[mk3] Niebieski dym (ciąg dalszy...)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Niebieski dym (ciąg dalszy...)
Mój Golfik zaczął ostatnio chlać ogromne ilości oleju (Mobil1 Full-syntetyk 0W-40). Wychodzi jakiś litr na 800 km. Powyżej 2000 obrotów zaczyna kopcić na niebiesko (pali olej). Mimo to przyśpieszenie jest wręcz znakomite (ale jaką barierę dymną zostawiam to szkoda słów...)
Ponieważ przyśpieszenie jest naprawdę dobre mechanik wykluczył pierścienie. Wykluczył je też przez to, że samochód się nie dławi, ani nie kopci na jałowym biegu.
Stwierdził tylko, że to jest wina uszczelniaczy zaworowych i oleju (Dla mnie tylko i wyłącznie pół-syntetyk). Jutro mam zamiar to wszystko wymienić, ale już dziś się bardzo martwie - czy aby to wystarczy, żeby chociaż tego oleju tyle nie ubywało?
Silnik to AAZ 1.9 GTD z 1992. Przebieg na liczniku to 200 tyś km. Raczej nie kręcony, bo udokumentowany w ASO.
Ponieważ przyśpieszenie jest naprawdę dobre mechanik wykluczył pierścienie. Wykluczył je też przez to, że samochód się nie dławi, ani nie kopci na jałowym biegu.
Stwierdził tylko, że to jest wina uszczelniaczy zaworowych i oleju (Dla mnie tylko i wyłącznie pół-syntetyk). Jutro mam zamiar to wszystko wymienić, ale już dziś się bardzo martwie - czy aby to wystarczy, żeby chociaż tego oleju tyle nie ubywało?
Silnik to AAZ 1.9 GTD z 1992. Przebieg na liczniku to 200 tyś km. Raczej nie kręcony, bo udokumentowany w ASO.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niestety jest tylko szansa że mechanik ma rację. Moga być zdarte pierścienie olejowe zgarniające, ale szansa jest więc warto najpierw zmienić same uszczelniacze, zwłaszcza że to się robi bez ścigania głowicy i nie jest drogie. a może akurat starczyć.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- zamioculcas
- Użytkownik
- Posty: 253
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
DOKŁADNIE !!zamioculcas pisze:0w40 to się leje do nowych samochodów
Optymalne rozwiązanie to 10W40 dla dieselka z turbinką
Proponuję zalać coś gęstszego i zobaczyć jak wygląda praca silnika
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 14:43 ]
A to czasem nie turbina Ci przepuszcza ?? Turbo się załącza w okolicy właśnie 2000 obr. i może to właśnie ono zasysa olej z silnika ?? Jak z osiągami ??untaztood pisze:Kaplica...
Dostałem się do uszczelniaczy, a te prawie jak nowe Wymieniłem je mimo wszystko, olej też (na pół syntetyk) i dalej mi kopci ...
Do tego teraz na niskich obrotach wszystko mi drży w samochodzie, a bieg jałowy ma średnio 1000 ob/m... (bez ssania)... co to może być?
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Moze to byc zapieczony lub pekniety pierscien na tloku jednego (oby) cylindra.
[ Dodano: 05 Wrz 2006 15:07 ]
[ Dodano: 05 Wrz 2006 15:07 ]
Turbo nie zalacza sie przy 2000, turbo pracuje caly czas, jednak kolo 2000 osiaga odpowiednie obroty. Jezeli poleci uszczelniacz walka turbo, to leje olej caly czas i caly czas kopci.Razal pisze:Turbo się załącza w okolicy właśnie 2000 obr
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 22:55
- Lokalizacja: Wawka-Mokotow
- Kontakt:
witam ja mam golfa II GTD io mi caly czas na taki niebieski dym kopci czy bieg jalowy czy jade a jak wdepne slysz eturbo itd to wogole zaslona dymna za mna jak myslicie co to jest pierscienie?? czy np przez turbo tez moze kopcic caly zcas nawet jak sie nie jedzie??
[url=http://www.vwgolf.waw.pl/][img]http://www.vwgolf.waw.pl/forum/images/signatures/145162113047f9bd04c3864.gif[/img][/url]
A może wez pod uwage, że silnik już jest na wyczerpaniu i jego dni są policzone?untaztood pisze:Kaplica...
Dostałem się do uszczelniaczy, a te prawie jak nowe Wymieniłem je mimo wszystko, olej też (na pół syntetyk) i dalej mi kopci ...
Do tego teraz na niskich obrotach wszystko mi drży w samochodzie, a bieg jałowy ma średnio 1000 ob/m... (bez ssania)... co to może być?
I aby się tego dowiedzieć trzeba silniczkowi zrobić diagnostykę od pomiaru ciśnienia zaczynając z próbą alejową oczywiścieWilQ pisze:A może wez pod uwage, że silnik już jest na wyczerpaniu i jego dni są policzone?
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 21:03 ]
I to też warto sprawdzić , no i faktycznie zmień już ten olej z tego syntetykaRazal pisze:A to czasem nie turbina Ci przepuszcza ??
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Wracając do tematu jestem już po wszystkim. Spełniły się najgorsze sny - pierścieni nie było już praktycznie wogóle, cylindry "wypaczone", zawory w fatalnym stanie.
Cud, że ten samochód wogóle jeździł.
Teraz mam nowe tłoki, nowe cylindry, szlif całkowity głowicy, testy na szczelność i wszystko chodzi cacy
Cud, że ten samochód wogóle jeździł.
Teraz mam nowe tłoki, nowe cylindry, szlif całkowity głowicy, testy na szczelność i wszystko chodzi cacy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 400 gości