[MK3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

[MK3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi

Post autor: Meduza » wt wrz 05, 2006 18:44

Doszedłem już do tego miejsca, że wiem gdzie przykręcono immobilizer. Kto już taki kiedyś mostkował? Chętnie bym zobaczył na rysunku lub opis poszczególnych kolorów. Proszę o radę i zarazem dzięki.

Tu opis objawów.

Kto pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97, silnik 1,6 benzyna, 101 KM). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Wykluczam pompę bo daje należyte ciśnienie i wydajność.
Ostatnio zmieniony czw wrz 14, 2006 08:17 przez Meduza, łącznie zmieniany 1 raz.


Dzięki

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt wrz 05, 2006 22:35

A czujnik Halla jest ok?



Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

Post autor: Meduza » wt wrz 05, 2006 22:43

A tego to nie wiem, gdzie go znajdę i po co on? :)


Dzięki

rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Re: [golf mk3] nie ma iskry ani pompa paliwa nie chodzi

Post autor: rooboo » wt wrz 05, 2006 23:10

Meduza pisze:Doszedłem już do tego miejsca, że wiem gdzie przykręcono immobilizer. Kto już taki kiedyś mostkował? Chętnie bym zobaczył na rysunku lub opis poszczególnych kolorów. Proszę o radę i zarazem dzięki.

Tu opis objawów.

Kto pomoże wykryć usterkę w moim golfiku ( rocznik 97, silnik 1,6 benzyna, 101 KM). Objawy od kilku tygodni były takie:
Przy zapalaniu silnika rozrusznik kręcił ale zauważyłem, że nie słychać pompy paliwowej, to też nie odpalił. Po chwili pompa się właczyła i można było odpalić. I tak co kilka dni coraz częściej, aż już więcej nie odpałił. Przy wymuszonym włączeniu przekaźnika pompy paliwo jest podawane ale samochód nie odpala. Pewnie nie ma iskry. Wszyskie inne przekaźniki też są w samochodzie ok. jak i bezpieczniki. Wydaje się, iż może to być immobilizer. Nie potrafiłem go zlokalizować w obrębie tablicy bezpiecznikowej, bo nawet nie wiem jak wygląda i jakie ma wymiary. I tu pytanko do specjalistów. Gdzie znajdę ten immobilizer i jak wygląda, jest napewno oryginajny z VW bo pisze w papierach. Czy może winna jest pętla, kluczyk lub jakiś zimny lut w układzie elektronicznym, skoro dotychczas zawsze odpalił, mimo, że z opóźnieniem? Co jeszcze steruje przekażnikiem pompy lub układu zapłonowego, napewno komputer? Jak wykluczyć kolejne układy w warunkach domowych aby dojść do sedna? Wykluczam pompę bo daje należyte ciśnienie i wydajność.


Immobila masz prawdopodobnie pod siedzeniem tylnej kanapy za fotelem kierowcy sprawdz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » wt wrz 05, 2006 23:22

imobilaizer masz na okolo stacyjki takie kólko do którego dochodzi kabel i potym kablu dojdziesz gdzie jest puszka to okolo 30 cm pod deska jak zdejmiesz oslone stacyjki to zobaczysz jak to wszystko wyglada


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

Post autor: Meduza » śr wrz 06, 2006 08:50

Do stonefree!

Czujnik Hella znalazłem, czy on napewno daje impuls na przekaźnik pompy paliwowej?


Dzięki

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 06, 2006 20:31

przekaznikiem pompy paliwa steruje tylko sterownik co masz na podszybiu a czujnik Halla steruje cewką zapłonową dawniej był przerywacz mechaniczny a teraz masz czujnik Halla tylko nie wiem po co zawracasz sobie głowe imibilaizerem , jak masz uszkodzone imo to silnik zapala a po sekundzie gaśnie bo sterownik nie dostaje impulsu z centralki imobilaizera



Meduza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:09
Lokalizacja: Francja (jeszcze)

Post autor: Meduza » śr wrz 06, 2006 21:13

Immobilizera juz wykluczyłem. Nadal nie ma iskry ale jutro sprawdzę czy to czujnik halla.

[ Dodano: 07 Wrz 2006 17:29 ]
Chciałem sprawdzić czy na czujnik halla podawane jest napięcie +12 po załączeniu stacyjki oraz czy dochodzi masa. Jeżeli byłoby wszystko w porządku to na środkowy przewód w kostce od czujnika halla podłącza się kabelek którym można podawać impulsowo masę i sprawdzić czy wychodzi z cewki iskra oraz czy zaczęła pracować pompa paliwa. Niestety niema +12V
Tak samo nie ma napięcia na czujniku obrotów, tym o oporności 1 kiloohm.

Gdzie wrócić i poszukać błędu? Bezpieczniki są oczywiście dobre.


Dzięki

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » czw wrz 14, 2006 07:29

a sprawdz kostke od stacyjki moze poprostu kostka padła. Ewentualnie sprawdz jak przekrecasz kluczyk i unosisz go lekko do góry czy wtedy ci auto nie odpali przypadkiem jak zalapie to sa objawy zurzytej kostki w stacyjce

albo spróbuj odpalic go na krótko to powinien zalapac przynajmniej na chwile bo potem imobilaizer niepozwoli mu pracowac wtedy bedziesz wiedzial ze to cos w stacyjce


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: IronShadow0Zew i 543 gości