[mk4] za duży poziom oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- szczeniak
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
[mk4] za duży poziom oleju
Moj kolega zmienial jakies czas temu olej w silniku, dokladnie taki jak moj i sie okazuje, ze zalali mu go za duzo!!!
Sprawdzalismy na zimnym silniku i jak jest wciecie na miarce, to olej byl jeszcze 0,5 cm nad tym wcieciem czyli zdecydowanie za duzo.
Przejechal tak ok. 7 tys km i nic nie ubylo.
Tu pytanie co moze sie stac jesli jest zbyt wyskoki poziom oleju?
i jaki jest sposob zeby obnizyc?
Sprawdzalismy na zimnym silniku i jak jest wciecie na miarce, to olej byl jeszcze 0,5 cm nad tym wcieciem czyli zdecydowanie za duzo.
Przejechal tak ok. 7 tys km i nic nie ubylo.
Tu pytanie co moze sie stac jesli jest zbyt wyskoki poziom oleju?
i jaki jest sposob zeby obnizyc?
- robal264
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2140
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
- Lokalizacja: Małkowice
- Kontakt:
nie jestem mechanikiem ale o ile pamietam to kiedys mi mowili ze pierscienie zbierajace dostaja w dupe ( jezeli cos takie w ogole jest) prawdopodonie moze to spowodowac ze wywali gdzies jakas uszczelke albo jak silnik nie bral oleju to zacznie
A zeby obnizyc to potrzeba spuscic troche odkrecajac srube przy misce olejowej
Tak jakos to bylo
A zeby obnizyc to potrzeba spuscic troche odkrecajac srube przy misce olejowej
Tak jakos to bylo
Tylko czy czy poziom oleju jest powiązany z ciśnieniem jesli za ciśnienie odpowiada pompa i prosty zawór ? Może to ktoś wytłumaczyć jak ten poziom przekłada się (o ile to prawda a nie plotka) się na wzrost ciśnienia ?
Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
=-Pinhead-=
racja, ale mozna samemu sprobować wprowadzic jakąś rurke lub wężyk w otwór bagnetu i odciągnąćPinhead pisze:Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
- szczeniak
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 16:38
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Z ta rurka sprobujemy odciagnac, bo od spodu to chyba slaby pomysl.
Bardziej mnie interesuje zle skutki takiej jazdy. Gdzies czytalem ze nadmiar oleju moze zostac wessany do ukladu wydechowego i katalizator moze dostac.
Bardziej mnie interesuje zle skutki takiej jazdy. Gdzies czytalem ze nadmiar oleju moze zostac wessany do ukladu wydechowego i katalizator moze dostac.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/164379.html][img]http://images.spritmonitor.de/164379.png[/img][/url]
Jedyne połączenie oleju jest z układem wydechowym jest przez odme i ukł. dolotowy. Tylko czy ilość oleju w misce przekłada się na ilość oleju wtłaczanego do górnych części silnika ? Osobiście w to bardzo wątpie bo pompa tłoczy tyle ile maksymalnie tłoczyć może (zaleznie od obrotów) a zaworek reguluje ciśnienie, jak jest za duże to upuszcza olej. Jeździłem kiedyś z około 1cm powyżej maksimum na miarce bagnetu i nic się nie stało, odessałem u mechaników przy okazji naprawy uszczelniaczy zaworowych to nawet nic za odessanie nie skasowali.
=-Pinhead-=
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Chodzi Otto że wał korbowy jest częściowo zanurzony w oleju i podczas pracy (rozchlapuje olej po całym wnętrzu smarując go i odbierając ciepło)
Jeżeli jest go za dużo to wał jest bardziej zanurzony i niema tej możliwości o której pisałem ponieważ tylko będzie olej kotłował w misce olejowej a nie chlapał
Jeżeli jest go za dużo to wał jest bardziej zanurzony i niema tej możliwości o której pisałem ponieważ tylko będzie olej kotłował w misce olejowej a nie chlapał
- robal264
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2140
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
- Lokalizacja: Małkowice
- Kontakt:
kiss pisze:racja, ale mozna samemu sprobować wprowadzic jakąś rurke lub wężyk w otwór bagnetu i odciągnąćPinhead pisze:Przez śrube w misce olejowej lepiej nie spuszczać bo ciężko jest spuścić tą drogą tylko troche oleju. Niech podjedzie do jakiegoś mechanika co ma odsysacz to mu odciągnie przez otwór bagnetu nadmiar.
no jak kolega ma grubo ponad stan to raczej nie ma obaw ze od razu po odkreceniu sruby upusci go za duzo przy takim sposobie a nawet jezeli to zawsze mozna dolac akurat troszke tego co wylecialo, podalemnajprostszy sposob i zaloze sie ze w warsztacie zrobia pewnie tak samo
Lepiej dlatego odessać bo po odkręceniu śruby należałoby od razu nawą uszczelkę daćrobal264 pisze:no jak kolega ma grubo ponad stan to raczej nie ma obaw ze od razu po odkreceniu sruby upusci go za duzo przy takim sposobie a nawet jezeli to zawsze mozna dolac akurat troszke tego co wylecialo, podalemnajprostszy sposob i zaloze sie ze w warsztacie zrobia pewnie tak samo
Kazde zalanie silnika zbyt duza iloscia oleju jest szkodliwe dla silnika jednak najgorsza rzecza jest mozliwosc uszkodzenia katalizatora.Jezeli te 0.5 litra ponad stan bylo zmierzone na zimnym silniku tzn.cala ilosc oleju splynela do miski olejowej to nie jest to zadna tragedia,po uruchomieniu silnika te 0.5 litra poszlo w obieg i poziom byl o.k.Czesto na pokrywie zaworowej jest naklejka informujaca ze poziom oleju ponad max.moze spowodowac uszkodzenie katalizatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 361 gości