[mk3] Problem z ukladem chlodzenia :D
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Problem z ukladem chlodzenia :D
Przed zima wymienialem termostat - bo non stop otwarty byl - max co dalo sie nagzrac to 70-75 stopni
Po wymianie, przez zime bylo OK, 90 w miare trzymal, jednak jak postalem w korkach temp. szla do gory, ale wentylator radzil sobie z tym w miare sprawnie
Teraz sie zrobilo cieplo i jest problem - w czasie ajzdy temp wachluje miedzy 90 a 100 stopni, w czasie postoju wzrasta do 110 stopni i nic wiecej - mimo to, auto nie gotuje sie, wiatrak nadal sie wlacza tak jak powinen..
Teraz pytanie - termostat znow zwalony czy moze zawalona chlodnica?
PS. czujnik zolty 4-ro pinowy sprawny - pomierzony, ma dobra opornosc - zreszta na drugim nowym to samo jest..
Po wymianie, przez zime bylo OK, 90 w miare trzymal, jednak jak postalem w korkach temp. szla do gory, ale wentylator radzil sobie z tym w miare sprawnie
Teraz sie zrobilo cieplo i jest problem - w czasie ajzdy temp wachluje miedzy 90 a 100 stopni, w czasie postoju wzrasta do 110 stopni i nic wiecej - mimo to, auto nie gotuje sie, wiatrak nadal sie wlacza tak jak powinen..
Teraz pytanie - termostat znow zwalony czy moze zawalona chlodnica?
PS. czujnik zolty 4-ro pinowy sprawny - pomierzony, ma dobra opornosc - zreszta na drugim nowym to samo jest..
Jeśli termostat to znaczy, że za późno puszcza duży obieg. Pojeździj furką tak, żeby rozgrzać do ~60-70 st. Zjedź na parking i jak wskazówka będzie dochodziła 90, łap za dolny wąż. Jak robi się ciepły przy ~90 to znaczy, że termostat pracuje poprawnie i puszcza duży obieg kiedy trzeba i szukamy dalej. Może też fikać czujnik temp. i podawać błędne dane wentylowi i ten za późno się włącza. Może w końcu sam wskaźnik nawala i trzeba będzie mierzyć temp w zbiorniczku wyrównawczym(i ją(a nie wskazania na blacie)konfrontować z pracą termostatu/temp dolnego węża) ... Na początku sprawdź przy jakim wskazaniu wskazówki otwiera się termostat i włancza wentyl ...SToRM pisze:eraz pytanie - termostat znow zwalony czy moze zawalona chlodnica?
Pozdr .
:bylo: :bajer:
Nie, nie - termostta puszcza w dobrym momencie - przy niecalych 90 stopniach dolny waz robi sie dopiero cieply. Ale biore pod uwage dwie mozliwosci:Kiler pisze:Jeśli termostat to znaczy, że za późno puszcza duży obieg
- termostat nie otwiera sie do konca
- temperatury otwarcia termostatu nie sa dobrane do mojego silnika - o ile otwarcie poczatkowe zgadza sie (87°C) to pelne otwarcua termostatu nie bardzo (powinno wynosic 102°C dla mojego silnika)
Pomijam wskazania na blacieKiler pisze:Może w końcu sam wskaźnik nawala i trzeba będzie mierzyć temp w zbiorniczku wyrównawczym(i ją(a nie wskazania na blacie)konfrontować z pracą termostatu/temp dolnego węża)
Przy 100°C opornosc czujnika powinna wynosic 200 +/- 25 Ohm - I rzeczywiscie tyle wynosi - wiec temperatura jest prawdilowo wskazywana..
Zakladajac, ze przed wymiana temp. na blacie wynosila max 70- stopni, a termostat byl max otwarty, to jednak teraz nie powinna ta temp. przekraczac 90-95 stopni...
Tak wiec pytanie jest jedno, termostat kaputt czy moze jednak chlodnica kaputt
PS. wentyl wlacza sie prawidlowo - 1 bieg przy 97 stopniach i drugi bieg przy 105 stopniach. Tyle ze jak ja stane w korku to kilka sekund i juz mam ponad stowe na blacie i wentyl chodzi @ll the time
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam
Mam podobna sytuację. Otóż w zimie temperatura według wskaznika max 70 w korkach do okolo 92 i wentylator schlodzil i znowu 70. termostat wymieniany i nic się nie zmieniło. Ostatnio jak już tu pisałem postanowiłem wymienić czujnik temperatury płynu chłodniczego i tak:
na starym 70 na nowym 90, ale na starym dochodzil na postoju do tych około 92 i wiatrak się włączał, a na nowym dochodził do 110 i nic , koleś dawał mi 3 różne i za każdym razem to samo , jednak wnioskuje że na starym wskazówka przekłamywała o jakieś 20 stopni, więc ok.
Zmieniłem więc na stary bo ta wskazówka mnie przerażała.
I dzisiaj znowu na prostej 70 a w korkach 90 (czyli 110) wiatrak i schładzał tak do 70 i pomagałem mu puszczajac nawiew ciepłego powietrza do srodka ale ile mozna.
Czy tak powinno być??
Węże od chłodnicy w momencie włączenia wiatraka górny gorący i dolny też ale nie tak bardzo.
Jeszcze jedno kolega borys1966 pisał że wiatrak pracuje na 1 prędkości, a ja mam wrażenie że u mnie jest tylko jedna prędkość bo jeżeli mi się wiatrak załącza przy 92 (112) stopniach to przy jakiej temperaturze załącza się drugi bieg??
Przepraszam że tak długo ale jestem zaniepokojony i nie chce przegrzac silnika
Proszę o pomoc i pozdrawiam
Mam podobna sytuację. Otóż w zimie temperatura według wskaznika max 70 w korkach do okolo 92 i wentylator schlodzil i znowu 70. termostat wymieniany i nic się nie zmieniło. Ostatnio jak już tu pisałem postanowiłem wymienić czujnik temperatury płynu chłodniczego i tak:
na starym 70 na nowym 90, ale na starym dochodzil na postoju do tych około 92 i wiatrak się włączał, a na nowym dochodził do 110 i nic , koleś dawał mi 3 różne i za każdym razem to samo , jednak wnioskuje że na starym wskazówka przekłamywała o jakieś 20 stopni, więc ok.
Zmieniłem więc na stary bo ta wskazówka mnie przerażała.
I dzisiaj znowu na prostej 70 a w korkach 90 (czyli 110) wiatrak i schładzał tak do 70 i pomagałem mu puszczajac nawiew ciepłego powietrza do srodka ale ile mozna.
Czy tak powinno być??
Węże od chłodnicy w momencie włączenia wiatraka górny gorący i dolny też ale nie tak bardzo.
Jeszcze jedno kolega borys1966 pisał że wiatrak pracuje na 1 prędkości, a ja mam wrażenie że u mnie jest tylko jedna prędkość bo jeżeli mi się wiatrak załącza przy 92 (112) stopniach to przy jakiej temperaturze załącza się drugi bieg??
Przepraszam że tak długo ale jestem zaniepokojony i nie chce przegrzac silnika
Proszę o pomoc i pozdrawiam
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
a czy jest jakas mozliwość sprawdzenia czy to cudenko jest sprawne dla dwoch temperatur?borys1966 pisze:Termit który załącza wiatrak ma dwie temp. 95 C i 102 C. Ma wyjście na 3 kabelki. 1 prędkość załącza między 95 - 100C. Ale temp. dochodziła do 110 C i nie załączył 2 prędkości. Wentylator jest sprawny bo spinałem na krótko. Może wskaźnik przekłamuje.
panowie miałem podobie poprzedniego lata winny byl czujnik termiczny chlodnicy acha a co do tych temp biegów to na czujniku widzialem 85 i 90 cos w tym rodzaju. po wymianie wskazowka nie przekraczala 90 stopni i delkatnie na trasie spadala ponizej. teraz mam inny problem mam na wskazniku za niska temp ponizej 70 i nie iwem jaki mam czujniczek tzn jakiego powinien byc koloru i jaka rezystancje powinien miec przy zmianie temp i na ktorych zlaczach.
ps. temp plynu mierzylem i jest ok gdy wentuylator sie zalacza jest ok 87-90 oczywiscie na pierszym biegu, a drugi sie nigndy nie wlacza no chyba ze w gorach;)
ps. temp plynu mierzylem i jest ok gdy wentuylator sie zalacza jest ok 87-90 oczywiscie na pierszym biegu, a drugi sie nigndy nie wlacza no chyba ze w gorach;)
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
moje auto to golf III 1,6 ABU przy okazji wymieniłem pompę wody, później padł termostat, teraz gdy zrobiło się cieplej wskazówka mijała 100 stopni zanim włączał się wentylator, to chyba trochę za dużo więc wymieniłem włącznik termiczny wentylatora (ten przy chłodnicy) teraz włącza się między 90 a 100 stopni, w momencie włączenia wentylatora temp w zbiorniczku wyrównawczym ma ok 92 stopnie (mierzyłem) , w czasie jazdy temp. faluje między 90 a 100 stopni. Więc moje pytanie czy teraz jest ok bo większość którzy się wypowiadają ma temp. nie większą niż 90 stopni
MYsle ze masz wszystko Ok Ja jakies 2 miesieace temu wymienilem czujnik temp. na niby odpowiedni i mam teraz 110 stopni non stop przy zmiezonej ok 87-90 i tak jezdze i nie ma problemow nawet w ostatnie upaly. po prostu kazde autko ma inny czujnik. ja mam teraz zolty i temp jest za wysoka i ostatecznie przestalem sie tym martwic. lepiej jak pokazuje wiecej, przynajmniej bedzie mniej palil;)
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
Najprosciej zmierzyc temp. na pracujacym silniku oczywiscie otwierając zbironiczek wczesniej;) To najlepszy sposob aby sie przekonac jaka jest naprawde. A czujniki obslugujace czujniki roznie pokazują kazdy co innego......
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
- moskitq
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr sty 04, 2006 16:18
- Lokalizacja: pomorskie Starogard Gg.
- Kontakt:
mam pytanko czy rozwiązał ktoś ten problem
bo moja sytuacja wygląda następująco
normalna jazda do 90 km/h temp 90*C
jazda do 120km/h temp 100*C
jazda powyżej 140km/h ---->100*C
i praktycznie przy każdym zatrzymaniu jak zgasze silnik to chodzi wentylator
nawet jak jede jak kapelusz 70 km/h
czy to normalne
-działają obia biegi wentylatora + wymieniony czujnik
-nowy termostat / kilka innych było wstawiane na próbe
-wymieniona uszczelka pod głowicą
co może być przyczyną podnoszenia temperatury bo mój mechanik mówi że
może być żle ustawiona pompa i coś tam z wtryskami
bo moja sytuacja wygląda następująco
normalna jazda do 90 km/h temp 90*C
jazda do 120km/h temp 100*C
jazda powyżej 140km/h ---->100*C
i praktycznie przy każdym zatrzymaniu jak zgasze silnik to chodzi wentylator
nawet jak jede jak kapelusz 70 km/h
czy to normalne
-działają obia biegi wentylatora + wymieniony czujnik
-nowy termostat / kilka innych było wstawiane na próbe
-wymieniona uszczelka pod głowicą
co może być przyczyną podnoszenia temperatury bo mój mechanik mówi że
może być żle ustawiona pompa i coś tam z wtryskami
*szukaj i pomógł dwa magiczne guziki* :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości