Posiadam VW golf 3 TDI 1995r.
Wszystko było wporządku do wczoraj. Jadąc autostradą wyprzedzałem tira (5 bieg ok 110km) przyspieszając zauwarzyłem spadek mocy(auto nie przyspieszało jak zawsze) i nagle przy ok 130km autko przestało przyspieszać i reagować na wciskanie gazu. Dopiero po puszczeniu całkowicie gazu i zchamowaniu silnikiem znowu powróciła reakcja na gaz. Dociągłem więc autko do 140km i znowu to samo.
Sprawdzałem jeszcze kilka razy i to samo piąty bieg i prędkości powyżej ok 110km i klapa(znaczny spadek mocy i przestaje przyspieszać).
Jeśli ktoś wie co zrobić lub spotkał się z czymś podobnym PROSZĘ O POMOC.
Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi
HCL
Problem z jazdą na 5-ce :(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Problem z jazdą na 5-ce :(
mysle ze to wina zaworka sterujacego turbina nie 5 tego begu.HCL pisze:Posiadam VW golf 3 TDI 1995r.
Wszystko było wporządku do wczoraj. Jadąc autostradą wyprzedzałem tira (5 bieg ok 110km) przyspieszając zauwarzyłem spadek mocy(auto nie przyspieszało jak zawsze) i nagle przy ok 130km autko przestało przyspieszać i reagować na wciskanie gazu. Dopiero po puszczeniu całkowicie gazu i zchamowaniu silnikiem znowu powróciła reakcja na gaz. Dociągłem więc autko do 140km i znowu to samo.
Sprawdzałem jeszcze kilka razy i to samo piąty bieg i prędkości powyżej ok 110km i klapa(znaczny spadek mocy i przestaje przyspieszać).
Jeśli ktoś wie co zrobić lub spotkał się z czymś podobnym PROSZĘ O POMOC.
Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi :)HCL
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=42025170
www.vrservice.pl
Notlauf, coś jest nie tak z czujnikami/urządzeniami wykonawczymi. Musisz zrobić diagnozę VAGiem dynamicznie. TDI to silnik sterowany elektronicznie, w przypadku wystapienia błedu w którymś z czujników lub urządzeń (N75, przepływomierz, itp) następuje przejście komputera sterującego pracą silnika w tryb awaryjny. Z reguły objawia się to utratą mocy, przez ograniczenie ciśnienia doładowania. Inną możliwością jest uszkodzenie mechaniczne - nieszczelność w układzie ciśnieniowym, zacięty wastegate itp. Tak czy siak, czeka Cię wizyta w dobrym warsztacie, dysponującym VAGiem i diagnoza poszczególnych podzespołów. Przeprowadza się ją dynamicznie (3000obr na 3 biegu) poprzez porównanie wartości mierzonych ze spodziewanymi. Jeśli któryś z parametrów odbiega od normy, oznacza to niesprawność danego urządzenia. Odradzam grzebanie na własną rękę, bo TDi to nie jest zwykły klekot i mozna nieźle namieszać
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Dzięki <b>Corvax</b> widzę, że znasz się na żeczy i napewno jeszcze zadam ci kilka pytań w przyszłości. Czytałem jeszcze inne twoje posty. Powiedz mi bo lubie bawić się sprzętem - gdzie można dorwać kabel do złącza serwisowego przy popielniczce (niewiem jak się to gniazdko nazywa ) i gdzie można dorwać jakieś oprogramowanie do przynajminiej oglądania parametrów (jak piszesz powyżej). Mam laptopa i z miłą chęcią pobawił bym się w coś takiego.
Z góry dziękuję za odp..
Z góry dziękuję za odp..
Polecam dwa fora, gdzie dowiesz się więcej na temat diagnozy i usterek.
Pierwsze to forum Mastersa
http://www.forum.tdi-tuning.pl/
jest tu sporo interesujących informacji i kilku guru od tdi, szczególnie jeśli chcesz zapodać wiruska.
Drugie to forum diagnostyczne
http://obd2.pl/forum/index.php
tu siedzi sporo fachowców od OBD2 (to właśnie typ złącza diagnostycznego), worto przeglądnąć, co do zadawania pytań na tym właśnie forum to radzę nabyć wpierw troszkę wiedzy, bo to forum dla diagnostów/mechaników i niechętnie odpowiadają dłubaczom , jednak jak skorzystasz z wyszukiwarki, możesz się wiele dowiedzieć. Znajdziesz tam tez soft nawet po polsku, który napisał jeden z uzytkowników. Sam interfejs do kupienia na allegro, jest tego od cholery, a który najlepszy, to nie wiem, bo ja swoje auto diagnozuje w warsztacie na oryginalnym VAGu.
Pierwsze to forum Mastersa
http://www.forum.tdi-tuning.pl/
jest tu sporo interesujących informacji i kilku guru od tdi, szczególnie jeśli chcesz zapodać wiruska.
Drugie to forum diagnostyczne
http://obd2.pl/forum/index.php
tu siedzi sporo fachowców od OBD2 (to właśnie typ złącza diagnostycznego), worto przeglądnąć, co do zadawania pytań na tym właśnie forum to radzę nabyć wpierw troszkę wiedzy, bo to forum dla diagnostów/mechaników i niechętnie odpowiadają dłubaczom , jednak jak skorzystasz z wyszukiwarki, możesz się wiele dowiedzieć. Znajdziesz tam tez soft nawet po polsku, który napisał jeden z uzytkowników. Sam interfejs do kupienia na allegro, jest tego od cholery, a który najlepszy, to nie wiem, bo ja swoje auto diagnozuje w warsztacie na oryginalnym VAGu.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 291 gości