wyje mi piąty bieg :( czy jest sens ratować skrzynie ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wyje mi piąty bieg :( czy jest sens ratować skrzynie ?
Witam po raz pierwszy na forum !
Zanim zdecydowalem sie zadac to pytanie - to dokladnie przestudiowalem to forum ale nie znalazlem satysfakcjonujacych mnie informacji. Otoz w moim golfie II mam skrzynie biegow piatke i piaty bieg mi wyje kiedy jade - kiedy spuszcze noge z gazu to halas ustaje, pozostale biegi bez zarzutu. Domyslam sie, ze wiekszosc z Was odpowie zebym wymienil skrzynie ale chce Was zapytac dlaczego mi piatka wyje ( jaka jest diagnoza ) i czy jest sens abym ja probowal naprawiac - byc moze to jakis drobiazg nie wymagajacy wielkiego remontu ?
Jedyna sugestie jaka znalazlem na forum dotyczaca tego problemu - to odkrecenie "dupki" ze skrzyni i wewnatrz sa jakies sruby torx, ktorymi mozna rzekomo regulowac poszczegolne biegi - to jakies brednie czy rzeczywiscie cos w tym jest ??
Bardzo prosze o rzeczowe, fachowe i w miare dokladne odpowiedzi jesli wiecie w czym problem :)
Pozdrawiam
Bozz
Zanim zdecydowalem sie zadac to pytanie - to dokladnie przestudiowalem to forum ale nie znalazlem satysfakcjonujacych mnie informacji. Otoz w moim golfie II mam skrzynie biegow piatke i piaty bieg mi wyje kiedy jade - kiedy spuszcze noge z gazu to halas ustaje, pozostale biegi bez zarzutu. Domyslam sie, ze wiekszosc z Was odpowie zebym wymienil skrzynie ale chce Was zapytac dlaczego mi piatka wyje ( jaka jest diagnoza ) i czy jest sens abym ja probowal naprawiac - byc moze to jakis drobiazg nie wymagajacy wielkiego remontu ?
Jedyna sugestie jaka znalazlem na forum dotyczaca tego problemu - to odkrecenie "dupki" ze skrzyni i wewnatrz sa jakies sruby torx, ktorymi mozna rzekomo regulowac poszczegolne biegi - to jakies brednie czy rzeczywiscie cos w tym jest ??
Bardzo prosze o rzeczowe, fachowe i w miare dokladne odpowiedzi jesli wiecie w czym problem :)
Pozdrawiam
Bozz
- Szymon Czarkowski
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lis 12, 2004 12:35
- Lokalizacja: POZNAŃ
Mozna sprobowac sprawdzic poziom oleju w skrzyni...to podstawowa czynnosc...ja mialem tak w polonezie ze skrzynia wyla na wszystkich biegach po uzupelnieniu oleju wszystko ucichlo...a tutaj piatka prawdopodobnie dlatego ze na piatce sie najszybciej kreci i obciazenie jest duze przy przyspieszaniu...
olej wlalem nowy
olej wlalem nowy bo tez myslalem, ze to moze byc jego niski stan lub kiepska jakosc - po wymianie oleju - piaty bieg bez zmian
piatka wyje bo albo sie zuzyla (najwiecej km kreci sie na ostatnim biegu), albo skrzynka chodzila niegdys bez oleju, a to jest moim zdaniem najbardziej prawdopodobna przyczyna. U mnie mechanik nie sprawdzil kiedys poziomu oleju, a byli malo, i w trasie zaczela mi piatka wyskakiwac. Po dolaniu oleju wlasnie mocno zaczela gwizdac i niektorzy sugerowali jej wymiane, ale z kazdym tysiacem bylo coraz lepiej i tearz slychac leciutki gwizd. Jesli u Ciebie nie jest to zbyt dokuczliwe ja bym tego nie ruszal, bo fachowcow od skrzyn jest niewielu, a pierwszemu lepszemu nie radze dawac roboty, bo potem zaczna Ci gwizdac juz wszyskie biegi
Najprawdopodobniej żużyty 5 bieg. Jeżeli olej nie wyciekał to kwestia zmęczenia materiału. Jeżeli było mało to wiadomo.
Trudno mi powiedzieć jaka przyczyna. Mam 380tys na skrzyni i nie jest za głośna i nawet lekko chodzi (z delikatnym klikaniem)
A co do naprawy...można pokusić się o rozebranie i wymianę samego piątego biegu. Ale nigdy nie wiadomo co będzie po wymianie.
Ja kiedyś naprawiałem w POLO skrzynie (5 bieg) przy 140tys. ale po wymianie jak się okazało zaczęła huczeć przekładnia głowna. Trzeba było też zrobić. nie jest to co prawda regułą.
Na pewno kupisz taniej używaną skrzynie niż zrobisz ją w warsztacie. Ryzyko większe co do satnu ale taniej wyjdzie. A po naprawie też nie wiadomo co będzie.
Trudno mi powiedzieć jaka przyczyna. Mam 380tys na skrzyni i nie jest za głośna i nawet lekko chodzi (z delikatnym klikaniem)
A co do naprawy...można pokusić się o rozebranie i wymianę samego piątego biegu. Ale nigdy nie wiadomo co będzie po wymianie.
Ja kiedyś naprawiałem w POLO skrzynie (5 bieg) przy 140tys. ale po wymianie jak się okazało zaczęła huczeć przekładnia głowna. Trzeba było też zrobić. nie jest to co prawda regułą.
Na pewno kupisz taniej używaną skrzynie niż zrobisz ją w warsztacie. Ryzyko większe co do satnu ale taniej wyjdzie. A po naprawie też nie wiadomo co będzie.
wiem ze Iveco to nie VW ale dzis mi padla w nim skrzynia i to zapewne znow to samo co 30tys temu czyli lozysko na/przy 5tym biegu + wybierak
pozatym rada: nie dawajcie skrzyni do roboty panu "Ziutkowi" /czyt. pierwszemu lepszemu mechanikowi/ bo sp.....aprze robote tak ze potem sie nie uda skrzyni odratowac
pozatym rada: nie dawajcie skrzyni do roboty panu "Ziutkowi" /czyt. pierwszemu lepszemu mechanikowi/ bo sp.....aprze robote tak ze potem sie nie uda skrzyni odratowac
..::!!!!najlepsza muzyka to ryk silnika!!!!::..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości