mk4 problem z zamkiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tycu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 11:47
Lokalizacja: Polska

mk4 problem z zamkiem

Post autor: tycu » sob wrz 02, 2006 16:01

Mam problem chyba z zamkiem od przednich drzwi kierowcy. Gdy wysiadam z auta to nie zapala mi sie
lampka wewnętrzna w samochodzie, nie świeci obramówka drzwi oraz nie ma ostrzezenia ze mam zapalone
swiatla postojowe kiedy wychodze z auta i kluczyków nie ma w stacyjce. Czy mam racje ze to wina
popsutego mechanizmu zamka ?? Jeżeli tak to skad moglbym wziasc ten mechanizm. A może ma ktoś coś takiego na sprzedaż??
Bardzo prosze o pomoc



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 02, 2006 18:31

dokladnie jest tak jak myslisz
uszkodzona krancowka zamka i niestety jest to czesc nierozbieralna
w ASO za taki zamek placilem 200zl z gwarancją na 2 lata



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 02, 2006 21:35

Widzę, że jesteś tu nowy i szukajka jeszcze dla Ciebie obca.
Siadłem i znalazłem CI coś takiego, co pisał inny użytkownik o takim problemie- kopiuję to:

"PROBLEM ROZWIĄZANY

Uszkodzona dioda !!

Jednoczesnie chcialem sie podzielic spozrzezeniami, jako, ze troche znam sie na elekronice, otóz:

Uzyta dioda w plastikowej obudowie to typowa dioda prostownicza typu 1N4001.
wytzrymuje prad max 1A. Czyli zarówkę 12 W. Jako, ze zarowka uzyta w oswietleniu kabiny jest slabsza (o ile pamietam 5 W) teoretycznie wszytko ok. Ale zarowka przy wlaczeniu, przez ulamek sekundy, zanim jeszcze wlokno zarowki jest zimne pobiera kilka, kilkanascie rzy wiecej.czyli taka zarowka 5 W moze przez ulamek sekundy pobierac nawet 3-5 A !! I dlatego siada....

Uwazam, to za fuszerkę Volkswagena w MK4.

Wstawilem samodzielnie diode typu BYP680, ktora tym sie rozni, ze wytrzmuje 5 A pracy ciąglej. I jestem pewien ze nie przepali sie !!!

Szkoda wydawac 45 zł na oryginal !!!

Jesli to mozliwe to prosilbym nmoderatora o wystawienie tej wiadomosci, bo uwazam to za cenna informacje )

POZDRAWIAM WSZYSTKICH I DZIEKUJE ZA POMOC !


Przez diodę płynie prąd 2,2 Amper. Wynika on ztego, ze przy otwarciu drzwi kierowcy palą sie trzy żarówki na pofitówce, plus w drwiach ostrzegawcze. W sumie 5 żarówek !!
A dioda uzyta w oryginale, czyli 1N4001 wytrymuje prąd 1 Amper.

NIC DZIWNEGO, ZE SIE SZYBKO PRZEPALA.
Przestrzegam wszytskich przed wymianą w ASO.
Radze samemu, alebo z pomoca elektonika ją wymienic na jakis mocniejszy typ, np tak jak ja na BYP680 (5 amper)".

"Dioda jest zamonotowana w plastikowej obudowie- taki prostopadloscian o wymiarach 1cmx1 cmx8cm. Cala wiazka kabli jest owinieta tasma, wiec musisz na wiazce kabli szukac zgrubienia- to bedzie tam. Mnie wiecej po srodku drzwi jak zdejmiesz tapicerkę."

Miejmy nadzieję, że to tylko ta pierdóła ;)



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz wrz 03, 2006 13:45

Grzesiekk1982, gdybys sam lepiej poszukal to dowiedzialbys sie ze przy uszkodzonej diodzie piszczek od swiateł działa



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz wrz 03, 2006 20:47

tycu ja mam ten sam problem, tyle że u mnie jeszcze czasami łaczy. Zależy to od temperatury, ogólnie im cieplej tym rzadziej kontaktuje. Ostatnio odkryłem, że jak nie zapalą się światełka w środku to jak stuknę w okolicach zamka przy otwartych drzwiach, bo chodzi mi o miejsce gdzie masz to wcięcie w drzwiach gdzie wchodzi ta klamra ze słupka, to zaskoczy. Narazie mi to strasznie nie przeszkadza, poza tym idą zimniejsze dni, więc powinno częściej łapać. :bajer: Jak się całkiem zepsuje to tylko wymiana zamka pomaga. Trochę to spartolili, no ale cóż, musimy z tym żyć. :helm:



tycu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 11:47
Lokalizacja: Polska

mk4 problem z zamkiem

Post autor: tycu » pn wrz 04, 2006 08:38

jajko, ale u mnie w ogóle nie działa, nawet jak cos tam pomajstruję przy zamku....nic, kompletnie. Czyli w ASO kosztuje to ok 200 PLN. hmmm trochę dużo.
A czy orientuje się ktoś czy można gdzieś kupić tą część na szrocie i czy to będzie dzialać ??



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn wrz 04, 2006 15:07

kupisz na szrocie i za jakis czas bedziesz mial to samo albo odrazu kupisz z padnietą krancówką i kase tylko niepotrzebnie wydasz
kupisz nówke to bedziesz mial spokuj przynajmniej pare ladnych lat ale to Twoja decyzja



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości