[MK3 1.8] Falujące obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw sie 24, 2006 17:23

Z całym szacunkiem, ale nie masz racji. Zanim warsztat zdecydował się założyć przekaźnik to kombinował z klikaniem myszką w programie. Tylko straciłem czas. Winien jest (to są ich słowa - a zakład jest fachowy, porządny, sprawdzony w montażu przez moich znajomych i prawie wszystkich taksiarzy w mieście, dlaczego wlaśnie tam kupiłem) plugawy monowtrysk Boscha, oporny i samouczący się sterownik, z którymi są takie jaja.
Jak mi pokazali i wyjaśnili działa na tej zasadzie że sondę widzi sterownik podczas pracy na benzynie, a nie widzi wtedy Bingo, i na odwrót, na gazie widzi bingo a nie widzi sterownik.
Ktoś kiedyś powiedział święte słowa: gaz montuje się nie po to by było lepiej ale żeby było taniej. Z racji mało skomplikowanego auta mam gaz i jeździ się dość porównywalnie.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 17:34

wojtas_GT, masz rację i twoi gazownicy maja tez racje co do tego że ECU boscha w VW jest strasznie oporny przez samouczenie się, ciężko jest go oszukać bo ta boschowska franca cały czas wprowadza korekty w zalezności od odczytów i zmienia czasy wtrysków - poprostu adaptacja benzyny rozjeżdża sie gdy ECU nie dostaje prawidłowych odczytów z sondy taj jak podczas jazdy na benzynie i przez to całe problemy z benzyna po założeniu LPG u Karlos87, u Ciebie i kiedyś tez u mnie , walczył z tym mój gazownik który wkońcu sie poddał, walczyłem tez ja .
Mówisz że twoi gazownicy próbowali róznych ustawień w BIngo, pewnie zmieniali emulacje na wszystkie sposoby i nie dawało to dobrego efektu?
Wytłumacz mi raz jeszcze , jaki przekaźnik ci założyli, co on robi ? - rozwiera obwód sondy lambda podczas jazdy na LPG także ECU benzynowy nie ma odczytów z sondy podczas jazdy na LPG ? I zwiera podczas jazdy na benzynie ? Tak masz zrobione?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw sie 24, 2006 19:06

Ten przekaźnik po wzbudzeniu odcina jeden obwód i łączy drugi i odwrotnie. Wpiety w wiązkę do bingo w zasilanie (czegoś tam nie wiem) po wlączeniu gazu doprowadza sondę do bingo, ale nie doprowadza wtedy do sterownika, natomiast na benzynie doprowadza sondę do sterownika a do bingo nie - jak podłączyli kompa pod to bingo to wtedy na benie nie było obrazu sondy (a wcześniej przed przeróbką był), jak przeszedł na LPG - wyświetlił się. W zasadzie dorobił jeszcze tylko kawałek kabla od bingo do sondy.
Polak potrafi - a raczej musi, bo moim zdaniem taki komputerek gazowy winien mieć możliwość określenia takich spraw z poziomu kliknięcia myszką, a tak narażani jesteśmy na problemy z instalacją, niezbyt doskonałą, dorabianką na barana.



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » czw sie 24, 2006 19:22

homsky pisze:rozwiera obwód sondy lambda podczas jazdy na LPG także ECU benzynowy nie ma odczytów z sondy podczas jazdy na LPG ? I zwiera podczas jazdy na benzynie
najlepiej powiedizeć mechanikowi żebi mi zrobił tak jak jest napisane wyżej ??


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 19:23

wojtas_GT, OK, juz rozumiem co zrobili u ciebie z tym przekaźnikiem! I skoro dopiero po założeniu tego przekaźnika zaczeło wszystko grac i skończyły sie problemy z jazda na benzynie to dobrze, najważniejsze że teraz działa jak trzeba, a że trzeba było załozyc dodatkowo przekaxniczek za 10zł to co z tego, grunt że cel został osiagnięty!!!
TYlko powiem ci taką rzecz:
Bingo sam w sobie ma juz taki ala przekaźnik który działa na tej samej zasadzie co ten twój załozony dodatkowo przekaźnik, ale wytłumacze ci pokolei jak to działa:
- jeżeli ustawimy w Bingo emulacje typu otwarty , to w czasie jazdy na LPG Bingo dostaje sygnał z sondy , a ECU benzynowy tego sygnału nie dostaje tak jakbysmy odcieli kabel od sondy do ECU albo załozyli ten Twój przekaźnik bo Bingo ten sygnał odcina od ECU zeby go nie widział,
jezeli przełaczymy na benzyne wtedy Bingo przekierowuje "czysty" sygnał z sondy do ECU a sam nie kozysta z tego sygnału (no jedynie tylko kozysta jak podpniemy sie pod Bingo i na oscyloskopie chcemy popatrzeć). Czyli Bingo przy emulacji otwarty robi dokładnie to samo co ten twój załozony dodatkowo przekaźnik.
Dlatego tak wczesniej sie dziwiłem po co ci zakładali przekaxnik jak wszystko w Bingo mozna ustawić. mam pewne domysły dlaczego tak zrobili: byćmoże Bingo jest w jakis sposób uszkodzony że nie emuluje tak jak trzeba ECU w czasie pracy na LPG i dlatego gazwonicy poszli troszke na łatwizne i załozyli ten przekaźnik bo tak jest tanio szybko i prosto i skutecznie bo to działa.

Pozdro wojtas_GT,

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 19:24 ]
Karlos87 pisze:
homsky pisze:rozwiera obwód sondy lambda podczas jazdy na LPG także ECU benzynowy nie ma odczytów z sondy podczas jazdy na LPG ? I zwiera podczas jazdy na benzynie
najlepiej powiedizeć mechanikowi żebi mi zrobił tak jak jest napisane wyżej ??
Tak, przy twojej instalacji tak może zrobic i bedzie działać, a jesli dalej będa problemy (bo czasem mogą być , sterowniki Boscha sa strasznie upierdliwe) to wtedy załozyc dodatkowo przekaźnik do resetu ECU i juz na bank bedzie spokój.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw sie 24, 2006 19:31

Nie jest uszkodzony, a tylko upierdliwy bosch.

Pozdro! :bajer:



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » czw sie 24, 2006 19:45

założyć 2 przekaźnik taki sam jak ten pierwszy ??
jeżeli ten przekaźnik już będzie założony to czy nie będize mi kasował za każdym razem godziny,chwilowego przebiegu :-k (po każdym wlaniu gazu w butle resetuje sobie sam w liczniku i wiem ile jeszcz przejade na gazie w moim przypadku jest mi to potrzebne z powodu niedziałającego wskaźnika na butli #-o )


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » czw sie 24, 2006 19:58

Mój patent nic nie kasuje, a nawet wrócił do w miarę normalnych wskazań zużycia na MFA.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 20:00

Na początek załóz jeden przekaźnik tak jak to zrobił wojtas_GT, czyli przekaźnik rozwierny który bedzie przerywał obwód sonda-ECU przy pracy na LPG i bedzie go zwierał (włanczał) przy pracy na benzynie. Ten przekaźnik nie bedzie ci kasował żadnej pamięci , on tylko włącza/wyłacza sonde od ECU. Po założeniu tego przekaxnika trzeba odpiąć klemy z akumulatora żeby wykasować wszystkie błędy , tak żeby ECU mógł zacząć "nowe zycie" bez głupot złapanych na LPG.
Jeżeli założenie tego przekaźnika nie rozwiąże do końca problemów z praca na benzynie po jeździe na LPG to niestety bedziesz musiał sie poratowac przekaźnikiem który bedzie kasował pamięć ECU czyli go resetował.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » pt sie 25, 2006 01:52

oki czyli dla podsumowania
powiedzieć mechanikowi o co mi chodzi:
1. przekaźnik zwiera sonde z masą podczas pracy na LPG na benzynie rozwiera

jeśli to nie pomoże:
2. przekaźnik resetuje ECU-benzynowe przy przekreceniu stacyjką

8-[

[ Dodano: 29 Sie 2006 01:33 ]
byłem u mechaników.zapobiegli falowaniu obr. na benzynie w sposób przelutowania kabla chyba + ze stacyjki do ECU.tym sposobem dopiero po przekreceniu kluczyka na zapłon ECU dostaje prad a po wyłączeniu zapłonu na odwrot.dzieki temu za każdym razem kiedy wYłączam zapłon nastepuje odcienie dopływu prądu do ECU w celu wyresetowania z błędow powstałych podczas pracy silnika na LPG (ECU wprowadza sobie za pomoca SondyLambda zmiany w dawkach mieszanki benzyna-powietrze przez prace silnika na LPG komputer głupieje po przełączeniu na benzyne nie wie co sie dzieje).Komputer z powodu braku pradu powraca do fabrycznych ustawien :bigok: i tak za każdym razem po wyłączeniu zapłonu :okej:
:pub:


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 408 gości