[MK3] Czy syncro działa do tyłu ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: newswen » śr lut 16, 2005 00:44

a czy to wogóle wazne gdzie lepiej chamuja a gdzie lepiej przyspieszaja???
producenci opon juz dobrze dbaja o to zeby bylo ok....
wiec zostawmy ten temat dla nich cio???????



Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: lemax » śr lut 16, 2005 01:24

Panowie zanim odpowiecie przeczytajcie zadane pytanie !!!!!!!! Załóżcie osobny post a propos opon a jak nie wiecie nic na temat syncro to nie piszcie, proste.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » śr lut 16, 2005 01:58

lemax pisze:Panowie zanim odpowiecie przeczytajcie zadane pytanie !!!!!!!! Załóżcie osobny post a propos opon a jak nie wiecie nic na temat syncro to nie piszcie, proste.
osobny watke dobry pomysl, a watek z oponami jest z nim powiazany, ktos sugerowal ze moze opony kierunkowe sa zle zalozone. A co do synchro jak pisali do tylu nie dziala i kropka. Jakis cisnieniowy zaworek go odcina przy wlaczeniu wsteka... proste


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zirael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 22:03
Lokalizacja: Praszka/opolskie
Kontakt:

Post autor: zirael » śr lut 16, 2005 08:20

Corvax pisze:Haldex to sprzęgło elektrohydrauliczne, wiskotyczne było w systemie Torsena, zresztą tu jest cały wykład:

http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... =9869#9869 :grin:
Masz racje. Ja znalazlem informacje o tym sprzegle tutaj:
http://zss.pl/~moto/fotografie/prace_dy ... aldex.html
i tym tytulem sie zasugerowalem. A poniewaz w moim Country jest zwykle sprzeglo wiskotyczne to dokladnie tego artykulu nie przeczytalem :p . Z opisu jasno wynika, ze pomimo stosowania przez autora pracy nazwy "sprzeglo wiskotyczne Haldex" mamy do czynienia ze sprzeglem elektrohydraulicznym a nie lepkosciowym. Dzieki za sprostowanie.
Pawel



Awatar użytkownika
malutki gti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt lis 05, 2004 23:37
Lokalizacja: >>>GLIWICE
Kontakt:

Post autor: malutki gti » śr lut 16, 2005 08:22

siemanko a ja bym sie chcial apropos dowiedziec cos na temat syncro mianowicie chodzi mi o to czy ono ciagnie na 4 kola caly czas bo jak sie slizgam na sniegu to slizga mi sie tylko przod a tyl stoi czyzbym mial cos popsute w syncro czy tak ma byc ????


UCZUCIA ZAGUBILEM UTRACILEM TO CO PIEKNE :(

Awatar użytkownika
zirael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 22:03
Lokalizacja: Praszka/opolskie
Kontakt:

Post autor: zirael » śr lut 16, 2005 14:14

malutki gti pisze:siemanko a ja bym sie chcial apropos dowiedziec cos na temat syncro mianowicie chodzi mi o to czy ono ciagnie na 4 kola caly czas bo jak sie slizgam na sniegu to slizga mi sie tylko przod a tyl stoi czyzbym mial cos popsute w syncro czy tak ma byc ????
Jesli na wstecznym to wszystko w porzadku - syncro na wstecznym nie dziala; jesli jednak przy jezdzie do przodu to masz chyba sprzeglo zepsute. Do przodu jesli nastapi uslizg przedniej osi to tylna dolacza sie automatycznie.
Pozdrawiam


Pawel
VW Golf mk2 Country
www.zirael.paralotnie.pl

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr lut 16, 2005 15:04

Jak depniesz gaz i zerwiesz przyczepność np. na lodzie to powinny ślizgać się wszystkie,
a wtedy auto jedzie jak chce i gdzie chce.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
malutki gti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt lis 05, 2004 23:37
Lokalizacja: >>>GLIWICE
Kontakt:

Post autor: malutki gti » śr lut 16, 2005 18:59

siemanko a co to moze byc nie halo bo ja deptam na lodzie jadac do przodu i slizgaja mi sie tylko przednie kola tyl stoi w miejscu co moze byc zepsute ?? z gory dziekuje



a tu kolega mowil ze jakies sprzeglo jest zepsute mozesz mi to jasniej wytlumaczyc jakie sprzego moze byc nie halo i jaki jest mniej wiecej koszt jego wymiany z gory dziekuje


UCZUCIA ZAGUBILEM UTRACILEM TO CO PIEKNE :(

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

syncro

Post autor: dychsm » śr lut 16, 2005 22:16

w moim mk3 syncro na wstecznym biegu załącza pierwsze tylne koła zresztą wystarczy włączyć wsteczny bieg i słychać jest włączenie tylnego napędu. Zapewniam że mam w pełni sprawny napęd no i na sprzęgle wiskotycznym. Pozdrawiam "fachowców"


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Awatar użytkownika
zirael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 22:03
Lokalizacja: Praszka/opolskie
Kontakt:

Post autor: zirael » śr lut 16, 2005 22:31

malutki gti pisze:siemanko a co to moze byc nie halo bo ja deptam na lodzie jadac do przodu i slizgaja mi sie tylko przednie kola tyl stoi w miejscu co moze byc zepsute ?? z gory dziekuje
a tu kolega mowil ze jakies sprzeglo jest zepsute mozesz mi to jasniej wytlumaczyc jakie sprzego moze byc nie halo i jaki jest mniej wiecej koszt jego wymiany z gory dziekuje
Pisalem o sprzegle wiskotycznym - to takie uzebrowane urzadzenie pomiedzy walem napedowym a tylnym mostem. Nowe niestety drogie - 1992 €, uzywane pewnie mozna taniej.
Moze to byc takze awaria wylacznika na skrzyni biegow, steruje on silownikem na tylnym moscie. Wejdz pod samochod i przy przekreconym kluczyku niech ktos przerzuca biegi, powinienes slyszec stuk elektromagnesu w silowniku pneumatycznym (taka czarna skrzyneczka na moscie). Jesli nic nie slychac, to zdejmij kabel zasilajacy i podlacz do niego zarowke, jak swieci, to musisz sprawdzic elektromagnes. Jesli dziala elektromagnes, to musisz sprawdzic silownik.
zapalasz samochod i znowu ktos przerzuca biegi, teraz powinno byc slychac oprocz elektromagnesu rowniez silownik. Jesli nie dziala to sprawdz przewody pneumatyczne, jesli wszystko dziala to niestety moze to byc sprzeglo.
Pozdrawiam


Pawel
VW Golf mk2 Country
www.zirael.paralotnie.pl

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

syncro

Post autor: dychsm » śr lut 16, 2005 22:37

Dobra porada!!!
Używka sprzęgła około 400-700 w zależności od stanu.

Sprawdź czy światła cofania zapalają się przy włączaniu biegu wstecznego bo u mnie to jest na jednym obwodzie razem z włącznikiem na tylnej osi


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Awatar użytkownika
zirael
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 22:03
Lokalizacja: Praszka/opolskie
Kontakt:

Re: syncro

Post autor: zirael » czw lut 17, 2005 08:00

dychsm pisze:w moim mk3 syncro na wstecznym biegu załącza pierwsze tylne koła zresztą wystarczy włączyć wsteczny bieg i słychać jest włączenie tylnego napędu. Zapewniam że mam w pełni sprawny napęd no i na sprzęgle wiskotycznym. Pozdrawiam "fachowców"
No to nie jest to syncro ze sprzeglem wiskotycznym. Przy takim sprzegle nie ma mozliwosci aby zalaczyl sie tylny naped jesli nie nastapi uslizg przedniej osi - sprzeglo wiskotyczne dziala dopiero wtedy gdy nastapi ROZNICA predkosci obrotowej na wale napedzajacym i odbiorczym wiec MUSZA byc napedzane obie osie i tylko w przypadku uslizgu jednej zalaczy sie naped na druga, jesli nie nastapi uslizg to druga os NIE JEST napedzana. Dlatego nie ma mozliwosci aby wlaczyl ci sie pierwszy tylny naped poniewaz stale napedzana jest os przednia i dopiero w razie uslizgu sprzeglo zalacza tylna. Poza tym w vw z napedem syncro jest stosowane tz. wolne kolo, ktory to uklad powoduje, ze naped NIE DZIALA na wstecznym. Dopieo w samochodach ze sprzeglem Haldex naped dziala w obie strony. Ale to dopiero w golfach zdaje sie od 1999 r i nazywaja sie wtedy nie syncro tylko 4motion.
A co do tych swiatel cofania to niekoniecznie. U mnie naped dziala poprawnie a swiatla cofania nie swieca. Szukam schematu instalacji elektrycznej ale opornie to idzie (do vw2 country lub w ostatecznosci syncro).
Pozdrawiam
"fachowiec" ;)


Pawel
VW Golf mk2 Country
www.zirael.paralotnie.pl

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

syncro

Post autor: dychsm » czw lut 17, 2005 08:29

sam piszesz że na tylnym moście jest włącznik napędu...... a teraz że czegoś takiego niema??
w haldexie jest wiecej elektroniki, ale u mnie przy sprzęgle wiskotycznym tył jest załączany automatycznie podczas wrzucania biegu wstecznego (dzięki właśnie urządzonku na tynej osi)


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » czw lut 17, 2005 09:42

A ja dodam coś bardziej realnego.
Pewnego razu troszkę przesadziłem z gazem i rozerwałem przedni prawy przegub (aż się kulki potoczyły- HeHe).
Ten kto wie jak działa dyfer wie, że powinienem stanąć a mając syncro pojechałem se dalej jakby nigdy nic tylko na "tyle". I tu zaznaczam o cofaniu można było zapomnieć, bo próbowałem.
I ten ciekawy przypadek powinien dokładnie zobrazować laikom jak działa syncro.
Pozdrawiam.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości