daj podkładkę szeroką i nakrętką przykręć



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » wt wrz 19, 2006 13:03

Chyba nie do karoserii to idzie bo na fotkach które znalazłem w książce o Golfie i Vento ten kabel wyraźnie idzie w kierunku silnika ale nie dojrzałem gdzie dokładnie. Ale za to że odpisaliście to dam po plusiku :hmm:


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » wt wrz 19, 2006 13:12

Ja ma też ABU i powinien wystawać kolo bloku taki metal-bolec do którego możesz to przykręcić. To taki kawałem metali, kolo pokrywy zaworów. Wystaje, nie da się przeoczyć.

Edit - fotka, bolec kolo korka widać wyraźnie :bigok:

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » wt wrz 19, 2006 13:23

Kiler, Dzięki serdeczne. Widzę że masz zielony kapsel zbiornika płynu wspomagania - jaki masz płyn zalany? Zielony? Ja mam czarny kapsel i zalany płyn zielony który chyba dobił mi pompę - wyje przy każdym skręcie kół. Może powinienem wrócić do czerwonego który miałem przedtem ale wszyscy sprzedawcy w sklepach i mechanik twierdzą że wszystkie golfy od 1993 roku mają mieć zielony płyn. Widzę też że masz też założoną Odmę tak jak ja - w przeciwieństwie do ABU kolegi z forum TOBI.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » wt wrz 19, 2006 14:19

Ja w moim ABU miałem zielony dolałem czerwonego i nic :D Też myślałem ze pompa wspomagania wyje ale ostatnio przy zmianie paska odpalałem go bez paska i dalej wyło mechanior powiedział ze to ...pompa oleju tylko ze to u mnie słychać po pierwszym rozruchu rano.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt wrz 19, 2006 14:27

potwierdzam ten przewod to masa do korpusu silnika, jezdzilem przez jakis czas z zerwana ta linka i palil normalnie (bylo to po wymianie cewki, a propo odmy chlopaki gdzie macie podlaczony ten wezyk po drugiej stronie (nie pokrywy klawiatury :)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » wt wrz 19, 2006 16:10

T.O.B.I. pisze: a propo odmy chlopaki gdzie macie podlaczony ten wezyk po drugiej stronie (nie pokrywy klawiatury :)
Ten wąż ginie w gąszczu rur kolektora dolotowego ale Odma to odpowietrzenie wału korbowego więc musi być gdzieś do bloku silnika przymocowane ale na dole i nie mogę dojrzeć gdzie.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt wrz 19, 2006 16:19

u mnie tego nie ma i dziala poprawnie, ale nie przyjzalem sie u ciebie Pawel bo ja mam po lewej stronie wtrysku taki grobszy waz do bloku silnika.
co do tej plecionki od cewki to nie powinna powodowac gasniecia silnikamoze halotron juz siada powoli, daj znac jak podlaczysz linke


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » wt wrz 19, 2006 19:33

No linka podłączona ale to gaśnięcie to głębsza sprawa. Gaśnie zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach - po prostu odcina mu zapłon i strasznie go muli. Na wysokich obrotach miga też kontrolka oleju. Świece, przewody WN, kopółka i palec aparatu zapłonowego mam nowe. Też mi się coś wydaje że to czujnik Halla może być. Dodatkowo jak padł mi ostatnio potencjometr przepustnicy to Vag wykazał też błąd silnika krokowego. Niepokoi mnie ta kontrolka oleju jak zapłon mu odcina na wysokich obrotach ale to raczej normalna sprawa - narazie wymieniłem czujniki oleju. Po zgaśnięciu nie chcie od razu odpalić ale kontrolka nie mryga. Jestem pewien że to coś z zapłonem bo pompę paliwa mam nową. No moze jeszcze to być wina zwarcia w kablach bo mam w tej kwestii istny burdel pod maską. A ile może kosztować czujnik Halla bo wiem T.O.B.I., że wymieniałeś??


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt wrz 19, 2006 23:19

Pawle niestety ominely mnie problemy z czujnikiem hala (na szczescie), wymienialem cewke i moze z nia miasz problem, chociaz to zgadywanie moze w blad wprowadzac, jedyne co mozesz sprawdzic to po zgasnieciu czy cewka jest ciepla, no i sprobowac oczyscic czujnik hala i sprobowac go przesunac delikatnie w strone silnika lub kopolki, kolega z pracy mial identyczne problemy jak ty, zdazylo mu sie kolka razy ze na autostradzie mu zgasl i po 5 minutach odpalal


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: marek137 » wt wrz 19, 2006 23:28

Paweł_G pisze:Po zgaśnięciu nie chcie od razu odpalić
na 90% czujnik halla
ja kupiłem uzywany za 80 zł cały rozdzielacz zapłonu



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » śr wrz 20, 2006 08:33

A czy ktoś z Was nie orientuje się ile kosztuje sam czujnik Halla? Bo chyba nie trudno go wymienić?


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości