Problem z Trubinka w MKII GTD cos nie tak0 Turbina Umarła ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gacor!

Problem z Trubinka w MKII GTD cos nie tak0 Turbina Umarła ?

Post autor: Gacor! » pn lut 14, 2005 01:50

Witam mam Golfowca II - 1.6 GTD
Ale cos nie ma mocy jak sie okazuje turbinka albo nie działa jak nalezy albo zapomniała działac. Mam Samochód od niedawna bardzo sie na tych rzeczach nie znam jeszcze ale jak dam mu po garach to nie czuc tog ze sie zapodaje jakas turbinka pzoatym jak dodaje gazu i scisne tego weza do turbinki co leci to nei czuc ze cos tam leci wogóle ;/ Czy to znak ze trzeba wymeinic Trubinke ? ile takowa kosztuje Mówie o uzywanej na nowa nei mam kasy. a Moze jest cos co sie wypieło czy cos i dlateog nie działa turbina ? jak myslicie Pomóżcie. Jak nie to odkładam na trubinke. Dzieki za pomoc



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » pn lut 14, 2005 21:55

Ja dałem turbinę do regeneracji. 800 zł mnie to kosztowało. :(



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn lut 14, 2005 23:02

A nie slychac turbiny?
U mnie np jak sie jedzie (bez wlaczonego radia) to okolo 2200 obrotow juz zaczyna byc slychac ze turbinka sobie lekko swiszczy...jezeli tego nie ma to faktycznie cos jest nie tak...a jezeli twierdzisz tak bo nie ma kopa to kwestia jak wysoko go kreciles bo np u mnie prawdziwego kopa czuje sie dopiero kolo 2800...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lut 14, 2005 23:13

dukem pisze:A nie slychac turbiny?
U mnie np jak sie jedzie (bez wlaczonego radia) to okolo 2200 obrotow juz zaczyna byc slychac ze turbinka sobie lekko swiszczy...jezeli tego nie ma to faktycznie cos jest nie tak...a jezeli twierdzisz tak bo nie ma kopa to kwestia jak wysoko go kreciles bo np u mnie prawdziwego kopa czuje sie dopiero kolo 2800...
dokladnie mam podobnie jak ty
Kolego sprawdzic turbo mozna w ten sposob:
-wlacz silnik
-otworz maske
-dodaj gazu przy pompie tak aby bylo mniej wiecej 2200obr/min
-utrzymaj te obroty przez chwile
-silnik powinien sam wejsc na obroty bez dodawania gazu
-turbo powinno sie rozkrecic do wyzszych obrotow bez dodawania gazu
-jezeli tak jest jak pisze to turbo jest dobre
-jeszcze jedno jaki masz nr silnika chodzi mi o typ 1V.MF,RA,SB???



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn lut 14, 2005 23:29

A wlasnie to tez moze byc roznie w zaleznosci od silnika ale chyba zakres obrotow powinien byc podobny a napewno turbine powinno byc slychac...a jezeli nie slychac to niestety wizyta u mechanika chyba nieunikniona...:crazy:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lut 15, 2005 01:24

jak wiadomo 1V ma malo turbinke soft dajacy 0.4bara
wiec byc moze ze go nieslychac i przyspieszenie tez ma niezbyt imponujace moze stad uczucie ze slabo sie odpycha mimo ze jest to "TD"



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 15, 2005 02:02

Ale kolega napisal ze to wersja GTD a z tego co ja wiem w GTD nie byly montowane silniki 1V...tylko te mocniejsze 70/80 kobyl



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 15, 2005 10:00

Używana turbina garrett z muszlą G19 wg. oznaczeń firmy kosztuje 500zł. Regeneracja 800zł na oryginalnych częściach, a nie zamiennikach tureckich. A jak wąż nie puchnie przy dodawaniu gazu to turbina jest zatarta i już. Może być wirnik przegrzany, stopione łożyska, zasyfione kanały olejowe w turbinie, połamane łopatki. Radze wymienić turbine.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lut 15, 2005 13:04

no to najpewniejsze bedzie jak napisze jaki ma nr silnika wtedy bedzie wszystko wiadomo



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt lut 15, 2005 13:20

zmierz ciśnienie doładowania a jak będzie nie ten teges, to zwal turbinę i zobacz czy WestaGate się nie rozleciał (spotkałem się z czymś takim). Jak się WestGate rozsypie, to "cała para w gwizdek" i doopa blada. Zdejmiesz-zobaczysz. Co do regeneracji, to np w Poznaniu, coś nie mają do tego podejścia-WSZYSCY, nie wiem jak w innych miastach. W Poznaniu jak już zrobią, że turbina daje ciśnienie jak należy, to po jakimś niedługim czasie zaczyna dawać olej, lub odwrotnie...więc jak tak czy siak kicha.
Poniuchaj tu i tam. Ciśnienie turbiny mierzy się pod obciązeniem (w czasie jazdy)


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt lut 15, 2005 13:26

zmierz ciśnienie doładowania a jak będzie nie ten teges, to zwal turbinę i zobacz czy WestaGate się nie rozleciał (spotkałem się z czymś takim). Jak się WestGate rozsypie, to "cała para w gwizdek" i doopa blada. Zdejmiesz-zobaczysz. Co do regeneracji, to np w Poznaniu, coś nie mają do tego podejścia-WSZYSCY, nie wiem jak w innych miastach. W Poznaniu jak już zrobią, że turbina daje ciśnienie jak należy, to po jakimś niedługim czasie zaczyna dawać olej, lub odwrotnie...więc jak tak czy siak kicha.
Poniuchaj tu i tam. Ciśnienie turbiny mierzy się pod obciązeniem (w czasie jazdy)


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Gacor!

Post autor: Gacor! » śr lut 16, 2005 22:52

a wiec to tak. Nr silnika - tak pisze w dowodzie rej. :
<-V055612

jak to odczytac nie wiem ;/ tak pisze,
co do dzwieku nie slychac zeby cos sie załaczało i był osłychac gwizd jakis. CHyba mnie czeka wymiana turbinki :(



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr lut 16, 2005 23:24

Wyglada na silnik 1V...chyba...ale to w takim razie nie jest GTD



Gacor!

hm

Post autor: Gacor! » śr lut 16, 2005 23:52

Kurde to ja juz sam nie wiem. a w GTD jakie oznaczenia były ? ico to za silnik w takim razie jest ? ile moze miec KM ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 405 gości