[MK3 2E] Problem z czujnikiem spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[MK3 2E] Problem z czujnikiem spalania stukowego

Post autor: budzio18 » wt sie 22, 2006 12:07

Witam!
tak jak w temacie mam maly problem z tym czujnikiem a mianowice od jakiegos czasu autko jak sie nagrzeje to podczas przyspieszania od 200obr zaczyna dziwnie przerywac!
wkoncu zaopatrzylem sei w kabelke i podlaczeylem swoje autko pod kompa i komp pokazal mi blad czujnika stukowego
wykasowalem blad i jedzilem zaraz po wykasowaniu bylo oki autko smigalo jak dawniej ale po paru dniach znowu zaczelo przerywac i ponownie je podlaczylem i zpbaczylem blad czujnnika
wykasowalem i bylo oki ale taraz normalnie to non stop ten blad wyskakuje jak go wykasuje pojezdze troche jakies 20km i zaczyna przerywac i lipa!
MOje pytanie czy to napewno ten czujnik bo tylko taki blad jest!
gdzie wogole mam szukac tego czujnika tzn gdzie jest zamontowany bo nie wiem!
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 13:13 przez budzio18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sie 22, 2006 12:49

Masa drgająca reaguje swoją bezwładnością w rytmie drgań wzbudzonych przez ciśnienie gazu w cylindrze i przenosi te siły na pierścieniowy element ceramiczny czujnika.To działanie siłowe powoduje przemieszczenie ładunku elektrycznego wewnątrz elementu piezoceramicznego-między obiema stronami ceramik powstaje napięcie elektryczne,które jest pobierane przez płytkę stykową i przetwarzane dalej w sterowniku.Czułość wyraża się napięciem wyjściowym przypadającym na jednostkę 1g przyspieszenia [mV/g].
Podawane przez czujnik napięcie jest wyznaczane za pomocą wysokoomowego wzmacniacza napięcia zmiennego,np.w sterowniku zapłonu bądź w układzie sterowania silnika Motronic.Miejsce montażu czujnika jest w takim miejscu,aby można było rozpoznać spalanie stukowe w każdym z cylindrów.Sygnały(drgania) są przenoszone przez śrubę mocującą czujnik.Oczywiście śruba ta jest przykręcona do bloku odpowiednim momentem obrotowym.No i nie wolno stosować żadnych podkładek pod ni

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 12:51 ]
Filtr powierza, i ciśnienie paliwa to podstawa... spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowe

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 13:14 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f8 ... aecb3.html



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt sie 22, 2006 18:05

@dziejo

dzieki za wyjasnienie
ale cos bilizej moglbys napisac?

bo mowisz o malej ilosci paliwa? no nie wiem jak to jest bo nic nie zmienialem i na LPG i na Pb jest ten sam objaw i wywala ten blad w kompie!

czyli jak czujnik jest walniety to sa takei objawy jak pisalem?
a mozesz jeszce okreslic gdzie go woogle szukac?? w silniku 2E??



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sie 22, 2006 19:07

dziejo pisze: spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowe
dziejo no nie jest tak do końca jak napisałeś bo definicja mówi:
spalanie detonacyjne (stukowe) - jest wywoływane rozpreżająca się palącą czescią mieszanki, która podgrzewa i spręża pozostała część w której zostaje przekroczona temp, zapłonu. Po przekroczeniu temp zapłonu mieszanka spala się gwałtownie powodując nagłe wahania ciśnienia. Występujące drgania masy gazu wywołują dźwięki metaliczne o częstotliwości rzędu 3000 Hz.
Sposoby zaradcze :
- zmniejszenie stopnia sprężania (konstrukcyjne rozwiązanie)
- zastosowanie paliwa o większych liczbie oktanowej
- zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu (to jest stosowane w silniku)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt sie 22, 2006 21:09

ale czy ktos mi odpowie konkretnie bez zadnych ksiazkowych teorii
bede wdzieczny



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sie 22, 2006 21:40

budzio18 pisze:ale czy ktos mi odpowie konkretnie bez zadnych ksiazkowych teorii
Stary no trzeba dwie rzeczy zrobić w tym wypadku:
- odkręcić czujnik, oczyścić blok ze rdzy i przykręcić czujnik momentem 20Nm - sprawdzić ciągłośc kabelków
- jak nie pomoże to wymiana czujnika

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 21:49 ]
Aha - nie wiem gdzie jest ten czujnik w Twoim silniku, ale szukaj z przodu lub tyłu bloku silnika tak powyżej połowy. Czujnik przeważnie wygląda jak ucho lub gruba podkładka przykręcona śrubą.

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 21:51 ]
Co dolokalizacji niech się ktoś odeziw kto ma też 2E, ale myślę że sam bez problemu znajdziesz - bo liczba czujników jest ograniczona.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr sie 23, 2006 10:02

Z tego co pamietam to czujnik w 2E jest miedzy 2, a 3 cylindrem na bloku z przodu silnika.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » czw sie 24, 2006 16:28

zalaczam fokte to moze ktos mi pokaze gdzie on ejst :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » czw sie 24, 2006 21:58

Lepsza fota - zaznaczyłem gdzie jest czujnik (fota z http://www.passatgl5.polnet.biz/golf3/galeria/29.htm)
Obrazek
Myślę, że go bez trudu znajdziesz, bo wychodzi z niego przewód :)


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » pt sie 25, 2006 15:39

wielkie dzieki!! :)

a nie wiesz czy jak te bledy wyskakuja tego czunika to jest jego wina czy jeszcze jakas inna przyczyna moze byc??

a autko ma 215tys przebiegu to moze tez byc normalne zuzycie?



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pt sie 25, 2006 18:02

Kolega dziejo powiedział jak działa, Kolega Adamtd napisał co zrobić. Gdzie jest wiesz. Podziękuj im i zrób to co Ci radzą. :bigok:

P.S.
:rolleyes: Zeby nie było, że moj post to off topic :axe:
Jeżeli pojawia się błąd to nie bez powodu. Albo czujnik i/lub połączenie mechaniczne do silnika i/lub połączenie elektryczne do kompa nie domaga.

Daj znać co było, bo pewnie ktoś, kiedyś będzie miał podobny problem.
Ostatnio zmieniony pt sie 25, 2006 22:49 przez snowak, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt sie 25, 2006 18:55

budzio18 pisze:a nie wiesz czy jak te bledy wyskakuja tego czunika to jest jego wina czy jeszcze jakas inna przyczyna moze byc??
W tym przypadku na 50% wina mocowania czujnika na 50% sam czujnik.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » śr wrz 06, 2006 15:15

niestety czyszczenie nic nie pomoglo!
po odkreceniu okazalo sie ze czujnik juz przezyl swoje i niestety musialem go wymienic (240zl) i jak narazie jest wszystkoi ok autko nie przerywa i nie ma bledow



Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » sob wrz 09, 2006 00:30

Chciałbym się podłączyć pod ten temacik posiadam mk3 gti 2e , czy objawy przerwania mogą wystąpić tylko na samej benzynie??? Bo gdy jeżdze na gazie jest ok, a jak przełączam na benzyne to jak jade równo to przerywa(szarpie) Gdy mu sie doda gazu to chwile sie zamysli i przyśpiesza normlanie, no i spalanie na mfa pokazuje w okolicach 20 lirów i według mnie wskazówka od benzyny w oczach spada. Oczywiście po przejechaniu ok 5km.
Prosze o jakieś sugestie


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości