[mk3] Jak wymienić pasek od wspomagania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Jak wymienić pasek od wspomagania
Witam. czy mógłby ktoś pomóc i podpowiedziec jak wymienic pasek od wspomagania w golfie III 1.8 ABS 97 r.Chodziło by mi o dokładną instrukcje co i jak zrobic po kolejii bo nie bardzo sie orientuje a nie chciałbym czegos zrabac przypadkiem.A moze ktos zna stronke gdzie by ta wymiana była zobrazkowana to jesszcze lepiej. Z góry dzieki .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 15, 2006 23:52 przez gumck, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Z kanału, albo podnośnika. Od góry ciężko (przynajmniej u mnie, mam klime jeszcze). Tam specjalnie nie masz co zepsuć.
Wejdź na http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page07_g3
Tam będzie pdf do ściągnięcia: Volkswagen Golf 3: Power steering pump, servicing (eng.)
Może to pomoże
Pozdrawiam
Wejdź na http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page07_g3
Tam będzie pdf do ściągnięcia: Volkswagen Golf 3: Power steering pump, servicing (eng.)
Może to pomoże
Pozdrawiam
Witam
Mam TDI ale chyba pompa jest w tym samym miejscu. W zime chcac wyjechac z zaspy urwalem wlasnie pompe wspomagania. Po wymianie calego ucgwytu pompy musialem po jakims czasie wymienic pasek. Podnioslem sobie samochod, odkrecilem prawe kolo i tam masz taka srube z zabkami. Poluzuj ta srube, zmien pasek, a nastepnie dokrec cala filozofia:) jak masz kanal to nie musisz sciagac kola:)
ps. grzesiek masz takiego samego golfa jak ja tylko troszke dłuższego
Mam TDI ale chyba pompa jest w tym samym miejscu. W zime chcac wyjechac z zaspy urwalem wlasnie pompe wspomagania. Po wymianie calego ucgwytu pompy musialem po jakims czasie wymienic pasek. Podnioslem sobie samochod, odkrecilem prawe kolo i tam masz taka srube z zabkami. Poluzuj ta srube, zmien pasek, a nastepnie dokrec cala filozofia:) jak masz kanal to nie musisz sciagac kola:)
ps. grzesiek masz takiego samego golfa jak ja tylko troszke dłuższego
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
gumck A na tej instrukcji będzie moment dokręceniafructo pisze:Poluzuj ta srube, zmien pasek, a nastepnie dokrec
Kurde, ruskie to wszystko na necie mają
Taki sam? A Twój Golfer ma taki hardcorowy kolor jak mój hehefructo pisze:grzesiek masz takiego samego golfa jak ja tylko troszke dłuższego
Mój jest bardzo dziwny- 96 r ma klime, poduchy ABS, napęd na 4 ale NIE MA CENTRALNEGO ZAMKA i jakiejkolwiek elektryki. Kto to zamawiał...
A poradzileś sobie z tymi kabelkami od stacyjki?
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Pod zderzakiem mam wszystko poza jedną kratką (ktoś się nie bał i ....... ) A też masz SYNCRO? Super sprawa- zima, błoto. Mój dzwona nie mial tylko rysę na błotniku z tylu. Ale jest 2 lakier tu i ówdzie (nie szpachla), swoje latka ma...
Ale za to nie miałem jednego z hokejków hehe, rozwazałem wywalić drugi, był by taki sam hehe , ale jak zobaczylem ze sa po 15 zeta to kupilem, lepiej wyglada.
Ale za to nie miałem jednego z hokejków hehe, rozwazałem wywalić drugi, był by taki sam hehe , ale jak zobaczylem ze sa po 15 zeta to kupilem, lepiej wyglada.
No tak zacząłem wymieniac ten pasek ale niestety mi nie wychodzi, bo jak probuje poluznic ta srube co trzyma to wieksze koło pasowe to zamiast sruby krecą sie koła. Moze jest gdzies jakis otwor czy cosik gdzie mozna zablokowac te koła zeby sie nie obracały.Próbowąłem trzymac reką pasek podczas odkrecania no ale ten sposob nie jest za dobry bo nie jestem w stanie utrzymac tego paska recznie.
Moze ktos z was wie w jaki sposob to odkrecic?
Moze ktos z was wie w jaki sposob to odkrecic?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kolego luzujesz śróbę nr. 1 klucz 16 ( to jest oś na której pokręcasz pompę luzując lub napinając pasek).
Potem luzujesz kluczem 13 śróby 2 i 3. Jak poluzujesz popychasz pompę w tył auta co powoduje zluzowanie paska. Wymieniasz pasek. Naciągasz wstępnie ciągnąc pompę ręką w przód, potem kluczem 22 ciągniesz lekko za nakrętkę która jest pod śróbą nr 3 ( na nią na obrazku jest ten dziwny klucz nałożony) Naciągasz tak żeby pasek uginał się na ok 1 cm. Potem dokręcasz śróby 1, 2, 3. Koniec pracy. 10 min.
Potem luzujesz kluczem 13 śróby 2 i 3. Jak poluzujesz popychasz pompę w tył auta co powoduje zluzowanie paska. Wymieniasz pasek. Naciągasz wstępnie ciągnąc pompę ręką w przód, potem kluczem 22 ciągniesz lekko za nakrętkę która jest pod śróbą nr 3 ( na nią na obrazku jest ten dziwny klucz nałożony) Naciągasz tak żeby pasek uginał się na ok 1 cm. Potem dokręcasz śróby 1, 2, 3. Koniec pracy. 10 min.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 107 gości