Mk 3 Problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Mk 3 Problem

Post autor: PIOTREK 86 » sob wrz 16, 2006 20:22

Witam mam taki problem,otoz wczoraj jadac trasa ok 10 km w pewnej chwili skoczyla wskazowka ok wody do ok.100-110 stopni,jazda normalna 90/100km/h.Pierwsze co stanolem myslac ze wiatrak wszystko uspokoi,jednak ciagle roslo wiec zgasilem.Po 20 min. odpalilem i zawinalem sie na warsztat zeby zobaczyc co jest.Pierwsze co wyjecie termostatu i dalej to samo,potem odlaczylem nagrzewnice(tak mi sie wydawalo bo jeden przewod byl goraca a drugi normalny),jutro musze jeszcze zbadac pompe wody...jesli nie to moze to byc uszczelka lub glowica?
Dodam ze auto prze ruszaniu zrobilo sie mulaste tzn. gdy ma male obroty wydaje sie jakby cos chamowwalo silnikiem.powyzej 2 tys. jest juz dobrze

silnik to 1.6 aea

z gory dzieki za pomoc

pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477830

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob wrz 16, 2006 20:28

PIOTREK 86 pisze:.jesli nie to moze to byc uszczelka lub glowica?
łatwo to sprawdzić - podstawa to ubytek płynu - woda w oleju kolor oleju KAWA Z MLEKIEM -no i biały dym z tłumika spadek mocy nierówna praca silnika lub nie moznośc odpalenia go



Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Post autor: PIOTREK 86 » sob wrz 16, 2006 21:06

tak o tym to wiem sek w tym ze pod kazdym korkiem wszystko ok dymu tez niema ...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477830

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 16, 2006 21:12

Chyba pompa wody przestała działać. Zdarzają sie rozpadówy wirników. Bo to tak wygląda jakby nie było właściwego obiegu płynu. Ew. jeszcze duży niedobor płynu, ale to byś pewnie zauważył.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob wrz 16, 2006 21:39

PIOTREK 86 pisze:ak o tym to wiem sek w tym ze pod kazdym korkiem wszystko ok dymu tez niema ...
:bajer: skoro tak to faktycznie wina może lezeć po stronie pompy wody , zastanawia mnie jedna żecz ?te niskie obroty :kac: a żadnych niepokojących dzwięków od strony pompy nie słychać ? może to ona hamuje ? ale z kolei pasek by się slizgał

[ Dodano: Sob Wrz 16, 2006 21:44 ]
PIOTREK 86 pisze:(tak mi sie wydawalo bo jeden przewod byl goraca a drugi normalny)
tak nie powinno być ! jedno jest pewne że nie ma pełnego przepływu ! nawet (po wyjęciu termostatu ) jak pisałes wyżej czyli na duzym obiegu nie chcę być złym prorokiem ale to chyba juz kres uszczelki pod głowicą obym sie mylił!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob wrz 16, 2006 22:01

dziejo pisze:PIOTREK 86 napisał/a:
(tak mi sie wydawalo bo jeden przewod byl goraca a drugi normalny)
tak nie powinno być ! jedno jest pewne że nie ma pełnego przepływu ! nawet (po wyjęciu termostatu ) jak pisałes wyżej czyli na duzym obiegu nie chcę być złym prorokiem ale to chyba juz kres uszczelki pod głowicą obym sie mylił!
dziejo on chyba miał na myśli przewody do nagrzewnicy - ja to tak rozumiem
dziejo pisze:skoro tak to faktycznie wina może lezeć po stronie pompy wody , zastanawia mnie jedna żecz ?te niskie obroty a żadnych niepokojących dzwięków od strony pompy nie słychać ? może to ona hamuje ? ale z kolei pasek by się slizgał
No mogą być dwie rzeczy - rozleciał się wirnik i silniczkowi zrobiło się ciepło, a zrobił się mułowaty bo się silnik przegrzał.
PIOTREK 86, jeżeli dobrze rozumiem to temp utrzymuje Ci się na 100/110 i wentylator chodzi cały czas - czy się wyłacza??? Bo jak się wyłacza to może tylko czujnik zakończył żywot i Cię kłamie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
PIOTREK 86
Grupa Tomaszowska
Grupa Tomaszowska
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
Kontakt:

Post autor: PIOTREK 86 » ndz wrz 17, 2006 12:44

czujnik w 100% dobry,ale wlasnie wyjalem pompe i ten wirnik od wewnatrz(plastikowy) obrobil sie na takim metalowym swozniu od pompy i stal w miejscu -(tak mysle bo widac ze obrobione)
Czy to wszystko moglo byc przez ten wirnik,oby tylko uszczelka byla dobra ,i czy przez jazde na zagrzanej wodzie moglo cos zlapac na dole sielnika lub wale??-ktos mnie tak postraszyl i troche spekalem...

pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477830

fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » ndz wrz 17, 2006 12:53

Ja mialem podobna sytuacje, z tym ze u mnie ubywal plyn chlodniczy, czarny dym z rury wydechowej i caly czas sie grzal - wentylator nie wlaczal sie (ale na krotko jak go podlaczylem to chodzi), pod korkiem oleju - masło czyli jednym slowem uszczelka pod glowica - wymienilem wszystkie uszczelki i juz jest ok :)
Wymien jeszcze raz czujnik bo ponoc jeden na 3 jest sprawny :) pozdro



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz wrz 17, 2006 15:01

PIOTREK 86 pisze:Czy to wszystko moglo byc przez ten wirnik
Mogło, a nawet było
PIOTREK 86 pisze: czy przez jazde na zagrzanej wodzie moglo cos zlapac na dole sielnika lub wale??
Wału korbowego to nie posądzam, ale chłodzenie najistotniejsze jest powierzchni cylinder tłok i tam mogło się coś podziać.
Zmień pompę i jak dalej auto będzie mulaste to trzeba zrobić mu diagnostykę większą.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » ndz wrz 17, 2006 18:39

miałem podobnie ale mechanik "magik" powiedział że wysoka temp w tych samochodach jest normalna, dopiero przy wymianie rozrządu postanowiłem wymienić pompę wody i to był strzał w 10. Zrobił to ten sam gość który mówił wcześniej że jest ok. Może to samo jest u Ciebie?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz wrz 17, 2006 19:42

PIOTREK 86 pisze:Czy to wszystko moglo byc przez ten wirnik,
jasne nic się nie martw wymienisaz wirnik na szrocie znajdziesz lub zakupisz nowa jak nie masz tych objawów o których pisałem wyżej yo ok!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » czw wrz 21, 2006 11:34

ja miałem cos podobnego to miałem zatkany wezyk przelewowy.....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 483 gości