[MK2] kłęby niebieskiego dymu...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

[MK2] kłęby niebieskiego dymu...

Post autor: ck » śr sie 30, 2006 06:28

...zauważyłem ostatnio,że jak jechałem dwupasmówką ok.120km/h to z rury wydobywał sie niebieski dym i to dość sporo.Wygląda na to i raczej napewno,że spala olej,tylko teraz pytanie którędy,czy przez pierścienie,czy zawory.Rano jak odpalam to raczej nie kopci tylko wtedy jak wejdę na wyzsze obroty(ponad.3000obr.,tak mi sie wydaje,bo nie mam obrotka)choc nie zawsze i raczej na wyższych biegach.Spala oleju ok.0,4l/1000km.Jaką diagnoze byście postawili?
Ostatnio zmieniony ndz paź 22, 2006 13:06 przez ck, łącznie zmieniany 1 raz.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr sie 30, 2006 08:54

ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku.
jedyna chyba metodą na wykluczenie pierścieni jest pomiar ciśnienia na cylindrach choć to też nie zawsze bo moze nie mieć ciśnienia z innych powodów nie koniecznie z powodu pierścieni.
Powiem tak koszt uszczelniaczy zaworowych jest nieduży a jak już sobie sam potrafisz zrobić to w ogóle tyle co materiał. Cena uszczelniacza to ok.1-2zł za sztuke a więc około 15 złoty za wszystkie i do tego uszczelka pod pokrywe no chyba ze miałes zmienianą.
Takie moje zdanie :)
pozdro!



greg

Post autor: greg » śr sie 30, 2006 09:52

kawowy19 pisze:ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku
raczej nie - kopciłby przy uruchomieniu. Skoro kopci przy wyższych obrotavh a raczej jest to bardziej zauważalen to stawiam jednak na pierścienie (no bo turbo nie masz). Z tym że jeżeli by już doszło do wymiany to i tak zrzucasz głowicę a wtedy można uszczelniacze profilaktycznie wymienić



Awatar użytkownika
Ivanhoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 07, 2005 20:34
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Ivanhoe » śr sie 30, 2006 10:45

Witam. Też obstawiałbym, że to uszczelniacze i od tego bym zaczął, bo koszt jak wcześniej napisano jest naprawdę niewielki. Aczkolwiek trudno jest postawić jednoznaczną i trafną diagnozę. U mnie też kopcił zarówno po odpaleniu na zimnym silniku jak na rozgrzanym w trakcie jazdy. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » śr sie 30, 2006 11:01

Ja też obstawiałbym uszczelniacze.
Mi też brał troche oleju i kopcił przy odpaleniu po dłuższym postoju, niedawno wymieniałem uszczelke pod glowicą (przedmuchy) i przy okazji wymieniłem uszczelniacze - niektóre przy wyjmowaniu pokruszyły sie - przebieg 240kkm.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt wrz 01, 2006 10:24

Na uszczelniaczach mam zrobione ok.90 000km,wymieniałem jak uszczelka pod głowicą mi poszła.Jesli były by to pierścienie to by przy -18 nie palił.Co wy na to?



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » pt wrz 01, 2006 10:50

ck, jak na zimno nie kopci to raczej nie uszczelniacze. Ja bym stawiał na pierścienie.


Frakcja Proud Member

greg

Post autor: greg » pt wrz 01, 2006 10:55

ck pisze:Jesli były by to pierścienie to by przy -18 nie palił
nieprawda - u mnie w mk2 było tak ze cisnienie do kitu - pierścionki jak włosy - dopiero jak na jednym cylindrze pękły i zaczął kulawo chodzić to rozebrałem. A palił nawet przy -20



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt wrz 01, 2006 11:42

a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?



greg

Post autor: greg » pt wrz 01, 2006 11:48

ck pisze:a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?
obajawem były skoki obrotów ja to nazwywałem "kulaniem" normalnie odczuwasz jak jedne cylinder ma problemy - ewentualnie - pomiar ciśnienia - na tym cylindrze będzie duża różnica ( u mnie było o 6)



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 11:53

Ale jak będzie uszkodzony, wytarty, zapieczony tylko olejowy to ciśnienie może być nienajgorsze, a blue dymek bedzie lecial :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt wrz 01, 2006 11:57

greg pisze:
ck pisze:a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?
obajawem były skoki obrotów ja to nazwywałem "kulaniem" normalnie odczuwasz jak jedne cylinder ma problemy - ewentualnie - pomiar ciśnienia - na tym cylindrze będzie duża różnica ( u mnie było o 6)
U mnie narazie nie ma żadnych skoków obrotów,ale może być wytarty lub mogą być.A ile do mojego tak orientacyjnie pierścionki by kosztowały?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 13:05

Katalog
Fabryka Pierścieni Tłokowych "PRIMA" S.A.
ul. Liściasta 17, 91 - 357 Łódź
Sklep
Numer telefonu 0-42 617 41 50
Numer faksu 0-42 650 72 10
E-mail sklep@fpt-prima.com.pl


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pt wrz 01, 2006 13:17

U mnie Jetta brała koło 0,5 litra oleju na 100. Silnik do remontu, a co najmniej do wymiany pierścieni. Kopcił na niebiesko jak nie wiem co, szczególnie jak się ostro gazu dało:( Jest prosty sposób na sprawdzenie, czy to pierścienie: tam znajdziesz móją podpowiedź: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#632498
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 477 gości