dzieki wszystkim za sugestie..
[MK3] problem z niewylaczajacym sie wentylatorem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mi sie termostat otwiera jak na wskazniku (wsakźnik mam nowy od sobotyV12 pisze:ale sam nie wiem na wskaźniku jest 80 a otwiera sie termostat czyli na wskaźniu powinno byc 90 a jest 80 szlag mnie trafi wyglada na to ze kupiłem auto z przegrzanym silnikiem i jeszcze "celowo' uszkodzonym czujnikiem od temp![]()
ano chciało mi sie "klekota"
pozdr
nie martw sie raczej nie masz przegrzanego oleju Ci nie bierze, nie kopci, płynu chłodniczego Ci nie ubywa to powinno być OK
[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 08:56 ]
czujniczek nie duży koszt, a powiem Ci że kiedyś kupiłem do swojej Audi B3 od poloneza czy fijata 125 i pasował nawet gwintkubi79 pisze:czyli czujnik sproboje wymienicnie mam klimy mam zwykle 1.8 gt
oby to byl ten czujniczek..
dzieki wszystkim za sugestie..
- Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Odnowię ten post bo dużo nieprawdy napisano. W MK3 co prawda nie w każdym ale w wielu jest sterownik termowentylatora umnieszczony pod zbiorniczkiem płynu. Ja w Vento mam, żonka w GTI też ma. Zawsze jest gdy jest klima, ja nie mam klimy a sterownik jest.
Działa to mniej więcej tak: pierwsza predkość wentylatora działa i bez tego sterownika. Kable z czujnika w chłodnicy idą bezpośrednio na wentylator poprzez bezpiecznik. Natomiast druga prędkość lub rownież pierwsza może być uruchomiona przez ten sterownik na skutek odpowiedniego impulsu z układu klimy lub ECU.
Teraz awaria tego sterownika, a są w nim 3 przekażniki i sporo elektroniki może spowodować taką niekontrolowaną pracę wentylatora. Mnie się tam woda dostała wszystko pośniedziało i taki był właśnie objaw że wentylator nie wyłączał się.
Czyli po pierwsze trzeba popatrzeć czy jest ten sterownik w danym aucie - czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Jeśli jest i wentylator się nie odłącza: to odpiąć od tego sterownika jeden z 2 wtyków - ten z grubymi kablami. Jeśli wentylator się wyłączy to jesteśmy w domu. Sterownik się zepsuł lub dosdtaje fałszywe sygnały.
Można jeździć z wypiętym kablami tego sterownika z zastrzeżeniem że wentylator będzie wtedy chodził tylko na pierwszym biegu, oraz że nie mamy klimy, albo rezygnujem z jej używania na czas usunięcia usterki. Mnie udało się własny sterowniczek zreanimować. Ale kosztowało mnie to 2 dni pracy i przezwajanie popalonych przekaźników. Rozpisałem się. Chcę obalić mit że zawsze brak jest przekaźników do wentylatora bo ten sterownik właśnie taką funkcję pełni
Działa to mniej więcej tak: pierwsza predkość wentylatora działa i bez tego sterownika. Kable z czujnika w chłodnicy idą bezpośrednio na wentylator poprzez bezpiecznik. Natomiast druga prędkość lub rownież pierwsza może być uruchomiona przez ten sterownik na skutek odpowiedniego impulsu z układu klimy lub ECU.
Teraz awaria tego sterownika, a są w nim 3 przekażniki i sporo elektroniki może spowodować taką niekontrolowaną pracę wentylatora. Mnie się tam woda dostała wszystko pośniedziało i taki był właśnie objaw że wentylator nie wyłączał się.
Czyli po pierwsze trzeba popatrzeć czy jest ten sterownik w danym aucie - czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Jeśli jest i wentylator się nie odłącza: to odpiąć od tego sterownika jeden z 2 wtyków - ten z grubymi kablami. Jeśli wentylator się wyłączy to jesteśmy w domu. Sterownik się zepsuł lub dosdtaje fałszywe sygnały.
Można jeździć z wypiętym kablami tego sterownika z zastrzeżeniem że wentylator będzie wtedy chodził tylko na pierwszym biegu, oraz że nie mamy klimy, albo rezygnujem z jej używania na czas usunięcia usterki. Mnie udało się własny sterowniczek zreanimować. Ale kosztowało mnie to 2 dni pracy i przezwajanie popalonych przekaźników. Rozpisałem się. Chcę obalić mit że zawsze brak jest przekaźników do wentylatora bo ten sterownik właśnie taką funkcję pełni
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mam schematy elektryczne przed sobą różnej maści golfa diesla, benzyny , wiatraki jednobiegowe i dwóbiegowe i nie ma zaden przekaznika , sterowanie jest tylko wyłącznikiem termicznym chłodnicy , a czujnik na górnej rurze jest do podawania impulsu na sterownik w benzynie i wskaznik temperatury albo do przekaznika świec zarowych i wskaznika temperatury w silnikach wysokoprężnych
[ Dodano: 18 Wrz 2006 21:56 ]
PAWEŁ MAREK zgadza sie ale to wszystko jest robione pod klime widocznie masz taką opcje ze miała być klima ale jej nie ma
[ Dodano: 18 Wrz 2006 21:56 ]
PAWEŁ MAREK zgadza sie ale to wszystko jest robione pod klime widocznie masz taką opcje ze miała być klima ale jej nie ma
- Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zgadza się, ale widziałem kilka golfów bez klimy które toto za cholerę nie wiem po co ale mialy. Więc trzeba to sprawdzić. U mnie to byl pierwszy problem po zakupie auta i niełatwo doszedłem o co chodzi. Wtedy odłączyłem tą wtyczkę od sterownika i jeździłem mając tylko pierwszy bieg wentylatora 4 lata. Ale w tym roku byłem w Chorwacji, autko dostało w dupę na upale w korku przed tunelem na autostradzie i sie trochę przegrzewało. Więc miałem opcje albo podłączyć drugi bieg na krótko pod wyłącznik w chłodnicy, albo przez dołożony przekaźnik, albo naprawić sterownik. Jak pisałem dwa dni zabawy i hula. Na szczęście elementy elekroniczne były sprawne, tylko 2 z trzech przekaźników musiałm przezwoić.miś fazi pisze:PAWEŁ MAREK zgadza sie ale to wszystko jest robione pod klime
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Akurat to jest z tego co się czyta na forum dość częsty problem. Widać sterownik jest źle zrobiony i awaryjny. Nie mam pojęcia czemu u mnie była w nim woda.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
u mnie natomiast są przekaźniki zarówno na I bieg jak i na II bieg wiatraka wentylatoramiś fazi pisze:mam schematy elektryczne przed sobą różnej maści golfa diesla, benzyny , wiatraki jednobiegowe i dwóbiegowe i nie ma zaden przekaznika , sterowanie jest tylko wyłącznikiem termicznym chłodnicy ,
a na Twoich schematch powiedź mi ile jest i jakiego koloru kable są do tego czujnika na "górnej rurze"miś fazi pisze: a czujnik na górnej rurze jest do podawania impulsu na sterownik w benzynie i wskaznik temperatury albo do przekaznika świec zarowych i wskaznika temperatury w silnikach wysokoprężnych
jeśli dwa (jak u mnie) to czy ma znaczenie zamiana pomiędzy sobą (nie mam kostki a wsówki i nie wiem czy przypadkiem nie mam zamienionych pomiędzy sobą)
jak masz czujnik oporowy to nie ma znaczenia jak sa dwa kable ale jeśli masz czujnik półprzewodnikowy to ma znaczenie , a co do czujników to powinieneś mieć do jednego kable koloru niebiesko-biały i brązowy a do drugiego żółto-czerwony i brązowo-biały czujniki czy są oporowe czy półprzewodnikowe sprawdzisz omomierzem
kurcze ja myślałem o innym czujniku a Ty piszesz o czujnik do wskaźnika na zegarze w desce rozdzielczej ... to się zgadza są takie kable jak napisałeśmiś fazi pisze:jak masz czujnik oporowy to nie ma znaczenia jak sa dwa kable ale jeśli masz czujnik półprzewodnikowy to ma znaczenie , a co do czujników to powinieneś mieć do jednego kable koloru niebiesko-biały i brązowy a do drugiego żółto-czerwony i brązowo-biały czujniki czy są oporowe czy półprzewodnikowe sprawdzisz omomierzem
a mi chodziło o inny o ten czujnik ten ze zdjęcia poniżej z kablami czarno-białym i czarnym

ale chyba nie ma znaczenia czy kable się zamienią bo wentylator się załącza od razu na drugi bieg jak się zewrze końcówki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości






