Mk2 - szersze oponki założyłem i nasuwa sie pytanie...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mk2 - szersze oponki założyłem i nasuwa sie pytanie...
Witam
wiec tak - krótko i zwięźle
miałem opnki 175/70 felga 13- seryjne stalówki
kupiłem ostatnio BBSy- ładniutkie i teraz mam opony:
195/50 felga 15
czy odczuje wzrost spalania paliwa?
z góry dzieki za odpowiedzi i licze na mądre wypowiedzi hehe ale rym
pozdro!
wiec tak - krótko i zwięźle
miałem opnki 175/70 felga 13- seryjne stalówki
kupiłem ostatnio BBSy- ładniutkie i teraz mam opony:
195/50 felga 15
czy odczuje wzrost spalania paliwa?
z góry dzieki za odpowiedzi i licze na mądre wypowiedzi hehe ale rym
pozdro!
- MISZA-NFT
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 14:32
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Z tego co wiem może się zwiększyć bo jest wieksza powierzchnia opony co daje większe opory przy toczeniu.
A odczułeś,ze sie tak nie zbiera na szerszych kapciach?
Jak u mnie zmienilem z zimówek 155 na letnie 185 to bujał sie jak wóz z węglem.
Pozdro 4 ALL
A odczułeś,ze sie tak nie zbiera na szerszych kapciach?
Jak u mnie zmienilem z zimówek 155 na letnie 185 to bujał sie jak wóz z węglem.
Pozdro 4 ALL
Pewne starochińskie przysłowie mówi
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"
Oczywiście, że odczujesz. Szersza opona to wzrost oporów toczenia, więc i zużycie paliwa trochę się zwiększy. Różnica jest tym większa, im słabszy jest silnik. W Twoim przypadku (silnik 1.6) pewnie tragedii nie będzie, ale z pewnością zauważysz to przy tankowaniu. Niestety, ze względu na opory toczenia będziesz miał też troszkę słabsze przyśpieszenie. Za to będziesz mieć lepsze trzymanie, szczególnie na zakrętach i na suchej nawierzchni.
Dobór wymiaru opon jest jak widać kompromisem. Zysk w jednej kwestii zwykle oznacza stratę w innej. Rasowy wygląd kontra koszty i nieco gorsze osiągi. Ja osobiście trzymam się tego, co zaleca fabryka. Zwykle to taki "złoty środek". Ale przecież, co kto lubi.
Sam wiesz, czego najbardziej potrzebujesz, więc ani ja, ani nikt inny nie podejmie za Ciebie decyzji.
Pozdro
Dobór wymiaru opon jest jak widać kompromisem. Zysk w jednej kwestii zwykle oznacza stratę w innej. Rasowy wygląd kontra koszty i nieco gorsze osiągi. Ja osobiście trzymam się tego, co zaleca fabryka. Zwykle to taki "złoty środek". Ale przecież, co kto lubi.
Sam wiesz, czego najbardziej potrzebujesz, więc ani ja, ani nikt inny nie podejmie za Ciebie decyzji.
Pozdro
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
zgadzam sięArtur D. pisze:Oczywiście, że odczujesz. Szersza opona to wzrost oporów toczenia, więc i zużycie paliwa trochę się zwiększy. Różnica jest tym większa, im słabszy jest silnik. W Twoim przypadku (silnik 1.6) pewnie tragedii nie będzie, ale z pewnością zauważysz to przy tankowaniu. Niestety, ze względu na opory toczenia będziesz miał też troszkę słabsze przyśpieszenie. Za to będziesz mieć lepsze trzymanie, szczególnie na zakrętach i na suchej nawierzchni.
w fabryce robią tak aby spalanie było jak najmniejsze( ew. koszt jak najniższy)Artur D. pisze:Ja osobiście trzymam się tego, co zaleca fabryka. Zwykle to taki "złoty środek".
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
pw524, to przyjmę do wiadomości
heheh nie żartuje dzięki wszystkim za pomoc i swoje wypowiedzi.
wiedziałem ze sie zwiekszy ale nie sądziłem ze bedzie to znaczący wzrost.
zobaczymy - zadecydowałem już wczesniejze takie założe - gdyż BBSy mam bardzo ładne i auto prezentuje sie całkowicie inaczej. to ze spalanie wzrośnie litry czy dwa litry to mi nie przeszkadze - bo chyba wiecej niż 2 litry nie wzrosnie co nie?
dzieki rozdaje punkty dla każdego! pozdrawiam!
heheh nie żartuje dzięki wszystkim za pomoc i swoje wypowiedzi.
wiedziałem ze sie zwiekszy ale nie sądziłem ze bedzie to znaczący wzrost.
zobaczymy - zadecydowałem już wczesniejze takie założe - gdyż BBSy mam bardzo ładne i auto prezentuje sie całkowicie inaczej. to ze spalanie wzrośnie litry czy dwa litry to mi nie przeszkadze - bo chyba wiecej niż 2 litry nie wzrosnie co nie?
dzieki rozdaje punkty dla każdego! pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 414
- Rejestracja: pn maja 01, 2006 15:51
- Lokalizacja: DOLNOSLASKIE-MILICZ
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Ja mam w SYNCRO fabrycznie 190 i na koleinach jest bardzo nieprzyjemnie, szarpie całym samochodem. Tu pytasz o zużycie paliwa, ale jest jeszcze inny efekt uboczny- poprzednie balony lepiej tłumiły nierówności drogi. Nie chodzi tu już o sam komfort, ale o zużycie elementów zawieszenia. Przygotuj się, że szybciej padną końcówki drążków, sworznie wahaczy, tuleje itp itd. Większe drgania są przenoszone na karoserię i jakieś plastiki mogą intensywniej niż dotąd skrzypieć, czy jakieś drobne wkręty, śrubki się luzować (np reflektory, elementy wnętrza). Niestety, drogi mamy takie jakie mamy
Wybór należy do każdego- co kto lubi Mnie się nie chce kombinować i mam fabryczne STALuFELGI , a w audi oryginalne aluski.
Może nie taka przesada, są samochody które mają 18" na 35 profil, ale na naszych drogach, zdrowsze dla samochodu (i tyłków pasażerów) są oponki o profilu 60 do 70. Jednak nie prezentują się ładnie i nei zapewniają takiego trzymania w zakrętach.Artur D. pisze:ale takie gumy to chyba jednak lekka przesada.
Wybór należy do każdego- co kto lubi Mnie się nie chce kombinować i mam fabryczne STALuFELGI , a w audi oryginalne aluski.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości