Czujnik ciśnienia oleju kontrolka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik ciśnienia oleju kontrolka
Mam problem z kontrolką oleju stan oleju jest dobry i przy rozgrzanym silniku mruga i brzeczy na forum poruszony był ten temat ale niebyło rozwiązania wiecej przypadkowosci w tym moze mi powiecie o co biega bo mnie to wykonczy ten brzenczyk <grrr> silnik 1,8 Golf III
Z góry dzieki za pomoc
Z góry dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony śr maja 30, 2007 12:46 przez maciek.dom, łącznie zmieniany 1 raz.
Jako ciekawostkę mogę dodać że VAG w swoich autach tak to wymyslił, że brzęczyk odzywa sie tylko powyżej 2000rpm. Poniżej tych obrotów wogóle się nie włączy, niezaleznie czy w silniku jest oliwka czy nie. Dlatego nie powinno się lekceważyć głupiutkiego brzęczyka, tylko porządnie zdiagnozowac problem.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
koleś mój kupił niedawno od swojego szwagra mk2 1,8 gti i od dziesięciu lat od kiedy to mk2 jest w Polsce to ten brzęczyk sie włącza na zakretach lu przy jeździe pod górę, i sam nie wie co zrobić-ciśnienie w garach dobre, ciśnieb\nie oleju też dobre-golfik super(miękka deska,komp pokładowy,kubły ala sport,ciemne lampy z tyłu,obniżana zawiecha,tłumik remusa pełna klapa z tyłu) i wogóle super ale ten brzęczyk do szału doprowadza, ale co zrobić skoro 10 lat brzęczy to może niech brzęczy najwyżej się silnika innego poszuka-tak mój koleś stwierdził w końcu i tak swoje przejeździł
dokładnie temat poruszany wielokrotnie i nic Zrobilem już swoim mkIII 1.8 jakieś 3 tys. km i myślę że jakby się miało coś stać to już bym wykończył silnik a wcale go nie oszczędzam. Jak będzie kasa to silnik pojdzie do rozebrania, bo pompa oleju wykluczona. Przyczyna się znajdzie albo dzwonie do strefy 11
Pełen sandał, gaz w podłodze...
dokładnie temat poruszany wielokrotnie i nic Zrobilem już swoim mkIII 1.8 jakieś 3 tys. km i myślę że jakby się miało coś stać to już bym wykończył silnik a wcale go nie oszczędzam. Jak będzie kasa to silnik pojdzie do rozebrania, bo pompa oleju wykluczona. Przyczyna się znajdzie albo dzwonie do strefy 11
Pełen sandał, gaz w podłodze...
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Tez mam ten problem.. silnik zimny jest okej.. jak juz sie rozgrzeje.. to w czasie jazdy zaczyna migac kontrolka oleju ( kiedys brzeczalo.. teraz juz nie ) .. jak dodam GAZU to przestaje migac.. po pewnej chwili znowu..
Kiedy tak sie dzieje ? .. jade przykladowo 60-70 i jakas babcia postanowi przejsc na druga strone ulicy.. wiadomo hamuje .. sprzeglo wciskam i obroty automatycznie spadaja i jak wskaznik spada to dochodzi nawet do 0,3-0,4 ( 300 - 400 ) obrotow i lampka zaczyna migac , pozniej silnik tyrkocze.. i potrafi zgasnac.. CO TO MOZE BYC ? nie wiem moje wszelkie sugestie i sprawdzania zawodza
dla formalnosci GOLF II ( Silnik z Golfa III 1,4 )
Kiedy tak sie dzieje ? .. jade przykladowo 60-70 i jakas babcia postanowi przejsc na druga strone ulicy.. wiadomo hamuje .. sprzeglo wciskam i obroty automatycznie spadaja i jak wskaznik spada to dochodzi nawet do 0,3-0,4 ( 300 - 400 ) obrotow i lampka zaczyna migac , pozniej silnik tyrkocze.. i potrafi zgasnac.. CO TO MOZE BYC ? nie wiem moje wszelkie sugestie i sprawdzania zawodza
dla formalnosci GOLF II ( Silnik z Golfa III 1,4 )
odp
też mi mrygało i brzęczało po przekroczeniu 2000 obrotów ale się znieczuliłem i po pewnym czasie ok 3 tygodni przestało samoistnie. dodam że od tamtej chwili tj od listopada zrobiłem jakieś 12 tyś kilometrów i się nie zaświeciło ani razu silnik wykluczam jest w nim ciśnienie ok
pozdrawiam
pozdrawiam
Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
1.
- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik białyza wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju
2.
- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 333 gości