Błąd diagnostyczny w module ABS? Co to jest? [MK3 1,9 TD]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Qwerty.tarnow

Błąd diagnostyczny w module ABS? Co to jest? [MK3 1,9 TD]

Post autor: Qwerty.tarnow » pn lut 14, 2005 20:21

Sprawdzałem ostatnio auto u mechanika na komputerze i podczas sprawdzania modułu ABS wyskoczyły takie dwa błędy:
- "differential lock level 2"
- "differential lock level 1"

Specjalista jak dotąd nie dał znaku o co chodzi. Pytałem znajomego, to mi powiedział, że taka nazwa to mu się raczej kojarzy nie bezpośrednio z ABS-em, a z mechanizmem, który blokuje koła względem siebie (przeciw buksowaniu kół - ASR). Ale znowuż u mnie świeci się non-stop kontrolka od ABS-u, a i system ów nie działa bo podczas gwałtowniejszego hamowania czuję jak auto ślizga i nie ma tego charakterystycznego bicia od spodu pod nogą. A poza tym przecież nie ma chyba ASR-u u mnie?

Nie wiem jaka dodatkowa informacja może pomóc. Auto - jak napisałem w temacie - VW Golf III Variant 1,9 TD rocznik 1994 (modelowy 1995).

Czy ktoś może wie co to naprawdę oznacza? I z jaką naprawą może być to związane? Będę wdzięczny za informacje.

A poza tym ponieważ to mój pierwszy wpis, to wypada coś o sobie napisać. No cóż, auto mam od 4 miesięcy prawie. Forum czytam od czasu jak mam ów samochód. Jak dotąd udało mi się parę ciekawych informacji dowiedzieć z Waszych wpisów tutaj o swoim aucie, nie zaprzątając jednocześnie Waszej uwagi swoją osobą. Dziś jednak proszę Was o poradę. Liczę że ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » wt lut 15, 2005 11:01

Witam. Mam tez 1.9 TD ale niestety nie mam ABS-u wiec nie moge ci pomóc :-(, ale na pewno ktoś ci pomoże. Ludzi na prawde sie tu znają na rzeczy, a i przy tym sa chetni do dzielenia sie swoja wiedza. Pozdrawiam



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » wt lut 15, 2005 18:55

O ile to coś pomoże to chciałbym uzupełnić swój powyższy wpis, bowiem znalazłem dziś na necie spis kodów błędów z VAG-a i tam to co ja opisałem, to widnieje jako:
- differential lock valve 1
- differential lock valve 2

Tak więc przepraszam za przejęzyczenie z tym level/valve (straszna zbieżność słów, a ja widziałem ekran tylko przelotnie).

Udało mi się też dotrzeć do takiego spisu kodów po polsku, i tam te dwa błędy przetłumaczono jako:
- zawór zamka różnicowego 1 i 2

Czy na podstawie tego ktoś może mógłby wytłumaczyć w czym rzecz? Czego to w rzeczywistości dotyczy? I mniej więcej jakich się można spodziewać kosztów (tylko naprawa, czy jeszcze np. wymiana elementu)?
Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wiadomość.



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » wt lut 15, 2005 19:35

Qwerty.tarnow pisze:O ile to coś pomoże to chciałbym uzupełnić swój powyższy wpis, bowiem znalazłem dziś na necie spis kodów błędów z VAG-a i tam to co ja opisałem, to widnieje jako:
- differential lock valve 1
- differential lock valve 2

Tak więc przepraszam za przejęzyczenie z tym level/valve (straszna zbieżność słów, a ja widziałem ekran tylko przelotnie).

Udało mi się też dotrzeć do takiego spisu kodów po polsku, i tam te dwa błędy przetłumaczono jako:
- zawór zamka różnicowego 1 i 2

Czy na podstawie tego ktoś może mógłby wytłumaczyć w czym rzecz? Czego to w rzeczywistości dotyczy? I mniej więcej jakich się można spodziewać kosztów (tylko naprawa, czy jeszcze np. wymiana elementu)?
Będę niezmiernie wdzięczny za każdą wiadomość.

Wiesz co nie mam ABS'ow ale te zawory kojarza mi sie z pompa hamulcową, moze z nia cos jest nie tak bo ABS jesli stwierdzi ze nie dziala choc jedno kolo odlacza wszystkie a przeciez to pompa odpowiada tez za ABS,y - chociaz podkreslam, nie jestem ekspertem w tej sprawie i nie chce wprowadzic w blad i moze nawet cos zle napisalem- ale z tym mi sie to kojarzy.

Ps. Mozesz podeslacz adresy stronek z kodami bledow - napewno wielu ludzi bedzie Ci za to wdzieczmych ;)

Pozdro:

Slawek



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » wt lut 15, 2005 20:14

http://ftp.artech.sote.pl/ftp/OBD2/ - tu znalazłem te opisy błędów. Może akurat komuś się też przyda. :bajer:



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » wt lut 15, 2005 20:32

Qwerty.tarnow pisze:http://ftp.artech.sote.pl/ftp/OBD2/ - tu znalazłem te opisy błędów. Może akurat komuś się też przyda. :bajer:

Dzieki wielkie ;)

Pozdro:

Slawek.



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » sob lut 26, 2005 23:00

Pozwolę sobie wyciągnąć temat do góry na światło dzienne. Może akurat ktoś będzie miał pomysł "co z tym fantem zrobić"? Mechanik jak dotąd nie dał znaku życia :niewiem: , więc być może też nie wie co to może być. A gdybym znał odpowiedź to ewentualnie mógłbym szukać coś na własną rękę. Będę wdzięczny za odzew. :prayer:



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob lut 26, 2005 23:56

masz uwalony zespół wykonawczy ABSu lub jego obwód
jeżeli to pierwsze to kiepsko to widze nie bardzo to sie da naprawiać


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » ndz lut 27, 2005 00:43

MAREK 74 pisze:masz uwalony zespół wykonawczy ABSu lub jego obwód
Ten zespół wykonawczy, to jest ta cała skrzynka od ABS-u? I w razie czego, to trzeba by to wymieniać całe? Oj.... :panna:



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz lut 27, 2005 01:39

ten *#cenzura#* w komorze silnika


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » ndz lut 27, 2005 08:24

A mnie sie wydaje ,że kolega ma zamotowany sterownik abs'u od wersji z eds(asr po vw) .W tej wersji są o dwa zawory wiecej w agregacie ,u ciebie ich nie ma wiec je wywala jako błąd. Podaj mi numer sterownika to powiem ci od czego to jest. A.... czy przepadkiem jak diagnozujesz ten abs nie wyświetla się abs/eds?



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » ndz lut 27, 2005 11:49

Ja naprawdę nie wiem co to jest, bo w temacie jestem że tak powiem "zielony". Znam tylko ogólny schemat że ABS składa się z... Nic poza tym.
Tego numeru to mam szukać na urządzeniu? OK, poszukam i dam znać.
A co do diagnozowania, to nie ja to robiłem, tylko mechanik. Ja z boku stałem i patrzyłem z podziwem jak wtyka te kabelki tu i ówdzie. I jedyne co zapamiętałem to nazwa owego odczytu przytoczona wyżej (differential lock valve). Z jakim to było opisem (ABS czy ABS/EDS), tego już naprawdę nie wiem.
W każdym razie dziękuję serdecznie za dotychczasową pomoc. Jak znajdę te numery, to się odezwę.



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » ndz lut 27, 2005 16:23

Znalazłem coś na naklejce dolepionej do czegoś pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego (w książce napisali, że to pompa hamulcowa), ale na naklejce są identyczne symbole jak na module ABS (takie jakieś niewyraźne znaczki "A" duże i jakieś dwie małe litery (pisane). A numer to: 10.6123-0670.3
Innych numerów (szczególnie w formacie 1H0... nie udało mi się odszukać). Czy na podstawie powyższego można coś o tym powiedzieć? Względnie gdzie mam jeszcze szukać i patrzeć?



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » ndz lut 27, 2005 23:01

Masz dwie mozliwości na znalezienie numeru. Pierwszy i najłatwiejszy to podłączyć vaga, drugi t znalesc komputer od abs. i tu masz dwie opcje, albo masz go jeszcze pod tylnym fotelem albo juz jest razem z agregatem. Ta druga opcja to trohce ciezko odczytac cokolowiek bo numer od spodu jest. Jednak pierwsza mozliwosc z vagiem jest najlepsza bo wdety wiesz wszystko od razu. Zawsze jak podłaczasz komp zgłasza sie sterownik, jago numer i typ abs jesli bedzie z wersja eds to pieknie sam sie przedstawi. Mówie tu o oryginalnym vagu lub atalu tych na pc nie znam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości