[mk 4] akumulator rozladowany do zera

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 22:51
Lokalizacja: Szczecin

[mk 4] akumulator rozladowany do zera

Post autor: stradi » pn wrz 04, 2006 11:30

Witam,

jak w temacie problem jest z akumulatorem.

W przeciagu doslownie kilku dni rozladowal mi sie do zera; tzn po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie zaskakuje zaplon tylko wszysko "gasnie" lacznie z zegarem.

Zaobserwowalem tez, ze po przekreceniu spowrotem kluczyka do pozycji wyjsciowej, przez ok 2 sekundy "mieli" mi wskaowaka obrotomierza (lekko drga i wydaje dziwny dzwiek).

Na swoim akumulatorze mam "okieneko"wg. zalaczonej instrukcji, ktore jak rozumiem powinno wskazywac "naladowanie" akumualtora, jezeli sie nie myle to przezroczyste lub jasno zolte zanczy rozladowany, dobrze mysle?


Z gory przepraszam za slwonictwo godne amatora, ale nie za wiele mam do czynienia z samochodami, a raczej ich naprawa :)


Pozdrawiam,
stradi



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » pn wrz 04, 2006 11:42

Sprawdź dokładnie czy aby te kolory na pewno oznaczają rozładowany akumulator. Zazwyczaj kolor czarny oznacza rozładowany, czasem czerwony, gdy jest druga kulka.

Pzdr.


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn wrz 04, 2006 11:55

Może po prostu weź miernik w rekę i sprawdź? Sprawdź poziom elektrolitu a potem pod prostownik podłącz. Ile ma lat ten aku i jaka pojemność?


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » pn wrz 04, 2006 12:01

jedź do serwisu akumulatorów, poproś milego pana, on weźmie urżadzenie , sprawdzi opór i powie Ci czy aku trzyma i czy jest dobry czy jest już do wymiany. (Taki opornik przyłoży i już będziesz wiedział). Nic nie zapłacisz a szybko będziesz miał pewność


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn wrz 04, 2006 12:03

jacumba przeciez nie odpali jak ma rozladowany aku :chytry:


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » pn wrz 04, 2006 12:11

no tak... widziałem takie przenośne "matki" do uruchomienia, większość mechaników je ma, więc... albo kable i kolegi aku...


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

stradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 22:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stradi » pn wrz 04, 2006 15:02

pkurpiel pisze:Sprawdź dokładnie czy aby te kolory na pewno oznaczają rozładowany akumulator. Zazwyczaj kolor czarny oznacza rozładowany, czasem czerwony, gdy jest druga kulka.

Pzdr.
kolory sie zgadzaja, aczkowliek dla mnie to tez jakos niezrozumiale, jest, jakby nie mogli dac np. czerwonego i kazdyby wiedzial co jest. Instrukcja jest po angielsku ale jestm przekonany ze na tyle znam ten jezyk :).

"Magic eye feature" ma kolor przezroczysty, bynajmniej ja nic nie widze.

Klamry sa bardzo dobrze umocowane, wszystkie kable zdaje sie tez, jeszcze sprawdze czy zaden kable nie jest przegryziony, a jutro postaram sie odpalic samochod z kabla.


Jestem tylko ciekaw co moglo byc przyczyna tak naglego rozyladowania akumulatora.

Może po prostu weź miernik w rekę i sprawdź? Sprawdź poziom elektrolitu a potem pod prostownik podłącz. Ile ma lat ten aku i jaka pojemność?
akumulator pewnie jest 1998, tak mi sie wydaje. I jest raczej standardowy, tj. 12V.

Poziomu elektrolitu nie sprawdze, bo nie mam tej cudownej pompki.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 04, 2006 16:06

ale zeby sprawdzic aku tym "miernikiem" musi on byc naladowany nie inaczej.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn wrz 04, 2006 17:00

Jestem tylko ciekaw co moglo byc przyczyna tak naglego rozyladowania akumulatora.
Po naładowaniu i odpaleniu auta zmierz ładowanie powinno być 13,7V - 14,5V. Jeśli jest dobre to sprawdź czy przy wyłączonym silniku coś nie "zżera" prądu.
stradi pisze:Cytat:
Może po prostu weź miernik w rekę i sprawdź? Sprawdź poziom elektrolitu a potem pod prostownik podłącz. Ile ma lat ten aku i jaka pojemność?


akumulator pewnie jest 1998, tak mi sie wydaje. I jest raczej standardowy, tj. 12V.
Dość stary już jest. Miał prawo klęknąć. Kolega Cię pytał o pojemność czyli ile ma Ah (amperogodzin)
stradi pisze:Poziomu elektrolitu nie sprawdze, bo nie mam tej cudownej pompki.
Tą "cudowną pompką" mierzy się gęstość elektrolitu a poziom uzupełnia się wodą destylowaną. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

stradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 22:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stradi » pn wrz 04, 2006 17:52

vwarek pisze:Kolega Cię pytał o pojemność czyli ile ma Ah (amperogodzin)
Dobrze, teraz rozumiem. Wydaje mi sie wiec ze ma 44 Ah (standardowa wartosc?)


vwarek pisze:Po naładowaniu i odpaleniu auta zmierz ładowanie powinno być 13,7V - 14,5V. Jeśli jest dobre to sprawdź czy przy wyłączonym silniku coś nie "zżera" prądu
rozumiem iz takowa operacja mam wykonac amperomierzem, tak? Bede musial pokombinowac, moze gdzies u mnie w instytucie cos takiego sie "wala" po katach.
vwarek pisze:Tą "cudowną pompką" mierzy się gęstość elektrolitu a poziom uzupełnia się wodą destylowaną.
Czlowiek cale zycie sie uczy :) . Rozumiem wiec ze ajk doleje odrobine to nic sie nie stanie.
dzikgtc pisze:potem pod prostownik podłącz
Ile powinno sie ladowac taki akumulator? 36h?

Pozdrawiam Kolegow!



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn wrz 04, 2006 18:11

stradi, Ośmioletni akumulator ma prawo być już do niczego. Co do sprawdzen ia to :gęstość elktrolitu sporo powie. Amperomierza nie szukaj - on nic nie da. Potrzebny jest voltomierz z opornikiem. Napięcie na aku bez obciążenia jest ok 12-12,5V, nawet na prawie padniętym.Ważne jest napięcie właśnie pod obciążeniem.
Ale niestety musisz brać pod uwagę wydatek.
44Ah w zasadzie wystarcza ( ja kupiłnym ciut większy-np 50Ah). ładuje się prądem o natężeniu 1/10 poj. przez 10h., czyli 4,4A / 10h ( może być 4-5). Natężenie powinno spadać w miarę ładowania.



greg

Post autor: greg » pn wrz 04, 2006 18:12

stradi pisze:Ile powinno sie ladowac taki akumulator? 36h
nie przesadzaj max 12



stradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 22:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: stradi » pn wrz 04, 2006 18:15

bodzio_j pisze:Ale niestety musisz brać pod uwagę wydatek.
to mnie niestety najmniej cieszy bo budzet to i tak mam mocno juz nadwyrezony.

No nic sprobuje go jakos podladowac, jak nic to nie da trzeba bedzie kupic nowy akumulator.



greg

Post autor: greg » pn wrz 04, 2006 18:25

stradi, i zapytaj w sklepie bo najczęściej jest tak że jak oddajesz aku to jest 30zł taniej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 298 gości