Mk3 ściąga na lewo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

Mk3 ściąga na lewo

Post autor: GMIKOM » pt wrz 08, 2006 16:28

Witam, kolejny problem urodził się jak grzyb po deszczu. Sciąga mi autko na lewą stronę podczas hamowania. Gdy przyspieszam, jedzie prosto, jak puszcze gaz też lekko skręca w lewo. Hamulce były robione (tzn wymieniane klocki z przodu) jakieś 2tys km temu, dotrzeć się więc już wszystko powino. Geometria i zbierzność wg przyrządów oki. Zastanawiam się czy nie ma to coś wspólnego ze wspomaganiem lub mechanizmem centrowania kierownicy. Nadmienię, że nie dzieje to się zawsze - czasami hamuje ok. Pomóżcie, please, wszystkie sugestie mile widziane... \:D/



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt wrz 08, 2006 16:45

sprawdziles cisnienie w oponkach jesli bedzie rozne tez bedzie sciagac sprawdz .


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
PREVENT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:25
Lokalizacja: Szczecin
Auto: GOLF 7 VARIANT HIGHLINE
Silnik: CXXB

Post autor: PREVENT » pt wrz 08, 2006 17:36

sprawdz zaciski hamulców może się zapiekły



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pt wrz 08, 2006 17:46

adam-gda pisze:sprawdziles cisnienie w oponkach jesli bedzie rozne tez bedzie sciagac sprawdz .
to jest bardzo realne :bigok:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » pt wrz 08, 2006 19:23

adam-gda pisze:sprawdziles cisnienie w oponkach jesli bedzie rozne tez bedzie sciagac sprawdz .
Od tego trzeba zacząć. Zamień jeszcze opony stronami i zobacz czy jest tak nadal.


FORD
Fix Or Repair Daily

GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

Post autor: GMIKOM » wt wrz 12, 2006 16:28

Ciśnienie idealne 2,0 przód i 1,8 tył (swoją drogą azot nieźle trzyma), zastanawiam się czy winy nie ponosi sam układ kierowniczy (mam wrażenie jakby kręcąc w jedną stronę lepiej kiera odbijała), nie wiem czy to się reguluje czy co... pojęcia nie mam... ani chwilowo kasy na mechanika :grin: ...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 12, 2006 16:41

Niechce mi się wierzyć żeby to była wina wspomagania, bo w Golfie to się nie zdarza. Za to jest to typowy problem z Transita. Chodzi mi o to nierównomierne wspomaganie prawo-lewo. Ale tak na ostatnim miejscu, jak już wykluczysz inne przyczyny i dalej nie bedziesz wiedział co jest grane, to ściąg pasek od pompy wspomagania i przejedź się trochę z niedziałającym. Może akurat się wyjaśni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » wt wrz 12, 2006 17:44

Mi też sciąga auto w lewo. Tylko ze nie podczas hamowania ale jazdy i też nie zawsze. Geometria ok opon nie bierze cisnienie prawidłowe luzów w zawieszeniu nie ma. Dodam tylko ze dzieje się tak po wymianie pompy wspomagania. I stąd moje pytanie: czy może to być wina zapowietrzonego układu??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 12, 2006 17:50

GMIKOM pisze:Ciśnienie idealne 2,0 przód i 1,8 tył (swoją drogą azot nieźle trzyma), zastanawiam się czy winy nie ponosi sam układ kierowniczy (mam wrażenie jakby kręcąc w jedną stronę lepiej kiera odbijała), nie wiem czy to się reguluje czy co... pojęcia nie mam... ani chwilowo kasy na mechanika ...
może to być też wina wybitej tulei metalowo-gumowej wachacza.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt wrz 12, 2006 18:46

sprawdz czy podczas jazdy na luzie nie drży kierownica. jak tak to jest wybita końcówka drążka kierowniczego. koszt 35zł+ oczywiście ustawienie zbieżności



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt wrz 12, 2006 19:44

kolego Thomas pompa wspomagania nie ma nic do tego bo zawór przesówny zawsze ustawia sie na środku a układ wspomagania odpowietrza sie automatycznie



Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » wt wrz 12, 2006 20:04

miś fazi pisze:kolego Thomas pompa wspomagania nie ma nic do tego bo zawór przesówny zawsze ustawia sie na środku a układ wspomagania odpowietrza sie automatycznie
Tak też myślałem. Spróbuje jeszcze opony zamienić :pub:



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » wt wrz 12, 2006 22:27

Ja bym proponował odpowietrzyć jeszcze układ hamulcowy może gdzieś jest bańka powietrza i prawa strona słabiej hamuje i dlatego ściąga w lewo.
Posprawdzaj również tylne hamulce czy są OK, bo mogą też coś mieszać.



GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

Post autor: GMIKOM » śr wrz 13, 2006 16:23

Dodam, że zauważyłem że kierownica podczas jazdy po przekręceniu w prawo z powrotem bez problemu wraca na środek gorzej po skręceniu w lewo. Nie wiem czy to powoduje jakaś sprężyna czy "cóś" i czy to akurat przyczyna czy skutek ściągania na lewą stronę. Ciekawi mnie też to że objaw ściągania wyraźnie jest odczuwalny na nierównym podłożu - i zawsze niezależnie od dziur czy nierówności ściąga w te cholerną lewą stronę...wrrrr....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości