Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku 1.6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku 1.6
Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku
prawidlowa optymalna temperatura pracy silnika to okolice 90 stopni. Zadne 70 ani takie tam. Swiadczy o tym chociazby temperatura otwarcia termostatu, w 1,6 i 1,8 85 stopni wiec jak widac 70 stopni to za malo, w takiej temperaturze silnik jest jeszcxze troche niedogrzany. Ale 100 stopni to chyba w lecie masz? dobrze mysle? bo w takich jak teraz warunkach no to chyba ze przy ostrym butowaniu.... 90 stopni i kropka... Jeszcze jeden dowod- temperatura wlaczenia wiatraka 93-98 stopni. Wszystkie dane z ksiazki...Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke
IMHO przy rozgrzanym silniku dodajac gazu plyn na 100% bedzie wywalalo. Jest to przeciez uklad cisnieniowy a dodatkowo wciskajac gaz pompujemy go pompa wody. Ja nie polecam takiego experymenta. Co do zapowietrzenia to po przewodach widac, jak sie napompuja jak balony, sa twarde strasznie to zapowietrzony...Krzylu pisze:odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
Dokladnie jest tak i u mnie Najczesciej temp. wrzasta gdy przetrzymam autko na sprzegle. Dmuchawa pomagaCoX pisze:Ja mam ABU i normalnie w jeździe mam tą kreskę na 90 albo troszke za 90. Niekiedy chodzi nawet na ponad 100st ale dmuchawa włącza się i jest OK...
[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki
- bryszard
- Mały gagatek
- Posty: 130
- Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku
Masz idealną temperature.Nie rób nic na nowym termostacie pisze temp otwarcia 87stop.Masz ideał książkowy nie ruszaj nic jak tylko załącza wentylator O.K.Po ci jakaś uszczelka pod głowicą.Chciałby m mieć taką tem.wymieniłem termostat i max 80 przy obecnych warunkach i nie moze wejsc na 90Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości