[MK3 1.6] regulacja obrotów (bez LPG!!)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

conradozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 12:14
Lokalizacja: warszawa

[MK3 1.6] regulacja obrotów (bez LPG!!)

Post autor: conradozz » pt wrz 01, 2006 12:23

witam, kupilem w niedziele MK3 :okej:
rok 96, 2x pp, 1,6 CL, dwu-drzwiowy :helm:
ale ma problem-nie da rady go odpalic bez dodania gazu a w czasie jazdy potrafi zgasnac :otepienie:
obroty na biegu jalowym to 350-400r/min (wiem ze standardowo powinno byc 600-800r) takze auto jest praktycznie na granicy zgasniecia, czasem juz nim szarpie na luzie bo nie wie sam czy ma zgasnac czy dalej chodzic :kwiat:
i moje pytanko-pojezdzilem dzis rano po okolicznych mechanikach zeby mi podregulowali obroty ale jeden albo mi kazal jutro, inny gdzies pojechal, trzeci wyjechal, czwarty to nawet szkoda slow a piatego nie ma akurat i nie wiadomo kiedy bedzie :crazy: wiec moje pytanko-jak samemu podkrecic obroty-chce sobie pojezdzic bo autko dopiero wczoraj zarejestrowalem a jak spuszcze z gazu to czasem potrafi zgasnac :dol: jak to zrobic
Ostatnio zmieniony pt wrz 01, 2006 13:33 przez conradozz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt wrz 01, 2006 12:37

http://images1.fotosik.pl/156/e5e3d9a84e6ad2f0med.jpg

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:39 ]
http://images2.fotosik.pl/147/ebf8f17fefe2a26fmed.jpg

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:40 ]
jak dobrze poczytasz o obejrzysz fotki troszkę ci to pomoże

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 12:41 ]
równiez może nie dostawac dostatecznej dawki paliwa (cisnienie) nie odpowiednie



conradozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 12:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: conradozz » pt wrz 01, 2006 12:46

dzieki-juz ogladam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt wrz 01, 2006 23:45

Drogi kolego!od początku. Po pierwsze. Jaki masz typ silnika podejrzewam że AEE na wielopunkcie. Po drugie czy jest tak od początku kiedy już jest zimny?a Po trzecie to jeśli to jest wtryskowiec a jest napewno to NIE MOŻNA NICZYM PODKRĘCAĆ OBROTÓW. Era śrubek przy gaźnikach minęła.Trzeba przeprowadzić diagnostyke auta podpinając je pod VAGa inaczej nic nie zrobisz.Podejrzewam że Ci nastawnik przepustnicy poszedł na amen ale przyczyn to może być ogrom (od popsutego czujnika temperatury po ciągnący powietrze zawór regulacji ciśnienia paliwa). Podałes za mało informacji na temat tej usterki ale zapomnij o podkeceniu obrotów. A tak szczerze co Cie przekonało żeby kupić auto z tak pracującym silnikiem?może cena?ale obroty przy tych silnikach to często zmora którą trudno wyeliminować.pozdro



conradozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 12:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: conradozz » sob wrz 02, 2006 02:52

nie cena mnie przekonala a stan auta (jesli chodzi o cene to chyba troszke swiadomie przeplacilem).... wiem ze era srubek sie juz skonczyla ale pytalem czy da sie to jakos podkrecic jakims "domowym sposobem" silnik 1600 jest na jednopunkcie 75KM rok 96, wersja CL.... hmmm co jeszcze:| jak jest zimny to wlasnie tak chodzi do ..... tylka:P ze bez gazu go nie odpale, jak si erozgrzeje to ju zjakos mu to idzie :bajer:



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob wrz 02, 2006 03:03

Silnik nie ma oznaczenia CL, chodzi mi o kod silnika: Czy jest to AEE wielopunkt czy ABU jednopunkt.Ale z tego co się orientuje to na końcu 95 juz byly tylko wielopunkty także to mnie myli. A wracając do zakupu to pierwsze co robie kiedy jade kupowac auto to słucham silnika jak mi coś przy nim nie gra to odchodze chociaż nie wiem jakby byl piekny...silnik jest najdroższy do remontu to wiem z doświadczenia szczególnie taki nafaszerowany elektronicznym badziewiem.

Jeśli chodzi o problem stawiam na czujnik temperatury przekazujący dane do kompa. Ale to takie gdybanie...jedź na diagnostyke.

a jeszcze co do silnika a raczej tego czy jest to jednopunkt czy wielopunkt w twoim poście napisałeś że obroty powinny być między 600 a 800 takie obroty powinien mieć wielopunkt czyli AEE a jednopunkt około 900~850...zresztą co to za problem otwierasz maske i wiesz czy masz cztery małe wtryskiwacze czy jeden duży z silnikiem krokowym i osobnym TPSem.



Awatar użytkownika
Sławekvwgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Sławekvwgolf » sob wrz 02, 2006 09:16

cześc. moim zdaniem jak to jest oczywiście abu na jedno punkcie to pewnie silniczek krokowy.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob wrz 02, 2006 22:50

no spoko ale czy widzialeś ten silnik że jesteś pewny że to jest ABU. Kolega przeciez pisze że pownien mieć obroty 600-800 a to są obroty AEE. Oczywiście jeśli jest to jednopunkt jest to ABU. pozdrawiam.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » ndz wrz 03, 2006 09:02

niech kolega sprawdzi w dokumentach jaki ma silnik, jak ABU to juz mowie:
1. silniczek krokowy
2. dostaje lewe powietrze pod wtryskiem jest podstawa gumowa ktora sie wypala
3. przewody wysokiego, kopolka i palec trzeba sprawdzic w jakim stanie sa

a propo wymieniales paski i filtry, olej ? czy ufasz poprzedniemu wlascicielowi :)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz wrz 03, 2006 22:58

Tak jeśli to ABU to dokładnie tak jak kolega powyżej. Jeśli to AEE to nastawnik przepustnicy czujnik temp. plus to co piszesz.



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » ndz wrz 03, 2006 23:26

Jacenty85 pisze:a jednopunkt około 900~850
Ja mam ABU i jak sie nagrzeje to wskazowka obrotomierza jest ciutke pod kreska 750...


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sławekvwgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Sławekvwgolf » pn wrz 04, 2006 03:41

Cześć, conradozz jednak prawdopodobnie ma AEE były one produkowane 07/95-12/97 a ABU 08/92-09/94 więc jego silnik jest na pełnej szprycy.

Exel a co do obrotów w ABU to ja mam 850 ale zdaża się że mogą być przekłamania sprawdź jeszcze na wyświetlaczu kilometrów. Wiesz jak to sięrobi?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn wrz 04, 2006 18:27

u mnie tez jest po rozgrzaniu na 750, od zera do 1000 sa 4 kreski wiec wypada po 250 na jedna ale moge sie mylic, a jak sprawdzic to na wyswietlaczu?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sławekvwgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Sławekvwgolf » wt wrz 05, 2006 07:47

Musisz przycisnąć ten przycisk od kilometrów i go trzymać włączyć stacyjke wyłączyć jeszcze raz włączyć i wybrać pozycjje nr 7 kilka razy przyciskasz ten sam przycisk a następnie go zapalasz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 405 gości