[mk2]róznice wizualne silnika KR a PL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2]róznice wizualne silnika KR a PL
Witam!!!
Pytanko do znawców tematu...
Czy istnieje możliwość odróżnienia silnika KR od PL w sposób wizualny.
Nie chodzi mi o numery silnika których rozczytać nie mogę ale o może jakiś
element silnika wskazujący że to KR badź PL. (wiem że wałek wydechowy się rózni)
Widziałem że ten silnik miał tłumik na początku puszka z sondą (pewnie katalizator)
później rura pojedyńcza tłumik środkowy i wydech końcowy z dwoma rurami oryginał
Bosala (niestety numer nieczytelny).
Facet zarzeka się że to KR ale po katalogu wyglądu tłumików wychodzi mi że PL.
Gość z ceny zejść nie chce gdyż świecie przekonany że KR.
ale to możliwe żeby KR chodził na katlizatorze????
HELP!!!!!
Pytanko do znawców tematu...
Czy istnieje możliwość odróżnienia silnika KR od PL w sposób wizualny.
Nie chodzi mi o numery silnika których rozczytać nie mogę ale o może jakiś
element silnika wskazujący że to KR badź PL. (wiem że wałek wydechowy się rózni)
Widziałem że ten silnik miał tłumik na początku puszka z sondą (pewnie katalizator)
później rura pojedyńcza tłumik środkowy i wydech końcowy z dwoma rurami oryginał
Bosala (niestety numer nieczytelny).
Facet zarzeka się że to KR ale po katalogu wyglądu tłumików wychodzi mi że PL.
Gość z ceny zejść nie chce gdyż świecie przekonany że KR.
ale to możliwe żeby KR chodził na katlizatorze????
HELP!!!!!
Ostatnio zmieniony pn wrz 11, 2006 18:41 przez KR, łącznie zmieniany 1 raz.
1. walki wydechowe w seri 16v pl kr 9a abf sa takiesame
2. wali ssace sie roznily w kazdej wersji
3. kr ma wezzszy kolektror ssacy
4. kr -brak lambdziny
5. kr - pprzy rodzielacznczu tylko jedno jesce na wtyk . brak "elktornicznego przelwywomierza paliwa"
6.w kr przy przepustnicy istnieje jeden styk ( informujacy o mechaniczny zamkniecu przpustnicy -brak stycznika inf. o max otwarciu )
7. bodajrze glowice roznily sie ciut ale tego nie dostrzezesz.
2. wali ssace sie roznily w kazdej wersji
3. kr ma wezzszy kolektror ssacy
4. kr -brak lambdziny
5. kr - pprzy rodzielacznczu tylko jedno jesce na wtyk . brak "elktornicznego przelwywomierza paliwa"
6.w kr przy przepustnicy istnieje jeden styk ( informujacy o mechaniczny zamkniecu przpustnicy -brak stycznika inf. o max otwarciu )
7. bodajrze glowice roznily sie ciut ale tego nie dostrzezesz.
brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
o dzięki!!!
Ale jak okaże się że to KR to możliwe że chodzi na tłumiku z katalizatorem(odłączona sonda lambda)???
[ Dodano: 11 Wrz 2006 18:51 ]
aaa...
co do tego rozdzielacza to mówimy o tym zamontowanym na filtrze powietrza!
czyli jak ten rozdzielacz ma jeden wtyk (rozumiem że chodzi o jedną wiązkę elektryczną) to jest KR?
i to samo tyczy się przepustnicy gdzie zamontowana jest linka gazu?
sorki ale jestem laikiem w tej (VW)kwestii miałem kilkanaście aut głównie Mercedesów gdzie różnice w silnikach były bardziej widoczne:)
Ale jak okaże się że to KR to możliwe że chodzi na tłumiku z katalizatorem(odłączona sonda lambda)???
[ Dodano: 11 Wrz 2006 18:51 ]
aaa...
co do tego rozdzielacza to mówimy o tym zamontowanym na filtrze powietrza!
czyli jak ten rozdzielacz ma jeden wtyk (rozumiem że chodzi o jedną wiązkę elektryczną) to jest KR?
i to samo tyczy się przepustnicy gdzie zamontowana jest linka gazu?
sorki ale jestem laikiem w tej (VW)kwestii miałem kilkanaście aut głównie Mercedesów gdzie różnice w silnikach były bardziej widoczne:)
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
chyba napisy DOHC sa w roznych kolorach niebieski i czerwony
[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 11:30 ]
na strronce www.scirocco16v.com powinny byc roznice wypisane o ile pamietam
[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 11:30 ]
na strronce www.scirocco16v.com powinny byc roznice wypisane o ile pamietam
Miałem kolektor z PL, a teraz z KR'a i napisy w jednym i drugim sa niebieskie, nie wiem od czego to zalezy ze czasem były czerwone.silent_rob pisze:chyba napisy DOHC sa w roznych kolorach niebieski i czerwony
1.Kolektor dolotowy w PL'ce jest wąższy, ale ciezko bedzie Ci odróźnic jak nie wiesz o co chodzi.
2.KR nie ma lambdy
3. PL ma na podszybiu dwa kompy jeden z lewej a drugi z prawej koło wlotu powietrza do kabiny.
4. PL'ki głównie miały przewody do wtrysków "jak hamulcowe" a KR w jakims oplocie metalowym.
5. Do rozdzielacza PL dochodza 2 wtyczki a Kr jedna.
6. Tłumiki w jednym i drugim sa takie same. (KR podobno tez jakis czas wychodził z katem)
7. Jeżeli ida od rozdzielacza 2 rurki (pomijajac te 4 do wtrysków) i łacza sie z takim metalowym pudełkiem przykreconym do głowicy poniżej krokówki (regulator dopływu ciepłego powietrza wg. ETKI) to znaczy ze to KR
8. W KR nie ma mikrostyku pełnego otwarcia przepustnicy (mały czarny na górze przepustnicy, cyka przy pełnym otwarciu)
9. No i wałek ssacy, ale to juz wewnatrz.
Wiecej nie pamietam
Pozdro
Tomek
Najłatwiej to go poznać po zasilaniu. KR ma k-jetronica, czyli tylko i wyłącznie czysty mechaniczny wtrysk paliwa, a PL ma ke-jetronic czyli przy rozdzielaczu paliwa (wchodzą tam przewody od wtryskiwaczy, jest to nad filtrem powietrza) są dwa złącza. Jedno ma trzy piny (czujnik otwarcia klapy przepływomierza), a drugie ma dwa piny (steruje to paliwem).
Dlatego napisałem "głównie" zapomniałem dodac, ze widziałem własnie PL'ke z przewodami w oplocie, ale głównie chyba miały bez.rabbit1 pisze:jeszcze pl ma szerszą średnicę węża odmy olejowej mam pl-a i przewody do wtrysku w oplocie metalowym najłatwiej poznać że pl ma dwa sterowniki na podszybiu
Co do odmy to przypomniało mi sie tez ze jest taka mała rureczka po lewej patrzac na silnik blizej rozdzielacza i łaczy ona kolektor dolotowy (wchodzi od dołu) z odma w KR, a w PL z rurką przez którą zaciaga powietrze krokówka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 415 gości