(mk3) problem z podpieciem magicara 440 i centralnego pneuma

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michal_777
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt lis 15, 2005 20:52
Lokalizacja: Pilzno
Kontakt:

(mk3) problem z podpieciem magicara 440 i centralnego pneuma

Post autor: michal_777 » pt wrz 01, 2006 13:16

Witam forumowiczów, odrazu mowie iz szukalem ale nie znalazlem dokladnej odp. Podlączam wlas\nie alarm magicar 440 do mojego mk3 i wszystko ladnie podlaczylem tylko mam problem z centralnym pneumatycznym. Podlaczyle mtak jak w instrukcji ktora dostalem i nie dziala :(( tzn. czarny i niebieski kabel razem spiete, pomaranczowy i rózowy to zasilanie a zielony i baily wpiete do szarego i zielonego kabelka w tej kostce co idzie z drzwi kierowcy. jak zamykam pilotem to alarm sie zalacza ale drzwi nie zamyka a jak otwieram to alarm wylacza a drzwqi chyba probuje otworzyc bo slychac pompke... i jeszcz ejadno jaki impuls ma bys ustawiony na zamykanie??? 1 impuls czy 3 sek??? jak dam 3 sek to otwiera mi troszke wszystkie szyby?? czy to normalne??? z góry dziekuje za odp i przepraszam za kolejny temat o magicar 440



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pt wrz 01, 2006 13:39

Nie widziałem tej instrukcji, ale ja jak motowałem sobie alarm to nie brałem pod uwagę zaleceń producenta alarmu co do podłączenia do centralnego pneumatycznego, bo działo mi się dokładnie to samo co Tobie. W tej instrukcji nie ma podłączeń do innych aut, których centralny jest wyzwalany dwoma plusami?? do pneumatyka musi byc dłuższy czas impulsu: ja mam jeden impuls 3,5 sec. Ustaw jak piszesz na 3 sec. Pozdr



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt wrz 01, 2006 13:48

Stroosiu pisze:do pneumatyka musi byc dłuższy czas impulsu: ja mam jeden impuls 3,5 sec. Ustaw jak piszesz na 3 sec. Pozdr
Co Ty opowiadasz ? Po co 3 sekundy ? Jak otwierasz kluczykiem to tez go trzymasz 3 sekundy ? W Mk3 jest taka centralka pneumatycznego zamka ze wystarczy tylko impuls na ulamek sekundy. Jak dasz wiecej to sie beda szyby otwierac. Logiczne chyba...



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pt wrz 01, 2006 14:07

inek01, Bo jak miałem 0,8s to się nie otwierał. Z resztą w instrukcjach od alarmów jest napisane, że tam gdzie zamek pneumatyczny powinien być dłuższy czas impulsu. A szyby i tak nie powinny się otwierać, bo jest sterownik odłączony przy otwieraniu, tak samo jak szyberdach nie ma prawa się otworzyć. Tak mi się wydaje. Mam impuls 3,5 sec. bo mam chciałem, aby mi się szyber domykał przy włączaniu alarmu.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt wrz 01, 2006 14:13

Stroosiu pisze:A szyby i tak nie powinny się otwierać, bo jest sterownik odłączony przy otwieraniu, tak samo jak szyberdach nie ma prawa się otworzyć. Tak mi się wydaje
Po pierwsze szyberdach sie nie otworzy nawet kluczykiem. Mozna go tylko domknac.
Szyby beda sie otwierac troche jak bedzie za dlugi impuls. Przeciez tak to jest skonstruowane zeby sie otwieraly :bajer: Przytrzymujac dluzej kluczyk szyby sie opuszczaja. Tak samo bedzie w przypadku sterowania pilotem jesli bedzie za dlugi impuls.

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 14:16 ]
Stroosiu pisze:Mam impuls 3,5 sec. bo mam chciałem, aby mi się szyber domykał przy włączaniu alarmu.
BTW Ciekawe jak Ci sie zamyka przez te 3,5 s jak jest np calkowicie oduniety ;)



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pt wrz 01, 2006 14:21

Aha, dzięki za wytłumaczenie :pub: Ale w przypdaku mojego alarmu nie mogę ustawić sobie dwóch różnych czasów na otiweranie i zamykanie:( Taki już mam. Po prostu piszę jak mam poustawiane. Masz rację, całkowicie otwarty zamknie się do połowy, może trochę więcej, ale uchylony zamyka się świetnie. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt wrz 01, 2006 19:37

inek01 pisze:Co Ty opowiadasz ? Po co 3 sekundy ?
Właśnie 3! Przy krótszym nie działa central jak należy. I nie ma problemu otwierania szyb. Tak mam ustawione u siebie i tak ustawiam w alarmach które montuję.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt wrz 01, 2006 19:40

dragon5555 pisze:
inek01 pisze:Co Ty opowiadasz ? Po co 3 sekundy ?
Właśnie 3! Przy krótszym nie działa central jak należy. I nie ma problemu otwierania szyb. Tak mam ustawione u siebie i tak ustawiam w alarmach które montuję.
Tak ? To wytlumacz mi w takim razie dlaczego przy otwieraniu kluczykiem wystarczy tylko przekrecic kluczykiem o 45 st. na ulamek sekundy i juz central otwiera ? Jaka wiec roznica czy podasz + na kabellek np open przekrecajac kluczyk, czy zrobi to sterownik ?

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 19:42 ]
Analogicznie do tego. Jak moga sie szyby troche nie otworzyc jesli przytrzymujac kluczyk 3 sekundy otworza sie troche ?



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt wrz 01, 2006 19:46

inek01 pisze:Tak ? To wytlumacz mi w takim razie dlaczego przy otwieraniu kluczykiem wystarczy tylko przekrecic kluczykiem o 45 st. na ulamek sekundy i juz central otwiera ? Jaka wiec roznica czy podasz + na kabellek np open przekrecajac kluczyk, czy zrobi to sterownik ?

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 19:42 ]
Analogicznie do tego. Jak moga sie szyby troche nie otworzyc jesli przytrzymujac kluczyk 3 sekundy otworza sie troche ?
Nie wytłumaczę tego bo nie wiem dlaczego tak jest, nie zagłębiałem się w schematy. Wiem z autopsji tylko to że przy impulsie jednosekundowym jest taki objaw że po otwarciu auta z pilota i natychmiastowym jego zamknięciu central zamknie się i natychmiast otworzy, natomiast przy impulsie 3 sek wszystko jest ok, także z funkcją komfort.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 01, 2006 20:53

zaraz to opiszę

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 8:59 pm ]
Po pierwsze źle masz podłączenie kabli sterujących CZ. Schemat w tym względzie jest do kitu. Alarm nie podaje właśnego prądu na kable sterujące, te 5 kabli to po prostu wyjścia 2 przekaźników które są wewntarz. Pokazałem na obrazku.
Możesz zrobic np. tak : niebieski podłączasz do minusa (masy). Wtedy na pomarańczowym dostaniesz masowy sygnał na otwieranie i podłączasz go do zielonego w drzwiach. Do zamykania CZ łącznie z domykaniem szyb wykorzystasz 3 kanał poprzez przekaźnik (przerzutnik-znajdziesz schemat na forum).

Albo Zielony i niebieski do masy, a wtedy masz na różowym masz sygnał zamykania a na pomarańczowym na otwieranie (lub na odwóret nale chyba tak jak napisałem - dojdziesz doświadczalnie.


Po drugie wystarczy 1 impuls 1 sekundowy do centralnego zamka, tyle że czas wbrew temu co piszesz możesz ustawiać na 1 lub 3 sekundy lub dwa impulsy na otwieranie - to jest piąta funkcja masz opisane w instrukcji jak to ustawić.

Po trzecie uchylanie szyb niestety występuje ale tylko jeśli zaraz po uzbrojeniu alarmu ponownie go rozbroisz. Jeśli upłynie ok 10 sekund to uchylania już niema - tak już działa funkcja komfort w MK3.
Tak to wygląda w środku z tymi przekaźnikami.
Obrazek

[ Dodano: Pią Wrz 01, 2006 9:04 pm ]
Ważne jest to że otwieranie i CZ i szyb jest sterowane jednym kablem zielonym w drzwiach a zamykanie CZ oraz szyb i dachu realizowane jest kablem szarym w drzwiach. Tylko czas impulsu krótki powoduje że działa tylko CZ, a długi, że po zamknięciu lub otwarciu CZ działają szyby i w przypadku zamykania róenież dach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt wrz 01, 2006 22:00

Paweł Marek pisze:Po drugie wystarczy 1 impuls 1 sekundowy do centralnego zamka
Paweł Marek, czyli mialem racje tak ?



michal_777
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: wt lis 15, 2005 20:52
Lokalizacja: Pilzno
Kontakt:

Post autor: michal_777 » sob wrz 02, 2006 09:08

Dziekuje wszystkim za slowa pomocy( niestety nie moglem ich przeczytak bo cos mi forum niechcialo chodzic :( ) poradzile msobiesam metadą prób i błędów. A d;a wszystkich którzy plamnuja zakładac magicara to centranly pneumatyczny ma byc podlaczony tak : dokabelków różowego i pomarańczowego podpinac +
Kable biały i czarny zostawic nie podłączone. kabel niebieski i zielony podpiac do kabli odpowaidajacych ze sterowaniecentralnym w aucie ( szary i zielony wychodzacy z drzwi kierowcy) Jeden t ootwieranie a 2 zamykanie, nie pamietam ktor yto ktory ale t ojuz latwo mozan sprawdzic. I oczywiscie ma bys ustawiony w alarmie 1 IMPULS a nie 3 sek bo bedzie odsuwalo troszke szyby jak ktos ma komford. To podlacznie jes tna100 % pewne i nie ma zadnych "skutków ubocznych" jak wlaczanie siepompki centrala przy wtlaczeniu zaplonu itp chodzi tylk owtedy gdy zamykamy badz otwieramy z pilota.

Mam jeszcze jedno pytanko: Mam czujnik ultradziwekowy i on m iniedziala( jak zostawie wlaczone radio np i wlaczxe alarm to powinienalarmowac a nic nie robi) Mam go podlaczonegowedlug instrukcji ale podejrzewam ze pewno trzebato inaczej i tu moje pyt. Wychodza z niego 3 kabelki, 1 to + 2 - a 3 to wzbudzenie alarmu na ktorym pojawia sie impuls w momencie wzbydzenia Dobrze to rozumiem??? Wie ktos moze ktory z tych kabli jest do + do- a ktory to ten wzbudzajacy??? Pozdrawiam wszystkich..

Ps. Oczywiscie daje plusa osaba ktore sie zainteresowaly moim problemem i chcialy pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 413 gości