[mk1 cabrio] hałasy łożyska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

[mk1 cabrio] hałasy łożyska

Post autor: Łuki » pt wrz 01, 2006 10:21

jak w temacie
po sprowadzeniu auta (październik 2005), wymieniłem łożyska z tyłu w bębnach, bo miały niekiepski luz. Do sierpnia 2006 było wszystko ok, ale nagle zaczeły sie ostre hałasy, dokręciłem łożyska bo miały znów luz, ale to nie pomagało. Poszątkowo zmieniłem koła osiami (nowe opony, około 3-4 tysięcy). Wczoraj zwaliłem bębny i z lewej strony, wewnętrzne łożysko było brązowe, więc od razu wymieniłem (komplet). Z prawej nie hałasowało, więc oglądnąłem i złożyłem. Po jeździe próbnej... mam dalej to samo ! Łożysko co prawda inaczej, ale dalej hałasuje.
Co sie dzieje? sprzedali rozwalone? to raczej nie możliwe, może jest jakiś patent na to? spróbować jeszcze raz wyregulować ? Łożysko oczywiście wymienione wraz z bieżniami, łożyska firmy Ruville, dobrze wyregulowane, kręci sie OK na podniesionym aucie.
Na chwile obecną nie wiem już nic, pytałem u mnie w pracy (serwis MB) i też wszyscy uważają, że to dziwne bardzo i założył na próbe ewentualnie inne koła, ale dźwięk na tamtych łożyskach i na tych jest inny, więc koła raczej chyba odpadają. Pomocy ! ! !



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 11:04

Na podniesionym też słychać szum?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt wrz 01, 2006 11:23

nie, ale najbardziej słychać jest przy prędkości 60-80km/h, a tak szybko to kołem nie zakręce :) powyżej tej prędkości i poniżej, tego nie ma



greg

Post autor: greg » pt wrz 01, 2006 11:58

Łuki, to mogą nie być łożyska tylko opony - podmień opony na inne i wtedy sprawdź



PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » pt wrz 01, 2006 11:58

Może za mało smaru dali ci przy wymianie albo jeśli to nie łożyska może hamulce ci obcierają


[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt wrz 01, 2006 12:14

koła zmieniałem i nic
smaru jest OK, sam zmieniałem :)
hamulce przy 60-80? nie, bo przy wyższej prędkości też by to było
dalej szukam pomocy



greg

Post autor: greg » pt wrz 01, 2006 12:52

zdjąłeś oba bębny. NA jednym z nich był problem - zmieniłeś 1 łożysko czy oba? Po drugi - skoro na jednej stronie jest problem to może na drugiej jest to samo tylko nie zmieniło zabarwienia (zmiana zabarwienia to może być przegrzanie - za mocno dociągniete łożyska)



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt wrz 01, 2006 13:31

napisałem powyżej, że wymieniłem komplet. Na drugiej stronie jest ok, cisza i wszystko OK, nie promieniuje i nie hałasuje.



Awatar użytkownika
cabriofun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: cabriofun » pt wrz 01, 2006 13:54

dziwna sprawa ja też niedawno wymieniałem łożyska bo tak buczały przy 60-80 pózniej predkość buczenia wzrosła do 120 ale jak wymieniłem włśnie na ruville to jak ręką odioł od tej wymiany zrobiłem 2500 i jest super, nie wydaje mi sie ze to łożyska a czy tam wszystko masz proste ??może coś idzie nie centrycznie i zużywa ci łożyska ??


cabrio fun

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 13:58

Skoro masz cabrio. to może dach nie domknięty :hehe:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt wrz 01, 2006 14:07

wszystko proste :(
tak... to napewno wina dachu... sprawa poważna, a takie głupie teksty...



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 14:12

Sorry :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

greg

Post autor: greg » pt wrz 01, 2006 15:11

Łuki, no to nie masz wyboru - kup SKF i wymień po raz drugi - skoro wyje to trza wymienić i koniec.

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 3:12 pm ]
tylko nie dociągnij za mocno..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 373 gości