[MK3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi
Doszedłem już do tego miejsca, że wiem gdzie przykręcono immobilizer. Kto już taki kiedyś mostkował? Chętnie bym zobaczył na rysunku lub opis poszczególnych kolorów. Proszę o radę i zarazem dzięki.
Tu opis objawów.
Kto pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97, silnik 1,6 benzyna, 101 KM). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Wykluczam pompę bo daje należyte ciśnienie i wydajność.
Tu opis objawów.
Kto pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97, silnik 1,6 benzyna, 101 KM). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Wykluczam pompę bo daje należyte ciśnienie i wydajność.
Ostatnio zmieniony czw wrz 14, 2006 08:17 przez Meduza, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki
Re: [golf mk3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi
Meduza pisze:Doszedłem już do tego miejsca, że wiem gdzie przykręcono immobilizer. Kto już taki kiedyś mostkował? Chętnie bym zobaczył na rysunku lub opis poszczególnych kolorów. Proszę o radę i zarazem dzięki.
Tu opis objawów.
Kto pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97, silnik 1,6 benzyna, 101 KM). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Wykluczam pompę bo daje należyte ciśnienie i wydajność.
Immobila masz prawdopodobnie pod siedzeniem tylnej kanapy za fotelem kierowcy sprawdz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON
PRESIDENT JACKSON
przekaznikiem pompy paliwa steruje tylko sterownik co masz na podszybiu a czujnik Halla steruje cewką zapłonową dawniej był przerywacz mechaniczny a teraz masz czujnik Halla tylko nie wiem po co zawracasz sobie głowe imibilaizerem , jak masz uszkodzone imo to silnik zapala a po sekundzie gaśnie bo sterownik nie dostaje impulsu z centralki imobilaizera
Immobilizera juz wykluczyłem. Nadal nie ma iskry ale jutro sprawdzę czy to czujnik halla.
[ Dodano: 07 Wrz 2006 17:29 ]
Chciałem sprawdzić czy na czujnik halla podawane jest napięcie +12 po załączeniu stacyjki oraz czy dochodzi masa. Jeżeli byłoby wszystko w porządku to na środkowy przewód w kostce od czujnika halla podłącza się kabelek którym można podawać impulsowo masę i sprawdzić czy wychodzi z cewki iskra oraz czy zaczęła pracować pompa paliwa. Niestety niema +12V
Tak samo nie ma napięcia na czujniku obrotów, tym o oporności 1 kiloohm.
Gdzie wrócić i poszukać błędu? Bezpieczniki są oczywiście dobre.
[ Dodano: 07 Wrz 2006 17:29 ]
Chciałem sprawdzić czy na czujnik halla podawane jest napięcie +12 po załączeniu stacyjki oraz czy dochodzi masa. Jeżeli byłoby wszystko w porządku to na środkowy przewód w kostce od czujnika halla podłącza się kabelek którym można podawać impulsowo masę i sprawdzić czy wychodzi z cewki iskra oraz czy zaczęła pracować pompa paliwa. Niestety niema +12V
Tak samo nie ma napięcia na czujniku obrotów, tym o oporności 1 kiloohm.
Gdzie wrócić i poszukać błędu? Bezpieczniki są oczywiście dobre.
Dzięki
a sprawdz kostke od stacyjki moze poprostu kostka padła. Ewentualnie sprawdz jak przekrecasz kluczyk i unosisz go lekko do góry czy wtedy ci auto nie odpali przypadkiem jak zalapie to sa objawy zurzytej kostki w stacyjce
albo spróbuj odpalic go na krótko to powinien zalapac przynajmniej na chwile bo potem imobilaizer niepozwoli mu pracowac wtedy bedziesz wiedzial ze to cos w stacyjce
albo spróbuj odpalic go na krótko to powinien zalapac przynajmniej na chwile bo potem imobilaizer niepozwoli mu pracowac wtedy bedziesz wiedzial ze to cos w stacyjce
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 387 gości