[All MK3] Jak szybko rozgrzewa się Wam do 90 stopni?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » ndz sie 27, 2006 21:27

el-tommo ja na twoim miejscu przyjżłbym się termostatowi



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 27, 2006 21:45

el_tommo, termostat do wymiany


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
el_tommo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: el_tommo » ndz sie 27, 2006 22:05

marekx2710 pisze:el-tommo ja na twoim miejscu przyjżłbym się termostatowi
OK tylko czy te fałszywe wskazania (jeżeli termostat źle wskazuje), mają jakiś większy wpływ na pracę silnika i spalanie czy może nie robi to różnicy?


Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Post autor: vpil » ndz sie 27, 2006 22:18

Przy obecnych temperaturach po przejechaniu około 2,5 km mam 90st i wskazówka już nie drgnie, chyba że w korku przy temp otoczenia 30 st lekko się wychyli w prawo.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 27, 2006 22:19

el_tommo pisze:OK tylko czy te fałszywe wskazania (jeżeli termostat źle wskazuje), mają jakiś większy wpływ na pracę silnika i spalanie czy może nie robi to różnicy?
Termostat nic nie wskazuje tylko zamyka lub otwiera duży obieg pod wpływem temperatury i własnej rozszerzalności. Jeśli masz termostat cały czas otwarty (jak prawdopodobnie jest u Ciebie) to silnik nie utrzymuje właściwej temperatury i spalanie paliwa jest większe


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz sie 27, 2006 23:21

el_tommo pisze:U mnie ciężko ma osiągnąć 80 stopni, a 90 to tylko na długim postoju.
Przy normalnej jeździe wskazówka pokazuje góra 75stopni, czy to jakiś powód do zmarwień czy wszystko jeszcze ok? Silnik 1.6 ABU.

termostat do wymiany i to tylko WAHLER


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

rav0910
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr sty 04, 2006 15:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rav0910 » pn sie 28, 2006 13:49

a jest jakis inny sposób sprawdzenia temperatury? bo moze mój licznik zle pokazuje? Czy Wam na trasie tez pokazuje 90stopni? bo mi na trasie jak jade to temperatura spada do 85 tak na oko. A dzisiaj specjalnie jezdząc po miescie zauwazyłem, że nie dochodziło do 90!?! Jakmi jest koszt termostatu i czy sam go wymienie?


Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn sie 28, 2006 13:59

rav0910 pisze:a jest jakis inny sposób sprawdzenia temperatury? bo moze mój licznik zle pokazuje? Czy Wam na trasie tez pokazuje 90stopni? bo mi na trasie jak jade to temperatura spada do 85 tak na oko. A dzisiaj specjalnie jezdząc po miescie zauwazyłem, że nie dochodziło do 90!?! Jakmi jest koszt termostatu i czy sam go wymienie?
Można sprawdzić termometrem, lub pomierzyć czujnik temperatury multimetrem. Ale jak Ci spada na trasie na 85 to wszystko jest OK bo termostat ma właśnie temp. otwarcia przy 84 stopniach - więc zamknięcie małego obiegu całkowite też jest przy 84 stopniach



Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » pn sie 28, 2006 17:51

Mam III variant silnik 1,8 ABS, do 90' rozgrzewa sie bardzo szybko, ale jak zatrzymam sie w korku to lapie prawie 100' , zdaza sie ze na trasie rowniez lapie 95'. Czy to normalne,czy moze cos jest walniete ? Ponizej 90' nie spada w czasie jazdy

moj variant: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58349



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn sie 28, 2006 17:59

Mój rozgrzewa się bardzo szybko ale trzyma 90 stopni ;)
Jak w korku stoję to max 95 stopni.
Piter.5, przy 100 stopniach 2-gi bieg wentylatorów powinien się włączać i sc hładzać do 90... Jeżeli tak nie jest to może być coś nie tak....
Chociaż nie wiem, czy w ABS-ie jest 2-gi bieg....
Ale tak czy inaczej 100 to troszkę sporo...


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » pn sie 28, 2006 18:45

Chmielu, tez mi sie tak wydaje, ale dzieki, poobseruje jeszcze



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn sie 28, 2006 20:10

Piter.5, zaobserwuj przy jakiej temp. włacza Ci się wentylator

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 20:36 ]
Chmielu pisze:przy 100 stopniach 2-gi bieg wentylatorów powinien się włączać i sc hładzać do 90... Jeżeli tak nie jest to może być coś nie tak....
To Chmielu bywa róznie z tymi wyłacznikami - powinno być około 94 pierwszys stopień i około 102 kolejny - dla benzyny, bo dla diesli to jest więcej. Ale ja np mam przesunięte te temperatury i pierwszy stopień mi się włacza przy 98 i dramatu jeszcze nie ma. Na przestrzeni 30 kkm tylko raz przeroczyło mi 100 stopni i doszło prawie do 110, ale miało prawo - bo się wspinałem cały czas w górę (w chorwacji). Natomiast może mu się właczać wentylator nawet przy 95 a np nie otwierać termostat do końca...



Awatar użytkownika
el_tommo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: el_tommo » pn sie 28, 2006 20:51

Adamtd pisze: Termostat nic nie wskazuje tylko zamyka lub otwiera duży obieg pod wpływem temperatury i własnej rozszerzalności. Jeśli masz termostat cały czas otwarty (jak prawdopodobnie jest u Ciebie) to silnik nie utrzymuje właściwej temperatury i spalanie paliwa jest większe
No to faktycznie kupię przy okazji kiedyś ten termostat i przełożę chociaż spalanie sobie bardzo chwalę :D


Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » pn sie 28, 2006 21:47

Adamtd, zaobserwuj przy jakiej temp. włacza Ci się wentylator- to sprawdze jutro, Ale teraz zaobserwowałem , ze zatrzymujac sie na chwile, w momencie temperatura podnosi sie z 90' do ok.96-98'



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości