[MKIII] Wciaga olej - czy to pierscienie, uszczelka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

[MKIII] Wciaga olej - czy to pierscienie, uszczelka?

Post autor: untaztood » ndz wrz 10, 2006 02:37

Mój Golfik MKIII 1.9 GTD praktycznie z dnia na dzień zaczął palić 1 litr oleju na.... 100 km (sto km). Wymieniłem uszczelniacze zaworowe (nic to nie dało). Kopci praktycznie cały czas (na jałowym biegu też) na niebiesko. We wtorek wstawiam samochód do warsztatu. Jednak trochę się denerwuje, że mi powiedzą, że się nie nadaje do naprawy.
A jakie jest Wasze zdanie? Czy to pierścienie? Uszczelka pod głowicą? Co najczęściej pada?
Ostatnio zmieniony wt wrz 12, 2006 18:07 przez untaztood, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz wrz 10, 2006 02:47

Na poczatku jak przeczytalem Twoj post to pomyslalem : " 1litr OLEJU NAPEDOWEGO na 100km?? na h**u na pewno jakas sciema :P " ale przeczytalem jeszcze raz i zaczailem ze wcale nie o ON chodzi :P



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz wrz 10, 2006 07:35

wariant najszczęśliwszy to myśle że uszczelka pod głowicą ale o płynie chłodniczym nic nie wspomniałeś a kanały są blisko i czesto gęsto olej też znajduje się w płynie.
jeśli poszły pierścienie to dobrze by było wymieniając je zmierzyć tłoki czy są okrągłe jak nie to wymienić razem z pierścieniami i szlifnąć a to już spore koszty


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » ndz wrz 10, 2006 09:42

Zobacz jaki kolor ma płyn chłodniczy, wyjmij bagnet do sprawdzania oleju i popatrz czy nie ma wody, sprawdź korek wlewu oleju czy nie ma na nim białego osadu.


FORD
Fix Or Repair Daily

Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

Post autor: Meduza » ndz wrz 10, 2006 10:16

Mialem kiedys MK1 i palił też coś koło tego. Mnie się wtedy opłacało robić kapitalkę silnika. Miał już wtedy koło 500 tyś przebiegu ale nadal chodził bez problemu do samego remontu. Jeśli musisz dalej samochodem jeździć to zrób go na 100 % tak dla siebie.


Dzięki

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » ndz wrz 10, 2006 11:55

Płyn chłodniczy jest w takim stanie, w jakim był. Nie ubyło go, ani nie przybyło. Praktycznie z dnia na dzień zaczął tak brać olej i kopcić.



Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » ndz wrz 10, 2006 14:09

Jeśli nie ma żadnego wycieku na zew. to remont murowany a jak już się głowicę ściągnie to warto zrobnić kapitalkę. Można się jeszcze zastanowić nad swapem.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » wt wrz 12, 2006 18:06

Mówicie, że remont murowany?
Otóż powiem Wam coś gorszego...

Rozebrał mi dziś mechanik głowicę i się okazało najgorsze... Pierścieni nie ma wogóle (!) jeden tłok do wymiany. Głowica do spawania i do planowania. Mówił coś jeszcze, ale już wolałem go nie słuchać, wieczorem ma zadzwonić i mnie podliczyć i powiedzieć, czy nie lepiej wstawić inny silnik...

K-A-P-L-I-C-A. :grrr:



Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » wt wrz 12, 2006 19:05

Ja bym się nie bawił w remont. Jeśli kupisz taki sam silnik to będziesz miał przynajmniej osprzęt ze starego. Wyjdzie zdecydowanie taniej.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 12, 2006 19:54

przecie jak kupisz inny silnik to skąd będziesz wiedział w jakim jest stanie a jak zrobisz ten dla siebie to będziesz wiedział co masz a remont nie będzie moze taki drogi



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » śr wrz 13, 2006 22:18

Remont to koszt jakiś 4000 zł niestety. Praktycznie wszystko jest do wymiany. Od tłoków, po głowicę, bo jest tak popękana, że ciężko ją spawać.
Wg mechanika samochód ma przebieg ponad 500 tyś km. A na liczniku mam 201 :/
Niestety pozostaje mi kupno nowego silnika. I teraz pytanie. Czy musi to być koniecznie też AAZ? Ssanie mam ręczne. A co będzie jak kupie z auto?
Czy lepiej TD, czy D ?



Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » śr wrz 13, 2006 22:31

miś fazi pisze:przecie jak kupisz inny silnik to skąd będziesz wiedział w jakim jest stanie a jak zrobisz ten dla siebie to będziesz wiedział co masz a remont nie będzie moze taki drogi
Można sprawdzić nawet silnik wyjęty z auta. Nie ma z tym najmniejszego problemu. Wieszałem kiedyś silnik na łańcuchach. Zasilanie paliwem wężykiem z butelki, akumulator i zapala.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw wrz 14, 2006 08:53

untaztood pisze:Czy lepiej TD, czy D
moim zdaniem zwykły Diesel...
Stryjek ma mk2 1,6 D i smiga nim juz niewiem ile czasu.... Wcześniej miał TD i mu sie posypał. Oczywiście zwykły D jest troche mułowaty ale nie wysilony.\
Pozdro :bigok:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: untaztood » czw wrz 14, 2006 18:24

A ktoś może wie, gdzie w mazowieckim (najchętniej ok. Warszawy) dostanę silnik 1.9 TD lub 1.9 D ?

Byłem na Strażackiej, tam mają, ale nie mam możlwości sprawdzenia jak chodzi...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 399 gości