[mk3] Problem z silnikiem AEE 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
drRoger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[mk3] Problem z silnikiem AEE 1.6

Post autor: drRoger » pt wrz 08, 2006 14:26

Witam.
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Golfika III '95 z silnikiem AEE 1.6. Ostatnio pojawił mi się pewien problem. Otóż podczas uruchamiania silnika na kilka sekund obroty skaczą najpierw na 2000 a następnie na 3000 i powoli powracają do normy tj. 1000 na ssaniu. Dzieje się tak tylko przy pierwszym uruchomieniu gdy samochód stoi przez noc lub kilka dni. Ponadto jak auto się nagrzewa (od 70 do 90 stopni) to silnik nie może utrzymac obrotów (tu 650 obr) na poziomie biegu jałowego i często gaśnie. Sytuacja stabilizuje się dopiero gdy silnik osiągnie 90 stopni i auto zrobi parę kilometrów np po mieście. Ale pomimo to przy przegazowaniu auta na biegu jałowym na wysokie broty to po zdjeciu nogi z gazu obroty spadają poniżej nominalnych i auto czasami gasnie nie mogąc wskoczyc na obroty jałowe. Podejrzewam, że jest to wina przepustnicy która w tym modelu jest jak wiadomo zintegrowana z silnikiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy (myśle że może to on jest powodem). Cała przepustnica jest to część dość droga więc może kto ma jakieś inne pomysły co do powodu takiego zachowania auta. Dodam że auto jest zagazowane i tak samo dzieje sie na gazie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana, przewody WN, świece, palec rozdzielacza, kopułka, a także sonda lambda są wymienione. Szukałem czy przypadkiem nie bierze gdzieś lewego powietrza - i to też wyeliminowałem.
Pozdrawiam i proszę o rady.



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » pt wrz 08, 2006 14:45

drRoger, sprawdz uszczelke która znajduje się pod przepustnicą. Może być wywalona i zasysa powietrze tamtędy.


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pt wrz 08, 2006 16:17

Czujnika położenia przepustnicy(potencjometru ) to nie polecam ruszać, zresztą tam są śruby z dziwnym gwintem ampulowe - żeby samemu nie odkręcić.
Ale do silniczka krokowego to możesz zajżeć albo potraktować go jakimś WD-40.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pt wrz 08, 2006 16:54

Witam
Mam ten sam silnik 1,6 AEE również miałem problemy z obrotami i z gaśnięciem , pomogło czyszczenie przepustnicy. Jak ci się sprawuje ten silniczek na gazie? Ile pali?



Awatar użytkownika
drRoger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: drRoger » pt wrz 08, 2006 20:39

do juby: uszczelka jest wporzadku - sprawdzałem.
do mmksk: pomimo że tu jest plastikowy kolektor a instalacje mam zwykłą to od 100k kmów chodzi bez problemowo i pali mi w trasie 8.0 do 8.5 l



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 378 gości